Gå til innhold

hva hadde du gjort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja - pga. det nicket fikk jeg det først for meg at det var dorullkjernen (altså det som enten er søppel eller nisseråstoff) som lå på gulvet, noe som ikke er det helt store problemet. Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner.

Men så forsto jeg at det var ubrukte doruller med papir, og da er det jo litt mer brysomt om de blir våte.

''Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner.''

Jeg kjenner en som vet nøyaktig hva som skal gjøres - de skal rives i bitte-bittesmå biter....og slippes rett ned. Gjøres helt uten å tenke - eller vite om det tror jeg ;-) Litt irriterende, men det er nå engang sånn han er - det fikle-genet ligger dypt....

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Katt-ja

5

• Lillemus

4

• frosken

4

• laban

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Zignatur
Skrevet

Eh hvis du har giftet deg i kirken så er noe av det presten sier "i gode og onde dager", og om så lite skal til for at dere skiller dere, da er det ikke mye kjærlighet der i gården å bygge på. Tilgi og bli tilgitt. Gjem og glem.

Prat med hverandre på en fin måte. Oppsøk samlivsterapeut om dette er tonen dere har til vanlig.

Skrevet

''Jeg vet om opptil flere mannfolk i forskjellig alder som ikke aner hva de skal gjøre med slike kjerner.''

Jeg kjenner en som vet nøyaktig hva som skal gjøres - de skal rives i bitte-bittesmå biter....og slippes rett ned. Gjøres helt uten å tenke - eller vite om det tror jeg ;-) Litt irriterende, men det er nå engang sånn han er - det fikle-genet ligger dypt....

Det positive er jo at han kan gjøre to ting på én gang - det han gjør på do OG rive dorullkjernen i biter. Det kan sikkert videreutvikles til å f.eks. både sette inn i oppvaskmaskinen og snakke med deg samtidig, eller andre kompliserte prosesser.

Skrevet

Hjemme hos oss er det to mannfolk og to av det andre kjønn som tror at dorullfeen kommer flygende hver natt, sveiper over begge badene og plukker opp tomme dorullkjerner og putter dem i søpla. Tror aldri de har kommet på å kaste dem i søpla selv.

Og det er jo "noen" som gjør det.... *host*

Legg gule lapper på de med morsomme tekster:

"her ligger jeg og kommer meg ikke avgårde"

"IKKE TRÅKK PÅ MEG!!!!"

"*gråter*, er så redd for å ikke bli resirkulert"

etc.

Gjest luftslott
Skrevet

Hjemme hos oss er det to mannfolk og to av det andre kjønn som tror at dorullfeen kommer flygende hver natt, sveiper over begge badene og plukker opp tomme dorullkjerner og putter dem i søpla. Tror aldri de har kommet på å kaste dem i søpla selv.

Etter tre år som samboere har det nådd inn hos min kjære at han faktisk er i stand til å ta med seg den tomme dorullkjernen og legge den i papirinnsamlingsposen, selv om det betyr at han må gå to skritt over gangen fra badet, lukke opp ei dør og lukke den igjen:-)

Skrevet

Verken å legge doruller slik at de blir våte, eller å bli kalt drittsekk er skilsmissegrunn. Hva jeg hadde gjort: Ventet til sinne hadde lagt seg, og den ene kunne si undskyld fordi dorullene lå på golvet, og den andre kunne undskylde "drittsekk"-reaksjonen. Slikt skjer. Skjer det ofte, bør begge skjerpe seg, slik at ikke ting ligger og slenger på gulvet, og man ikke blir kalt ufine ting hvis det skjer. Å rope opp om skilsmisse er det verste her, det må da ligge mer bak et slikt ønske?

Skrevet

Det positive er jo at han kan gjøre to ting på én gang - det han gjør på do OG rive dorullkjernen i biter. Det kan sikkert videreutvikles til å f.eks. både sette inn i oppvaskmaskinen og snakke med deg samtidig, eller andre kompliserte prosesser.

Haha - sant nok - han _er_ jo multitasking :) Hvem skulle ant det!

Skrevet

Dorullfeen, den var ny for meg ;-)

Vi får leie inn en av de kjendisene som skråler om at alt skal resirkuleres...

