Gå til innhold

Orker ikke mer. Trenger hjelp nå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykiateren hadde ikke fått brevet fra legen om jeg kunne begynne på stemningsstabiliserende.

Er ikke god. Trangen til å skade meg blir bare sterkere og sterkere. Blir desperat etter å få hjelp, men vet ikke hvilke hjelp. Det svinger så mye fra disse nedturene til at alt er bra. Har bare lyst til å gi opp alt.

Skrevet

Kan fastlegen skrive ut stemningsstabiliserende, eller må psykiateren samkjøre medisinene dine? Er d helt krise kan du vel bestille akuttime hos fastlegen din i morgen tidlig for å ha noen å snakke med/finne ut av det med medisinene. Kutt ut juleforberedelsene et par dager. En del av julekakene kan kjøpes på bakeri. Hold ut, det kommer bedre dager ;)

Skrevet

Kan du avtale med en annen person at h*n lager julemiddagen sammen med deg? F.eks mora di, eller hjelper mannen til? Pleier dere å bytte på å invitere til middag? Hvis du blir syk av stresset bør du kanskje vurdere å ikke be folk på middag de neste årene. Det er selvfølgelig hyggelig og du klarer det helt sikkert fint i år. Men det er noe med å se sine begrensninger. Det blir noe annet om moren din er gammel og alene, og ikke blir invitert på middag av andre.

Skrevet

Kan fastlegen skrive ut stemningsstabiliserende, eller må psykiateren samkjøre medisinene dine? Er d helt krise kan du vel bestille akuttime hos fastlegen din i morgen tidlig for å ha noen å snakke med/finne ut av det med medisinene. Kutt ut juleforberedelsene et par dager. En del av julekakene kan kjøpes på bakeri. Hold ut, det kommer bedre dager ;)

Jeg tror fastlegen vil samkjøre det med psykiateren når jeg går på flere medisiner, men det forsinker behandlingen betraktelig.

Jeg kan bare droppe alle planene jeg skulle gjøre i dag. Har ikke engang orket å lage meg frokost. Men håper at jeg skal klare å få ryddet og støvsuget litt i huset senere.

Skrevet

Å "ikke orke mer" er v e l d i g sterke ord. Jeg synes du skal minne deg selv på at det ikke er lenge siden livet var "ok", nedturene er vonde men de varer ikke evig. Du trenger heller ikke pålegge deg selv unødig mye pining ved å ha "alt klappet og klart til jul", det blir jul selv om julebaksten blir kjøpt inn istede for å bli laget, fordel arbeidet i hjemmet. Bruk disse dårlige periodene og selvskadingstrangen til å gå løs på gulvvasken i stedet, bruk energien til noe positivt.

Skrevet

Kan du avtale med en annen person at h*n lager julemiddagen sammen med deg? F.eks mora di, eller hjelper mannen til? Pleier dere å bytte på å invitere til middag? Hvis du blir syk av stresset bør du kanskje vurdere å ikke be folk på middag de neste årene. Det er selvfølgelig hyggelig og du klarer det helt sikkert fint i år. Men det er noe med å se sine begrensninger. Det blir noe annet om moren din er gammel og alene, og ikke blir invitert på middag av andre.

Alle barna mine kommer hjem til jul. Jeg klarer nok å lage middagen når først dagen kommer, men sliter med å få gjort forberedelsene til julen, nå når jeg har så mange dårlige dager. Jeg stiller ikke høye krav til meg selv nå når jeg ikke er så god, men noe må likevel bli gjøres.

Skrevet

Alle barna mine kommer hjem til jul. Jeg klarer nok å lage middagen når først dagen kommer, men sliter med å få gjort forberedelsene til julen, nå når jeg har så mange dårlige dager. Jeg stiller ikke høye krav til meg selv nå når jeg ikke er så god, men noe må likevel bli gjøres.

Men hva er det som må gjøres? Jeg skal ha overnattingsgjester i flere dager i julen, og det jeg har gjort til nå er å kjøpe de fleste julegavene, og bestille julekort (som jo må skrives og sendes, men der kunne jeg ha sendt en mail eller tatt en telefon til de fleste). Mannen min og jeg har snakket om menyen de forskjellige dagene, og jeg har hengt opp en adventsstjerne. Hva er det du burde ha gjort nå? Baking kan du droppe glatt, kjøp noe godt alle liker i stedetfor. Vasking er ikke farlig, rydde gjør dere sammen dagen før de kommer. Barna som kommer kan hjelpe til å pynte resten av huset, det er da bare hyggelig.

Spis noe, og gå deg en liten tur. Etterpå lager du middag, og slapper av foran tv. Det blir bedre.

Skrevet

Hei,

Dette høres ikke godt ut. Mulig det hjelper å etterlyse det fra legen.

Skulle ønske jeg hadde mer å si for å hjelpe, men det blir bare "tomme ord".

Har du hørt sangen "reason to live" med Kiss. Bra sang fra det herlige 80- tallet. For egen del synes jeg den danske dramaserien "Lykke" er meget bra. Liker danskene :-)

Lykke til....

Skrevet

Hei,

Dette høres ikke godt ut. Mulig det hjelper å etterlyse det fra legen.

Skulle ønske jeg hadde mer å si for å hjelpe, men det blir bare "tomme ord".

Har du hørt sangen "reason to live" med Kiss. Bra sang fra det herlige 80- tallet. For egen del synes jeg den danske dramaserien "Lykke" er meget bra. Liker danskene :-)

Lykke til....

Legen hadde sendt brevet for nesten en uke siden, så jeg synes det er merkelig at ikke psykiateren har fått det.

Skrevet

Å "ikke orke mer" er v e l d i g sterke ord. Jeg synes du skal minne deg selv på at det ikke er lenge siden livet var "ok", nedturene er vonde men de varer ikke evig. Du trenger heller ikke pålegge deg selv unødig mye pining ved å ha "alt klappet og klart til jul", det blir jul selv om julebaksten blir kjøpt inn istede for å bli laget, fordel arbeidet i hjemmet. Bruk disse dårlige periodene og selvskadingstrangen til å gå løs på gulvvasken i stedet, bruk energien til noe positivt.

Jeg har tatt ned støvsugeren, men har ikke orket å begynne enda.

Skal begynne nå.

Skrevet

Kan ikke psykiateren skrive ut medisinen til deg, han har jo fullmakt? Er det virkelig krise nå så oppsøk hjelp i kveld!

Skrevet

Kan ikke psykiateren skrive ut medisinen til deg, han har jo fullmakt? Er det virkelig krise nå så oppsøk hjelp i kveld!

Det er lenge siden jeg gikk til psykiateren. Står på venteliste for å komme inn igjen, men det er lang ventetid. Fastlegen spør psykiateren om råd når det gjelder medisineringen. Det utsetter behandlingen mye, så jeg håper på å få fast oppfølging hos psykiateren.

Skrevet

Hvor gammel er du? Det er perioder i livet som ikke er like enkle, men man må ikke gi opp, livet er alt for kort til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...