Sør Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 ''Flere incestsenter kan måtte kutte i bemanningen neste år på grunn av manglende støtte fra kommunene. For brukerne betyr det kutt i et svært viktig tilbud. Bare 14 av 33 kommuner i Hordaland betaler. Også Rogaland, Troms og Møre og Romsdal sliter med å få kommunene til å betale. – Det er travelt på senteret, og det er stort behov for oss. Også kommuner som har brukere på senteret, nekter å betale. Det er tragisk, sier Bartz-Johannessen.'' Kilde: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.10631216 Det er f*en helt utrolig at politikerne ikke kan prioritere slike ting. Om nødvendig, innføre eiendomsskatt eller annet for å få det finansiert. ''Barne- og familieminister Inga Marte Thorkildsen (SV) vet ikke om tvang er løsningen, men hun vil sørge for at senterne har et godt tilbud også i framtiden. – Jeg er opptatt av at vi må forplikte kommunene i større grad framover, og jeg vil se på ulike måter å gjøre det på. Det kan være å ta direkte kontakt med kommunene, og utfordre dem på om de egentlig forstår hva de gjør når de ikke opprettholder et så viktig tilbud til en så utsatt gruppe i Norge, sier hun.'' Får håpe at hun får "dunket dem hardt nok i hodet" til at dette blir fikset! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386602-incestsenter-kan-m%C3%A5tte-kutte-i-bemanningen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest old lady Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg registrerer at Thorkildsen sier : ''– Jeg er opptatt av at vi må forplikte kommunene i større grad framover, og jeg vil se på ulike måter å gjøre det på.'' Jeg er helt enig med deg at dette med incestsenter er noe som må prioriteres. Men kommunenen har de siste årene blitt "forpliktet" til å overta mere og mere. HVPU reformer, sykehus/sykehjemsplasser, og mere til. For å få endene til å møtes, så har mange kommuner allerede innført eiendomsskatt. Dette kommer på toppen av at man må betale skatt av egen bolig fra før av, og mere til. I min kommune, så snakkes det ikke lenger om å skape noe. Neida, det er nedleggelser og kutt over en lav sko. Skoler er lagt ned, og sykehjemsplasser er kuttet. Likevel, så hvisker Robek spøkelse i korridorene på råduset hver gang de har møter der. Hvorfor er det slik i verdens rikeste land ? Jo, fordi staten tar det meste av skatt som folk betaler. Overføringene tilbake til kommunene er på et totalt lavmål. At ikke ordførerne går sammen, og sier at nå er det nok - nei det begriper jeg ikke. Legg gjerne på mere skatt, og enda mere. Og enda mere. SV får jo ALDRI inn nok skatt fra folk flest. Men kommunene blir bare "vandt" til det, og så blir man bankerott til slutt likevel. Kjære ordførere : stå opp for kommunen deres ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386602-incestsenter-kan-m%C3%A5tte-kutte-i-bemanningen/#findComment-3422525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 12. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2012 Jeg registrerer at Thorkildsen sier : ''– Jeg er opptatt av at vi må forplikte kommunene i større grad framover, og jeg vil se på ulike måter å gjøre det på.'' Jeg er helt enig med deg at dette med incestsenter er noe som må prioriteres. Men kommunenen har de siste årene blitt "forpliktet" til å overta mere og mere. HVPU reformer, sykehus/sykehjemsplasser, og mere til. For å få endene til å møtes, så har mange kommuner allerede innført eiendomsskatt. Dette kommer på toppen av at man må betale skatt av egen bolig fra før av, og mere til. I min kommune, så snakkes det ikke lenger om å skape noe. Neida, det er nedleggelser og kutt over en lav sko. Skoler er lagt ned, og sykehjemsplasser er kuttet. Likevel, så hvisker Robek spøkelse i korridorene på råduset hver gang de har møter der. Hvorfor er det slik i verdens rikeste land ? Jo, fordi staten tar det meste av skatt som folk betaler. Overføringene tilbake til kommunene er på et totalt lavmål. At ikke ordførerne går sammen, og sier at nå er det nok - nei det begriper jeg ikke. Legg gjerne på mere skatt, og enda mere. Og enda mere. SV får jo ALDRI inn nok skatt fra folk flest. Men kommunene blir bare "vandt" til det, og så blir man bankerott til slutt likevel. Kjære ordførere : stå opp for kommunen deres ! Du får håpe at Høyre ikke vinner valget,da? ''I innstillingen til budsjett for kommunene tar Høyre til orde for mindre statlig overføringsavhengighet og høy lokal finansiering av kommunale tjenester. Høyre ønsker ifølge avisa Nationen at kommunene skal finansieres av en større del av egne skatteinntekter, og 4,25 prosent av selskapsskatten. '' 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386602-incestsenter-kan-m%C3%A5tte-kutte-i-bemanningen/#findComment-3422538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest old lady Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Du får håpe at Høyre ikke vinner valget,da? ''I innstillingen til budsjett for kommunene tar Høyre til orde for mindre statlig overføringsavhengighet og høy lokal finansiering av kommunale tjenester. Høyre ønsker ifølge avisa Nationen at kommunene skal finansieres av en større del av egne skatteinntekter, og 4,25 prosent av selskapsskatten. '' Nei, jeg er faktisk ikke sikker på om jeg ønsker at høyre skal vinne. Men utviklingen går gal vei. Og den saken som du nevner, er bare EN av sakene. Det skal bestandig gå ut over de svakeste. Og du ser jo trenden, samme hva man snakker om. Norge går så det griner, mens kommune Norge sliter. Sammenligning : da jeg vokste opp her, så hadde vi : politistasjon, skattekontor, fiskerirettleder, egen prest, begravelser og bryllup når dette passer, skoler, gatelys i gatene, vann i svømmebassenget på skolen, et godt fungerende gamlehjem, snørydding i gatene, og ja, jeg kan fortsette i det uendelige. Idag : politistasjonen er borte, likeså ligningskontor, fiskerirettlederen er borte, det er begravelse bare en gang i uken, ikke egen prest, slukkede gatelys, ikke vann i svømmebassenget, og stenging av avdelinger på gamlehjemmet. Og 3 skoler er nedlagt. Alt dette - til tross for av vi er mange flere nå, enn da jeg vokste opp. LIKEVEL, så sliter kommunen mye mere nå - etter alle disse 'innsparingene' - mere enn noen gang. Vi er godt representert på Robek listen for n'te året. Og det snakkes om sammenslåing med en annen kommune. Man trenger jo ikke være rakettforsker for å se dette vel ? Slå gjerne sammens flere kommuner og spar inn på byråkrati. Men etter en stund, så skal du se det strammer seg til igjen. Jeg skjønner ikke at lokalpolitikerne vil seg selv så vondt som å bli valgt til dette. De må krype tilbake på hvert bidige valgløfte, for det er ikke penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386602-incestsenter-kan-m%C3%A5tte-kutte-i-bemanningen/#findComment-3422544 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Du får håpe at Høyre ikke vinner valget,da? ''I innstillingen til budsjett for kommunene tar Høyre til orde for mindre statlig overføringsavhengighet og høy lokal finansiering av kommunale tjenester. Høyre ønsker ifølge avisa Nationen at kommunene skal finansieres av en større del av egne skatteinntekter, og 4,25 prosent av selskapsskatten. '' Hvordan leser du ut av det at kommunene skal få mindre penger? Tvert i mot så står det at kommunene skal få en større andel av den skatten som betales i den enkelte kommune. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386602-incestsenter-kan-m%C3%A5tte-kutte-i-bemanningen/#findComment-3422556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.