Gjest dorullenissen Skrevet 11. desember 2012 Skrevet 11. desember 2012 Hvis ekefellen din kalte deg for en drittsekk pga at du hadde lagt noen doruller på badegulvet og de ble våte? Hadde det vært skilsmissegrunn? 0 Siter
Soulshine Skrevet 11. desember 2012 Skrevet 11. desember 2012 Hvis ektefellen min kalte meg drittsekk, uavhenig av hvilken grunn, ville jeg definitivt ansett at noe var galt i forholdet vårt. Voksne mennesker kaller ikke hverandre drittsekker. 0 Siter
cathlin Skrevet 11. desember 2012 Skrevet 11. desember 2012 Kanskje, hvis det var de siste dorullene i verden. 0 Siter
meg__123! Skrevet 11. desember 2012 Skrevet 11. desember 2012 Hadde ikke skilt meg bare pga det, men kaller han/hun deg en drittsekk så er det vel kanskje ikke første gangen? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 ''Hvis ekefellen din kalte deg for en drittsekk pga at du hadde lagt noen doruller på badegulvet og de ble våte? Hadde det vært skilsmissegrunn?'' Nei! Jeg hadde ledd meg halvt ihjel;))) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Jeg hadde flirt og små-ertet vedkommende for det en god stund fremover. ) Det må vel ligge adskillig mer bak dersom dette fikk vedkommende til å gå i taket? 0 Siter
tonie Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Når ektelfeller tilter såpass over et par doruller ligger det nok en god del mer bak, antar jeg. Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? Har en viss erfaring med badegulv fulle av ting med vann over seg, og rotete menn og unger. Det er en ordentlig drittjobb å være hushjelp. Synes jeg altså. Noen elsker det sikkert. Folk er rare:) 0 Siter
laban Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Jeg synes det er helt unødvendig både å legge doruller et sted der de kan bli våte og å kalle den som gjør det, for en drittsekk. Jeg ville nok bemerket at det var et dumt sted å legge dem, spesielt hvis det var et vanlig problem at ting ble oppbevart på gulvet etter tilfeldighetsprinsippet. Men ingen av delene er skilsmissegrunn. 0 Siter
Gjest klare regler og konsekvenser Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Når ektelfeller tilter såpass over et par doruller ligger det nok en god del mer bak, antar jeg. Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? Har en viss erfaring med badegulv fulle av ting med vann over seg, og rotete menn og unger. Det er en ordentlig drittjobb å være hushjelp. Synes jeg altså. Noen elsker det sikkert. Folk er rare:) Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen gidder å plukke opp etter andre. Jeg skjønner meg ikke på hvordan de gjør det i mange familier. Hjemme hos oss er regelen klar: alle må rydde før vi spiser middag. Er det noen som har slengt doruller eller klær på badet, så må de selv plukke det opp. Hver må rydde opp etter seg. Vi spiser ikke før alt er ryddig. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen gidder å plukke opp etter andre. Jeg skjønner meg ikke på hvordan de gjør det i mange familier. Hjemme hos oss er regelen klar: alle må rydde før vi spiser middag. Er det noen som har slengt doruller eller klær på badet, så må de selv plukke det opp. Hver må rydde opp etter seg. Vi spiser ikke før alt er ryddig. ''Vi spiser ikke før alt er ryddig.'' Da hadde vi ikke levd lenge hos oss :-D Seriøst - det hørtes veldig strikt og lite fleksibelt ut... 0 Siter
Gjest klare regler og konsekvenser Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 ''Vi spiser ikke før alt er ryddig.'' Da hadde vi ikke levd lenge hos oss :-D Seriøst - det hørtes veldig strikt og lite fleksibelt ut... Hvorfor det? Hos oss er det bare en vanesak. Alle vet at de må bidra, og det tar ikke mange minuttene. Det er en god vane, som alle egentlig syns er grei. Jeg mener selvsagt ikke at det skal være ryddet i enhver krok, men alle de store tingene, det skal se noenlunde greit ut, før vi spiser middag. Anbefales! 0 Siter