Det er jo ikke SÅ enkelt. Brukt dopapir skal f.eks. et helt annet sted. (Det mestrer alle hos oss, altså!)

Skrevet

''Jeg kjenner en som vet nøyaktig hva som skal gjøres - de skal rives i bitte-bittesmå biter....og slippes rett ned.''

Jeg innrømmer glatt at det innimellom kan ligge mange tomme dorullkjerner på do hos oss og poden pleier gjerne å stappe dem inni hverandre, jeg tror rekorden er 4 kjerner inni den 5...

Da ungene var små hadde de et stort skap på rommet sitt og dette skulle ut. Det var to dører og under var det en stooor skuff på dette skapet og jeg lurte litt på hva som var oppi skuffa. Da jeg åpnet den var den selvfølgelig breddfull av tomme dorullkjerner... *hehe*

Skrevet

''Hjemme hos oss er det to mannfolk og to av det andre kjønn som tror at dorullfeen kommer flygende hver natt, sveiper over begge badene og plukker opp tomme dorullkjerner og putter dem i søpla. Tror aldri de har kommet på å kaste dem i søpla selv.

Og det er jo "noen" som gjør det.... *host*''

De er jo ikke helt dumme de andre i familien din, prust - siden dere nå engang har en dorull-fe, så finnes det vel ingen grunn til å kaste de rullene i søpla. Man ønsker da ikke å frata feen hennes rolle? (Vet ikke helt hvordan arbeidsledige feer oppfører seg, men de ønsker sikkert å ha noe å gjøre de også....*s*)

Skrevet

Når ektelfeller tilter såpass over et par doruller ligger det nok en god del mer bak, antar jeg.

Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? ;)

Har en viss erfaring med badegulv fulle av ting med vann over seg, og rotete menn og unger. Det er en ordentlig drittjobb å være hushjelp. Synes jeg altså. Noen elsker det sikkert. Folk er rare:)

''Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? ;) ''

Hmmmm.... det var da veldig til tradisjonelle kjønnsroller du ser for deg. Er det pr definisjon slik at kvinner er mer ryddige hjemme enn menn? (I såfall lurer jeg litt på om jeg er av feil kjønn...)

Gjest Monicaen
Skrevet

''Da hadde det nok blitt lite mat her i huset er jeg stygt redd for...''

Her i huset hadde det vært drømmesituasjon for den kresne ungen. "Hvis du ikke rydder, slipper du å spise middag." Vinn-vinn! ;)

''Her i huset hadde det vært drømmesituasjon for den kresne ungen. "Hvis du ikke rydder, slipper du å spise middag." Vinn-vinn! ;)''

Samme her. Jeg kunne aldri brukt mangel på mat som straff. Her sliter jeg mer enn nok med å true junior til å spise. Han er av det tynne slaget uten matlyst.

Skrevet

Skal mer til for å være drittsekk i mine øyne, men det er utidig å legge fra seg tomme doruller på bad/do-gulvet. Enten de blir våte eller ikke.

Skrevet

''Men ingen av delene er skilsmissegrunn.''

Mulig det fortegner seg annerledes når man er en "dorullnisse" ...er nok ekstra sårende da.

:-D

Hahaha. ;D

Skrevet

''Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? ;) ''

Hmmmm.... det var da veldig til tradisjonelle kjønnsroller du ser for deg. Er det pr definisjon slik at kvinner er mer ryddige hjemme enn menn? (I såfall lurer jeg litt på om jeg er av feil kjønn...)

Njæ, jeg vel kunne like godt snudd på det, men siden jeg beskrev min egen tidligere tilværelse ble det naturlig å gi rollen som meg til en kvinne;)

Jasså, frosk. Så du roter og søler og kaster dorullene på gulvet, du? Jeg mistenker at din mor dullet litt mye med deg. Dulletidull, vi du ha et glass saft, lille froskegull? Kan jeg plukke opp denne sokken etter deg, kanskje?

