Gå til innhold

Pasienten sitt ansvar? Nhd og andre - Haster

Anbefalte innlegg

Gjest Måke snø på sykehus?
Skrevet

Hei!

Jeg er innlagt på en lukket psykiatrisk institusjon!

I går ble jeg satt til å måke snø i over en time og jeg fikk ikke en dritt for det!

I dag var det snø opp til hofta og jeg ba personalet måke slik at jeg kommer meg ut, da fikk jeg beskjed om at siden jeg bodde der var det mitt ansvar.

Jeg eier ikke dette stedet, jeg er bare pasient her.

Personalet gjør ikke en dritt de heller, de sitter inne på det j*vlige kontoret og drikker kaffe dagen lang og sitter og snakker om personlige ting.

Jeg fikk ikke gå på jobb i dag heller fordi personalet ikke gadd å måke bilen ut.

Jeg skulle egentlig ha vært og kjøpt julegaver i går, noe jeg ble lovet, men løftet ble brutt da personalet ikke gadd å måke snøen vekk fra bilen.

Jeg har ikke fått gjort kjekke ting fordi personalet ikke gidder å lette på baken.

Når jeg kjefter på dem og sier dem må gjøre noe så lukker dem bare døren rett foran fjeset på meg.

Og så lenge jeg ikke måker så får jeg heller ikke gå ut før snøen smelter, fordi personalet ikke gidder.

Er dette rett?

Er det lovlig på et sykehus som jeg er innlagt under å tvinge pasienten til å måke, fordi dem selv ikke gidder?

Er det ikke dem sitt ansvar å måke?

Det er vel ingen pasienter på sykehus som blir tvunget til å måke?

Da blir jeg sittende her da i flere dager uten å komme meg ut hvis jeg ikke kommer meg ut i dag også og måker.

Jeg synes det er feil at personalet skal kun tenke på å hive i seg mest mulig liter med kaffe og sitte å snakke om meningsløse ting.

Er det ikke pasienten som skal bli tatt vare på og ha det greit?

Eller har jeg tatt feil? Er det personalet som skal stå i sentrum og gjøre det dem har lyst til og ikke høre på hva pasienten selv ønsker?

Mvh en forbanna kvinne

Skrevet

''Da blir jeg sittende her da i flere dager uten å komme meg ut hvis jeg ikke kommer meg ut i dag også og måker. ''

Men er ikke valgmuligheten da ganske klare; enten lar du være å måke og tilbringer kvelden inne - eller du måker og kan dra en tur ut med bilen din.

Jeg har aldri hørt at man har krav på at det blir måkt for en. (Det er forøvrig ingen som måker foran trappa mi hjemme heller og ingen som måker ut min bil.)

Skrevet

Det er da vel din bil? Mener du at personalet skal måke frem bilen din? Hadde du vært hjemme hadde det vært ditt ansvar.

På en annen side. Du skriver at du er innlagt på lukket avdeling. Jeg trodde lukket avdeling var lukket i den forstand at man måtte oppholde seg på avdelingen, skjermet for inntrykk og annet. Men du skriver at du ikke kommer deg på jobb eller julegavehandel pga snø.

Er du så frisk og likevel innlagt på lukket avdeling?

Skrevet

Dette innlegget gir ingen mening. Du er innlagt på lukket avdeling, men du skal likevel ut og du er i jobb? Du kommer i fysisk kontakt med personalet. Hvordan kommer de seg ut?

Skrevet

Jeg kan ikke så mye om dette, men nå ble jeg litt nysgjerrig:

Jeg trodde hele poenget med lukket avdeling var at man skulle skjermes fra omgivelsene med strengere sikkerhetstiltak, tettere tilsyn osv. Jeg trodde ikke man bare kunne jobbe, handle julegaver og leve helt som normalt når man var lagt inn på lukket avdeling?

Og så, jeg aner ikke hva som er vanlig policy når det gjelder snømåking på psykiatriske sykehus, men jeg synes kanskje det virker litt som om du tror du er lagt inn på hotell jmfr det jeg skriver over her også.

På den andre siden er det litt rart at de ikke har noe opplegg for snømåking dersom det er meningen at pasientene skal kunne kjøre ut bilen sin og komme og gå som de vil.

Skrevet

Setter stor pris på om du sender dem hjem til meg etter at de har måkt fram bilen din- innsnødd bil hjemme hos meg også ;-p

Skrevet

Dette må vel være et tulleinnlegg? Hvis ikke får du vel enten måke eller bli hvor du er. Jeg kan aldri tenke meg at det kan være personalets ansvar å måke løs bilene til pasientene:)

Gjest Måke snø på sykehus
Skrevet

Dette må vel være et tulleinnlegg? Hvis ikke får du vel enten måke eller bli hvor du er. Jeg kan aldri tenke meg at det kan være personalets ansvar å måke løs bilene til pasientene:)

Jeg tror du har misforstått innlegget!

