Gå til innhold

Menn og husarbeid.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Husarbeid fordeles mellom alle de hjemmeboende, herunder mann og barn i tillegg til kone. Alle må bidra for at det skal bli hyggelig, rett og slett, og for at ting skal bli gjort har vi ulike ansvarsområder.

Hvis du ser på hans innsats som "å hjelpe til", så er jo hans posisjon i hjemmet som et barn eller en gjest. Dere burde sikkert prøve å finne ut hvorfor dere bor i ditt hjem, ikke deres hjem.

Nei....jeg gjør absolutt mest, har redusert stilling så det er vel naturlig kanskje,men blir oppgitt over at han må ha beskjed om den minste ting. Han gjør ekstremt lite av seg selv. Har prøvd mange ting for å få en jevnere fordeling, men har gitt opp. Det holder i en uke også er det tilbake til gamle vaner.

Gjest bortskjemte menn

Min hadde bodd for seg selv ganske lenge så han var vant til å gjøre ting selv, men vi har litt forskjellig definisjon av når det er nødvendig å gjøre ting. Jeg har fått det spikra inn i rutinene at badet skal vaskes hver helg og at vi da bytter på å vaske. Han kan støvsuge gulvene av seg selv og sette på oppvaskmaskina når det ikke er mulig å få plass til mer. Men det er fortsatt mye han bare ikke legger merke til at må gjøres, som vask av håndklær eller sengetøy, støvtørking, matlaging og handling. Om ikke jeg gjør det selv eller gir klar beskjed om hva han skal gjøre, vil det glatt gå to-tre uker før han syns det er på tide å bytte på senga og da blir overrasket over at det ikke er rent sengetøy i skapet. For sånt ordner jo husholdningsfeen!

Sånn har jeg det og. Og badet.... kan ikke huske han har vasket badet en gang jeg... og klærne er det alltid jeg som vasker, bretter, har på plass..... han tror visst slikt skjer av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...