Gå til innhold

NHD- Antakelig psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest sendte dette
Skrevet

Er ei kvinne på 41 år som har slitt med psykiske plager i mange år.. De siste månende har jeg periodevis følt ubehag og stikking i hjerteregionen..

Jeg har ingen andre symtomer, ikke vondt i ryggen, magen, kjeven eller stråling ut i armen..

Jeg røyker ikke og er ikke overvektig.. Og plagene forverrer seg ikke ved bevegelse, fysisk aktivitet eller angstrengelse.. Merker ikke ubehaget hele tiden men det "kommer og går"..

Jeg føler meg litt stresset av at min mann er syk og av dårlige relasjoner til mine foreldre og av jula som står for tur..

Jeg tenker at plagene jeg har kan komme av psykiske plager.. Hva tror du som er psykiater/lege?

Når jeg får disse stikkingene blir jeg redd, høy puls og anspent og det gjør ikke situasjonen bedre..

Takknemlig for svar da jeg er engstelig..

Skrevet

Jeg har akkurat samme symptom og er usikker på om det bare er stress, eller om jeg bør få sjekket hjertet.

Spent på svaret du får.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er overveiende sannsynlig at dette er pstkisk. Det er typiske symptomer/sykehistorie på det.

Skrevet

''De siste månende har jeg periodevis følt ubehag og stikking i hjerteregionen..

''

En venninne av meg hadde akkurat det samme, og hun fryktet alvorlige hjerteproblemer. Etter diverse undersøkelser fant man ut at det skyltes anspenthet, stress og tilbøyelighet til angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...