Det er ikke min bil, det er avdelingen sin bil, som dem kjører meg med.. jeg har da ikke sertifikatet en gang!

Skrevet

Det er da vel din bil? Mener du at personalet skal måke frem bilen din? Hadde du vært hjemme hadde det vært ditt ansvar.

På en annen side. Du skriver at du er innlagt på lukket avdeling. Jeg trodde lukket avdeling var lukket i den forstand at man måtte oppholde seg på avdelingen, skjermet for inntrykk og annet. Men du skriver at du ikke kommer deg på jobb eller julegavehandel pga snø.

Er du så frisk og likevel innlagt på lukket avdeling?

Nei! Det er ikke min bil! Det er avdelingen sin bil, som dem kjører pasientene sine med!

Grunnen til at jeg får ha så mye frihet er at jeg er her frivillig på denne avdelingen, og så er jeg ikke innlagt på et stort sykehus men på en institusjon som er bygget under sykehuset.

Det stemmer at lukkede avdelinger betyr at man har tettere tilsyn osv.. og jeg har låst dør store deler av døgnet.. jeg har frigang noen timer i døgnet som jeg kan bruke til å gå der jeg vil, men at de skal ha kontroll på når jeg går og når jeg kommer tilbake.

Fordi jeg har frigang noen timer er det fortsatt dem som har ansvaret.. når jeg ikke har frigang blir jeg fotfulgt av 1-2 personal når jeg er ute.

Så fordi jeg er her frivillig så har jeg det fortsatt strengt:(

Skrevet

Det virker som om folk tror at dette dreier seg om min bil, men det gjør det IKKE!!!!! Det er avdelingen sin bil som dem frakter pasientene sine rundt i!

Det er vel ikke mitt ansvar å måke sykehuset sin bil?

Og så er det vel ikke mitt ansvar å måke innkjørselen til sykehuset sitt område????

Skal si det var flere missforståelser her!!!!

Og det dere holder på med her er rett og slett trakkasering, fordi dere påstår ting dere ikke vet!!!

Skrevet

Jeg tror du har misforstått innlegget!

Det er ikke min bil, det er avdelingen sin bil, som dem kjører meg med.. jeg har da ikke sertifikatet en gang!

Ok. Kan du ikke bare måke da, hvis det er så veldig om å gjøre å bli kjørt hit og dit, eller har du fysisk sykdom som gjør det vanskelig?

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Det virker som om folk tror at dette dreier seg om min bil, men det gjør det IKKE!!!!! Det er avdelingen sin bil som dem frakter pasientene sine rundt i!

Det er vel ikke mitt ansvar å måke sykehuset sin bil?

Og så er det vel ikke mitt ansvar å måke innkjørselen til sykehuset sitt område????

Skal si det var flere missforståelser her!!!!

Og det dere holder på med her er rett og slett trakkasering, fordi dere påstår ting dere ikke vet!!!

Det er ikke trakassering selv om vi ikke er enige med deg skjønner du, og misforståelsene ang hvem sin bil det er, tror jeg nesten du må ta på din kappe når jeg ser på innlegget du skrev.

Skrevet

Hei,

Kanskje det kan være en løsning om du spør om du kan måke ut bilen sammen med en i personalgruppa? Kan skjønne at det er provoserende for deg dersom du oppfatter at de blankt avviser ditt ønske om at dere skal gjøre ting utenfor avdelingen uten at du alene måker ut bilen. Men jeg skjønner også om de ikke vil la seg kommandere av deg. Foreslå et samarbeid, så kanskje dette løser seg :-)

Skrevet

Ok. Kan du ikke bare måke da, hvis det er så veldig om å gjøre å bli kjørt hit og dit, eller har du fysisk sykdom som gjør det vanskelig?

Jeg har alvorlige muskel/leddplager som gjør at jeg ikke kan bevege meg over lengre tid, i tillegg har jeg prolaps i ryggen, noe som gjør at jeg får fort vondt i ryggen

Gjest no big deal
Skrevet

Hmmm... Kan det hende de sier dette for å "erte" deg? Jeg for min del synes det å måke snø er stort sett ganske trivelig. Frisk luft, fysisk arbeid...

Jeg undrer meg litt over forrskjellene på by og bygd. Her kommer gjerne naboen med traktoren sin og brøyter til meg gratis når det har snødd veldig mye. Nylig var vi to naboer som bygget bosstativ til hele nabolaget... Ingen krise...

Det er vel ikke akkurat så travelt å være innlagt at du ikke kan måke snø?

Da jeg var innlagt sist meldte jeg meg frivillig til å rydde i skauen utenfor... Noe som skulle ha vært gjort leeeenge.

Prøv å ikke la deg provosere... livet kan være herlig også, selv om en må slite tung...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...