Gå til innhold

20 timer husmorfri - hvor reise - Oslo-Akershus

Anbefalte innlegg

Gjest husmor på vift
Skrevet

Jippi! Er alenemor, og får om to helger nesten et helt døgn for meg selv! Skal ha overnattingsbarnevakt (som kjenner barna godt).

Hva skal jeg finne på? Jeg tenker meg noe a la en overnatting på hotell. Er ikke kjemperik, men greit nok.

Sjekkern er jeg ikke på, men lengter etter tid for meg selv...

Noeng gode forslag?

Skrevet

Å, det kjenner jeg igjen! Da yngste barnet var seks år, skulle jeg dra på stort helgemøte - hotell og alt betalt - i en organisasjon jeg var opptatt av og aktiv i. Og det eneste jeg hadde lyst til var å bli på det rene, stelte, barnefrie rommet mitt hele dagen, til nød gå en tur i parken rundt ...

Parkveien hotell (eller noe sånt) er rett ovenfor Slottsparken og bortimot billig. Så kan du spasere i parken, spise middag (ta med deg bok eller avis så du ikke føler deg dum) på Theatercafeen og slappe h-e-l-t av før du går hjem gjennom Slottsparken og ser på tv eller bare hviler deg.

Skrevet

Spørs jo helt om det er noe du ønsker å gjøre, utover å slappe av på rommet, men støtter ellers forslaget om et sted i Oslo Sentrum med gangavstand til det meste. Men om du heller ønsker tur i skog og mark ville jeg jo foreslått noe annet...

Husk at en på hoteller ofte ikke kan sjekke inn før kl. 15 eller 16 og må ut fra rommet kl. 11 eller 12 dagen etter. Om du ønsker å disponere rommet utover dette bør det gjøres klart allerede i bestillingen.

Gjest husmor på vift
Skrevet

Å, det kjenner jeg igjen! Da yngste barnet var seks år, skulle jeg dra på stort helgemøte - hotell og alt betalt - i en organisasjon jeg var opptatt av og aktiv i. Og det eneste jeg hadde lyst til var å bli på det rene, stelte, barnefrie rommet mitt hele dagen, til nød gå en tur i parken rundt ...

Parkveien hotell (eller noe sånt) er rett ovenfor Slottsparken og bortimot billig. Så kan du spasere i parken, spise middag (ta med deg bok eller avis så du ikke føler deg dum) på Theatercafeen og slappe h-e-l-t av før du går hjem gjennom Slottsparken og ser på tv eller bare hviler deg.

He he, ja ikke sant, bare gå rundt alene i et barnefritt rom!

Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg nok likevel til å lengte litt etter krapylet når jeg har gått noen timer der i ensomheten!

Men siden jeg bor i Oslo, kunne jeg kanskje likevel tenkt meg å reise en times tid vekk fra byen...kanskje.

Men hvor?

Gjest husmor på vift
Skrevet

Spørs jo helt om det er noe du ønsker å gjøre, utover å slappe av på rommet, men støtter ellers forslaget om et sted i Oslo Sentrum med gangavstand til det meste. Men om du heller ønsker tur i skog og mark ville jeg jo foreslått noe annet...

Husk at en på hoteller ofte ikke kan sjekke inn før kl. 15 eller 16 og må ut fra rommet kl. 11 eller 12 dagen etter. Om du ønsker å disponere rommet utover dette bør det gjøres klart allerede i bestillingen.

Hm. Jeg kunne tenkt meg å være på et hotell der det er en liten konsert om kvelden. En sånn minikonsert på en time, så kunne jeg gå hjem.

Jeg tenker også litt på spa og sånn, men vet ikke helt.

Helst ikke inne i Oslo, for der bor jeg jo.

Skrevet

Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg nok likevel til å lengte litt etter krapylet når jeg har gått noen timer der i ensomheten!

Men siden jeg bor i Oslo, kunne jeg kanskje likevel tenkt meg å reise en times tid vekk fra byen...kanskje.

Men hvor?

Jeg hadde reist på spa. Farris Bad f.eks er kjempefint, og det samme er spahotellet i Holmsbu (og sikkert det i Son som flisa refererer til).

Jeg husker ikke om du nevnte når dette er men ellers er også Norefjell Spa & Resort veldig fint, og da får du også muligheten til å gå på ski f.eks dersom du liker det.

Skrevet

Men hvor?

Litt utenfor byen - men sjekk på hjemmesidene deres om du liker stedet og det de har å tilby: Losby Gods, Refsnes Gods, Son Spa (som nevnt av andre)

Skrevet

''https://www.rica.no/hoteller/oslo/holmenkollen-park-hotel-rica/''

Kos deg med nydelig mat og drikke på de 5 stuer og litt spa. Gå en deilig tur i marka om været er fint :)

http://www.losbygods.no/

Dette stedet er også helt nydelig. Deilig mat. Perfekt for hvile og avslapping :) Fine turområder her også.

Jeg har ikke lest hva de enkelte tilbyr av førjulsaktiviteter. Første alternativet har jo kort ned til byen om du ønsker en eller annen "opplevelse" der. Drosje "hjem" liksom ;) Kos deg i hvertfall, uansett hvor du havner :)

Skrevet

Flott på Engø, men dyrt og litt langt fra Oslo for en så kort tur. Lurer på om man også vil føle seg litt "bortkommen" der alene, i hvertfall om man er typen til det.

Jeg vet ikke hvilken type "husmor på vift er", så det var bare et forslag om et fantastisk sted jeg ville dele med henne :) Så får hun farte dit det passer henne :)

Gjest søvn er ikke oppskrytt
Skrevet

Jeg er også alenemor. Med min økonomi ville jeg valgt å låse meg inne på soverommet i 20 timer med laptop og mat.

Kanskje jeg sågar ville valgt å sove i 20 timer? :)

Skrevet

Og så brukt siste timene av det knappe døgnet på å vaske hytta etter deg? ;)

Betaler seg ut av sånt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...