Gå til innhold

Tretthet og fluanxol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var unormalt mye trett i vår. Sluttet med fluanxol i august, og har vært mye mindre plaget med tretthet i høst. Det har tatt seg litt opp igjen i den tiden nå som jeg har vært mye ustabil. Men i går tok jeg 3mg fluanxol, og det gjorde jeg før jeg gikk på jobb i dag også. Jeg var så trett at jeg visste ikke hvordan jeg skulle komme meg gjennom arbeidsdagen i dag. Samtidig som jeg sliter med stor uro. Hadde lyst til å si at jeg var syk og komme meg hjem på benken for å sove, men holdt ut dagen. Sov når jeg kom hjem Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Skal jeg fortsette med fluanxol med det til følge at jeg sliter meg gjennom arbeidsdagen, eller skal jeg kutte ut og heller være deprimert, som igjen gjør meg trett? Vet ikke hva som er verst.

Det tar noen uker før det kan bli aktuelt med stemningsstabiliserende, og så tar det vel si tid før de eventuelt begynner å virke. Men jeg trenger hjelp nå.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Uansett må enknuse egg for å lage omelett.

Det finnes ingen virksomme medisner som ikke kan ha en eller annen bivirkning. En må bestemme seg for hva som er viktigst.

Skrevet

Uansett må enknuse egg for å lage omelett.

Det finnes ingen virksomme medisner som ikke kan ha en eller annen bivirkning. En må bestemme seg for hva som er viktigst.

Trettheten forsterker depresjonen, og depresjonen forsterker trettheten. Vet ikke om det er begge deler som forsterker uroen. Da er det ikke så lett å velge. Må fungere på jobb. Kan jo ta fluanxol og spør om å få en sykemelding så jeg kan sove på dagene til jeg eventuelt kan få noe annet som hjelper, men jeg ønsker egentlig å klare å komme meg på jobb. Har sobrilen også som jeg har begynt å bruke en del igjen nå. Prøver alt for å holde meg mest mulig oppegående. Selvskadingen har også tatt seg opp nå for å takle uro og depresjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...