Gå til innhold

Ofte hodepine/migrene

Anbefalte innlegg

Gjest Migrene jenta
Skrevet

Hei jeg er ei jente på 15 år som har ofte hodepine som fort utvikler seg til migrene. Jeg tar to parasett men det funker som regel en time så er det tilbake. Har du noen tips til meg?? Det plager meg veldig og jeg sliter på skolen for jeg orker ikke gjøre stort.

Skrevet

Har du sjekket synet i det siste? Svært mange på din alder går mye med hodepine fordi de ser for dårlig.

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Har du vært hos lege? Det er vel kanskje greit å ta en tur, kanskje han har noen råd og tips til deg...

Gjest Labolina
Skrevet

Ta deg en tur til legen. Det finnes god behandling mot migrene. Et viktig tiltak er å se hva som ser ut til å utløse anfall og i tilfelle gjøre noe med det. Slikt kan være matvarer som sjokolade eller lagret ost. Søvnmangel, stress, uregelmessige måltider er og vanige triggere. Har man muskelspenninger/spenningshodepine vil det være klokt å gjøre noe med det - fordi spenningshodepinen kan videreutvikle seg til migrene om man er disponert for det. Jeg opplever det selv, og har hatt god nytte av kiropraktor.

Det finnes mer effektive medisiner på resept mot migrene (som Imigran og Maxalt). Ellers et lite tips: Det kan være mer effektivt å ta 1 paracet+1 ibux. Anbefaler deg å bestille en legetime, og å føre en dagbok over hodepinen du sliter med.

Håper dere finner ut av det, for migrene er noe skikkelig herk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...