Gå til innhold

St.Lucia i morgen uten Luciadrakt, krise!

Anbefalte innlegg

Gjest litt oppgitt mamma
Skrevet

Hadde avtalt med en av de andre klasseforeldrene at hun skulle kjøpe Luciadrakt for oss idag når de allikevel kjøpte til sitt barn. Så skulle hun komme bortom i kveld med den. Så ringte hun meg nå nettopp (nesten halv ti om kvelden) for å si fra at de ikke hadde fått kjøpt det!! Da har jeg jo ikke tid til å ordne noe annet!

Vi eier ikke en hvit skjorte i huset. Laken? = spøkelse. Ikke kan jeg sy heller, har ingen symaskin.

Gutten er 6 og gleder seg til Lucia.

Fortsetter under...

Skrevet

Er du sikker på at hverken din mann eller du har en hvit skjorte?

Skal han ha den på seg på skolen imorgen? Er det for sent å kjøpe det når butikken åpner imorgen kl 10?

Skrevet

Har ikke pappa en hvit t-skjorte? Poden min var et år stjernegutt iført pappas hvite penskjorte... Du kan jo gjette hvem det var som i forkant var heeeelt sikker på at han hadde en helt hvit t-skjorte guttungen kunne bruke? Høh.

Et hvitt bomullslaken du kan ofre? Klipp det litt kortere, klipp hull til hodet på midten og bind glitter rundt magen. Vips! :o)

Skrevet

Alle andre har helt sikkert en hvit skjorte i huset. Ring en av foreldrene i klassen og spør om de kan ta med en som han kan låne. Andre foreldre skjønner sikkert hvilken krise dette er.

Gjest trådstarter
Skrevet

Er du sikker på at hverken din mann eller du har en hvit skjorte?

Skal han ha den på seg på skolen imorgen? Er det for sent å kjøpe det når butikken åpner imorgen kl 10?

Jeg er alene med sønnen min, så noen hvit mannskjorte finnes nok ikke her i huset nei.

Annonse

Gjest trådstarter
Skrevet

Hvit genser? Det har mine brukt.

Han har en vanlig hvit pologenser (sin egen str), da får han ta den, det er det eneste hvite vi har. Men han har ingen lyse bukser. Unntatt en grå joggebukse (ikke så pen) kan han ha den?

Jeg oppdaget nå at jeg har en kremhvit bluse (min str) i skapet, fullt av blonder og rysjer.... kan ikke helt tenke meg at han vil gå med den da...

Hva syns dere?

Skrevet

Han har en vanlig hvit pologenser (sin egen str), da får han ta den, det er det eneste hvite vi har. Men han har ingen lyse bukser. Unntatt en grå joggebukse (ikke så pen) kan han ha den?

Jeg oppdaget nå at jeg har en kremhvit bluse (min str) i skapet, fullt av blonder og rysjer.... kan ikke helt tenke meg at han vil gå med den da...

Hva syns dere?

Kan blusen brukes på vrangen? Altså med rysjegreiene inn så de ikke synes så godt?

Ellers synes jeg hvit polo og joggebukse er helt ok jeg altså. Badehåndklær, gardiner og duker kan også benyttes.. *erfaren* ;0P

Skrevet

Hva syns dere?

Du har ikke en hvit strømpebukse han kan bruke da?

Skrevet

Hva syns dere?

Jeg synes det Lillemus foreslår er en god idé:-)

Gjest trådstarter
Skrevet

Du har ikke en hvit strømpebukse han kan bruke da?

Hvit strømpebukse har vi. Men mener du den og hvit pologenser, det blir jo ikke da noen lange plagg....

Skrevet

Hvit strømpebukse har vi. Men mener du den og hvit pologenser, det blir jo ikke da noen lange plagg....

Hvis pologenseren ikke dekker baken så synes jeg ikke han kan gå med bare den og strømpebukse.

Skrevet

Stjerneguttene trenger ikke lange kjortler. :o) Du har ikke en hvit sommerkjole (fra deg selv altså) eller noe han kan ha under den hvite pologenseren da?

Annonse

Skrevet

Går an å bruke hvitt laken/dynetrekk og så snøre noe rundt midjen?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg hadde tatt ett hvitt laken, klippet hull til hodet, klippet av lengden så den ikke ble for lang. I livet hadde jeg knyttet julpyntglitter (girlander??)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Synes forøvrig det er noe dritt at du fikk beskjed halv ti! Men det er jo ikke konstruktivt å tenke på det nå.

Skrevet

Har ikke pappa en hvit t-skjorte? Poden min var et år stjernegutt iført pappas hvite penskjorte... Du kan jo gjette hvem det var som i forkant var heeeelt sikker på at han hadde en helt hvit t-skjorte guttungen kunne bruke? Høh.

Et hvitt bomullslaken du kan ofre? Klipp det litt kortere, klipp hull til hodet på midten og bind glitter rundt magen. Vips! :o)

Husker en unge som kom på Luciafeiring iført farens Rosenborgdrakt og med glitter rundt magen. *knegg*

Gjest noe styr
Skrevet

oooh i går var det krise her, jeg trodde jeg hadde luciaklær fra i fjor, jeg så de for noen få dager siden, men nå var de borte vekk, så fant jeg en de hadde arvet, men den var for stor, jaja jeg får legge opp den da tenkte jeg... men heldigvis dukket kjolene opp i et skap :)

men men, nå har de fått spysyken begge to, så da får vi heller ta luciafeiringen hjemme... om de er i form til det hehehe :-) Håper de får det mildere nå enn sist i alle fall.

Syns egentlig det er en uting med alle de tingene barnehagene finner på, jo det er koselig for barna, men ikke alle foreldre er like godt bemidlet eller har tid til å reke i butikker for å finne utstyr, det være seg karnevalsklær, sjørøverklær, nisseklær og luciaklær, det blir jo noen hundrelapper om ikke mer i året.... I forfjor var jeg sent ute med å kjøpe luciakjole, de var utsolgt overalt, hadde bare enorme størrelser :( og ikke alle har hvite skjorter nei, min mann bruker ikke skjorter så.... og ingen av lakenene våre er hvite heller.

Og barna må jo få gjøre som andre barn, det er ikke noe gøyt å komme på en slik tilstelning der alle har pyntet seg slik og slik, mens de må gå i vanlige klær :(

Syns barnehagen bør ha et lite reservelager med slikt jeg, slik at de som ikke har klart å skaffe slike klær eller har glemt av dagen, får låne.

Gjest Jennifer22
Skrevet

Kle deg ut som en klovn. Rød nese og klovnedrakt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...