tonie Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Det jeg ikke skjønner, er hvorfor noen gidder å plukke opp etter andre. Jeg skjønner meg ikke på hvordan de gjør det i mange familier. Hjemme hos oss er regelen klar: alle må rydde før vi spiser middag. Er det noen som har slengt doruller eller klær på badet, så må de selv plukke det opp. Hver må rydde opp etter seg. Vi spiser ikke før alt er ryddig. Oi, du er veldig mye strengere enn meg, men jeg er enig. Det er jo egentlig en selvfølge at alle har ansvar for å rydde opp sitt eget rot. De er vel ingen som synes det er kjempegøy å bruke tida si på å rydde, og særlig ikke etter andre, uten å få lønn for det? Jeg synes det er direkte dårlig gjort å dumpe den kjipe jobben over på andre som har mer enn nok å gjøre fra før. Rett og slett, det synes jeg, og jeg vil ikke oppdra ungen min til å bli en som synes det er ok. Jeg er ikke helt nazi heller, da. Jeg tar andres rot rett som det er, men dessverre er min erfaring at mindre enn en uke etter at man har begynt å rydde etter andre, enten det er etter mann, barn eller kolleger, så tar de for gitt at de er din jobb. Derfor er jeg hard på det der. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Hvorfor det? Hos oss er det bare en vanesak. Alle vet at de må bidra, og det tar ikke mange minuttene. Det er en god vane, som alle egentlig syns er grei. Jeg mener selvsagt ikke at det skal være ryddet i enhver krok, men alle de store tingene, det skal se noenlunde greit ut, før vi spiser middag. Anbefales! Ok, da er vi enige om å være uenige ;-) Jeg sier ikke at jeg liker at det er bombet hos oss heller,- men det går greit av og til det også.Trives dårlig med lite fleksibilitet... 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 ''Vi spiser ikke før alt er ryddig.'' Da hadde vi ikke levd lenge hos oss :-D Seriøst - det hørtes veldig strikt og lite fleksibelt ut... ''Da hadde vi ikke levd lenge hos oss :-D Seriøst - det hørtes veldig strikt og lite fleksibelt ut...'' Jeg tenkte akkurat det samme... *hehe* Da hadde det nok blitt lite mat her i huset er jeg stygt redd for... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Jeg synes det er helt unødvendig både å legge doruller et sted der de kan bli våte og å kalle den som gjør det, for en drittsekk. Jeg ville nok bemerket at det var et dumt sted å legge dem, spesielt hvis det var et vanlig problem at ting ble oppbevart på gulvet etter tilfeldighetsprinsippet. Men ingen av delene er skilsmissegrunn. Nemlig. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Jeg synes det er helt unødvendig både å legge doruller et sted der de kan bli våte og å kalle den som gjør det, for en drittsekk. Jeg ville nok bemerket at det var et dumt sted å legge dem, spesielt hvis det var et vanlig problem at ting ble oppbevart på gulvet etter tilfeldighetsprinsippet. Men ingen av delene er skilsmissegrunn. ''Men ingen av delene er skilsmissegrunn.'' Mulig det fortegner seg annerledes når man er en "dorullnisse" ...er nok ekstra sårende da. :-D 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 ''Da hadde vi ikke levd lenge hos oss :-D Seriøst - det hørtes veldig strikt og lite fleksibelt ut...'' Jeg tenkte akkurat det samme... *hehe* Da hadde det nok blitt lite mat her i huset er jeg stygt redd for... ''Da hadde det nok blitt lite mat her i huset er jeg stygt redd for...'' Her i huset hadde det vært drømmesituasjon for den kresne ungen. "Hvis du ikke rydder, slipper du å spise middag." Vinn-vinn! 0 Siter
laban Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 ''Men ingen av delene er skilsmissegrunn.'' Mulig det fortegner seg annerledes når man er en "dorullnisse" ...er nok ekstra sårende da. :-D Ja - pga. det nicket fikk jeg det først for meg at det var dorullkjernen (altså det som enten er søppel eller nisseråstoff) som lå på gulvet, noe som ikke er det helt store problemet. Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner. Men så forsto jeg at det var ubrukte doruller med papir, og da er det jo litt mer brysomt om de blir våte. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Ja - pga. det nicket fikk jeg det først for meg at det var dorullkjernen (altså det som enten er søppel eller nisseråstoff) som lå på gulvet, noe som ikke er det helt store problemet. Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner. Men så forsto jeg at det var ubrukte doruller med papir, og da er det jo litt mer brysomt om de blir våte. ''Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner.'' Hjemme hos oss er det to mannfolk og to av det andre kjønn som tror at dorullfeen kommer flygende hver natt, sveiper over begge badene og plukker opp tomme dorullkjerner og putter dem i søpla. Tror aldri de har kommet på å kaste dem i søpla selv. Og det er jo "noen" som gjør det.... *host* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. desember 2012 Skrevet 12. desember 2012 Veldig dumt å sette doruller på golvet slik at de blir våte. Det hadde jeg blitt skikkelig irritert over. Men i den store sammenhengen er det jo en bagatell - så skilsmissegrunn ville jeg jo ikke sagt det var. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.