Er vi inne på noe her?:)

Skrevet

Njæ, jeg vel kunne like godt snudd på det, men siden jeg beskrev min egen tidligere tilværelse ble det naturlig å gi rollen som meg til en kvinne;)

Jasså, frosk. Så du roter og søler og kaster dorullene på gulvet, du? Jeg mistenker at din mor dullet litt mye med deg. Dulletidull, vi du ha et glass saft, lille froskegull? Kan jeg plukke opp denne sokken etter deg, kanskje?

Er vi inne på noe her?:)

''Jeg mistenker at din mor dullet litt mye med deg. Dulletidull, vi du ha et glass saft, lille froskegull? Kan jeg plukke opp denne sokken etter deg, kanskje? Er vi inne på noe her?:)

''

Var nok ikke helt sånn det var, nei :-( Noe av det jeg husker best fra tenårene er at jeg ikke kunne skjønne at det var nødvendig å drive med å forstyrre meg så ofte bare fordi at ting i huset skulle gjøres!?! Det måtte da være bra nok om jeg bare gjorde det en eller annen gang - sånn innen den nærmeste uken f.eks. Moren min var _ikke_ enig:-( Hun påsto forøvrig at alt hun gjorde i huset var bortkastet fordi støvet fra rommet mitt spredde seg til hele huset selv om jeg holdt døren lukket - det var visstnok slik at støv kunne bevege seg under dørterskelen...

Skrevet

Når ektelfeller tilter såpass over et par doruller ligger det nok en god del mer bak, antar jeg.

Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker. Hun har nylig tatt det opp med ham, og sagt at nå orker hun ikke mer rydding, nå må han skjerpe seg og ikke behandle henne som en hushjelp. DA er det han slenger fra seg doruller på badegulvet så de blir våte, og hun klikker og vil skilles. Og så skjønner han ikke et kvekk og ringer rundt til alle vennene sine og sutrer over sure, uberegnelige og vanskelige kvinner? Noe sånt? ;)

Har en viss erfaring med badegulv fulle av ting med vann over seg, og rotete menn og unger. Det er en ordentlig drittjobb å være hushjelp. Synes jeg altså. Noen elsker det sikkert. Folk er rare:)

''Jeg gjetter: han har slengt alt mulig fra seg akkurat der han har brukt det i år ut og år inn, og hun har ryddet ogg ryddet og vasket og vasket og er så lei at hun snart klikker.''

Litt komisk - jeg leste nemlig innlegget helt omvendt, nemlig at den som har lagt fra seg dorullene på golvet er kvinnen og han som klikker i vinkel er mannen. Men det er godt mulig jeg tar feil. :o)

Skrevet

Hvorfor det? Hos oss er det bare en vanesak. Alle vet at de må bidra, og det tar ikke mange minuttene. Det er en god vane, som alle egentlig syns er grei.

Jeg mener selvsagt ikke at det skal være ryddet i enhver krok, men alle de store tingene, det skal se noenlunde greit ut, før vi spiser middag.

Anbefales!

''eg mener selvsagt ikke at det skal være ryddet i enhver krok, men alle de store tingene, det skal se noenlunde greit ut, før vi spiser middag.

Anbefales!

''

Hvis jeg har laget en god middag liker jeg at den spises varm, og ikke at huset ryddes først.

Forøvrig enig i at alle bør rydde etter seg, men det er nå en gang slik i de fleste hjem at det samler seg opp en del "anonymt" rot, som noen må ta. Men ikke nødvendigvis mens maten står på bordet.

Skrevet

''eg mener selvsagt ikke at det skal være ryddet i enhver krok, men alle de store tingene, det skal se noenlunde greit ut, før vi spiser middag.

Anbefales!

''

Hvis jeg har laget en god middag liker jeg at den spises varm, og ikke at huset ryddes først.

Forøvrig enig i at alle bør rydde etter seg, men det er nå en gang slik i de fleste hjem at det samler seg opp en del "anonymt" rot, som noen må ta. Men ikke nødvendigvis mens maten står på bordet.

''Hvis jeg har laget en god middag liker jeg at den spises varm, og ikke at huset ryddes først.''

Jeg vet om unger som ville bruke usedvanlig lang tid på ryddingen dersom det ikke skulle spises før det var ryddig. F.eks. når det var fisk til middag... (betviler at de da ville bli ferdig før neste morgen).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...