Gå til innhold

Fri rettshjelp

Gjest mot skillsmisse

Anbefalte innlegg

Gjest mot skillsmisse
Skrevet

Jeg må muligens gå til adokat da mannen min mener at vi ikke skal holde arven etter min far utenom delingen ved skillsmisse. Dermed så vil jeg snakke med en advokat og lurer på om jeg kan få fri rettshjelp da jeg er 100% uførestrygdet ??

Skrevet

Avhenger av type sak og inntekt. Det er ikke nok å være ufør.

Skrevet

Noen typer innboforsikring eller medlemskap i fagforeninger, borettsforeninger osv gir inntil 1 time gratis juridisk rådgivning. Sjekk dette.

Noen kommuner gir også gratis rådgivning tror jeg. Du kan også kontakte JURK (juridisk rådgivning for kvinner).

Ellers vil nok en time eller to hos advokat fort lønne seg uansett i en sånn sak.

Lykke til!

Skrevet

Økonomisk oppgjør ved samlivsbrudd er en type sak man fri rettshjelp for dersom man oppfyller de økonomiske vilkårene. Dersom du har inntekt under 246.000 og formue under 100.000, så oppfyller du vilkårene.

Har du formue over 100.000 som er knyttet til fast eiendom så kan man forsøke å søke unntak.

Skrevet

Arven kan være din alene, så sant den er inntakt, bruk § 59 om skjevdeling i ekteskapsloven. Forhør deg også om juridisk bistand i din hjemkommune, flere steder gir noen timer gratis bistand. Fri rettshjelp avhenger av din økonomiske status

http://www.fri-rettshjelp.no

http://www.jurk.no

Gjest mot skillsmisse
Skrevet

Avhenger av type sak og inntekt. Det er ikke nok å være ufør.

Takk for alle råd. Jeg har selv sett på paragraf 59 og kommer til å vise til den. Saken er den at mannen min har høy inntekt og har fått bonuser noen år, som han sier at han har brukt felles. Men det er vel sånn at bonus går som lønn

Gjest Det_går_an
Skrevet

Kontakt en advokat og forhør deg om fri rettshjelp.

Er arven etter far brukt opp, på hus oppussing osv, tror jeg ikke du kan kreve at den holdes på utsiden.

Har mannen din betalt mer inn enn deg så skal dette telle.

Jeg forsto ikke dette med bonus og lønn?

Det handler om hvor mye dere alt i alt har bidratt og hvor vektskåla tipper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...