Gå til innhold

Besteforeldre forskjellsbehandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine foreldre favoriserer mitt eldste barn. Han får være der så mye han vil for dem. Fra han var tre var han hos dem en dag pr uke for å være mindre i barnehagen. De kjøper ting til han osv de er også flinke til å hjelpe til med oppfølging på korps og svømming. Problemet er barn nr to. De spør ikke etter henne, jeg må true dem til å ha besøk av bare henne av og til, men sluttet med det fordi interessen var så laber. Min løsning er å stramme inn besøkene fra mitt eldste barn. Yngste merker delvis forskjellene nå og det er sårt. Det går ut over den eldste, men jeg synes dette er vondt. Noen som har forslag til bedre løsning? Begge barna er normalt fungerende, men det er 7 års aldersforskjell

Skrevet

Jeg regner med du har snakka med foreldrene dine om dette? Hvis ikke, så må du ta fatt i det med det samme!

Jeg hadde rett og slett krevd at barna skulle bli likt behandla, og ble de ikke det, så hadde jeg stramma inn kontakten mellom eldste barn og besteforeldrene.... Leit, men nødvendig for at yngste ikke skal ta skade av det...

Skrevet

Jeg regner med du har snakka med foreldrene dine om dette? Hvis ikke, så må du ta fatt i det med det samme!

Jeg hadde rett og slett krevd at barna skulle bli likt behandla, og ble de ikke det, så hadde jeg stramma inn kontakten mellom eldste barn og besteforeldrene.... Leit, men nødvendig for at yngste ikke skal ta skade av det...

Godt å se flere tenker likt. Snakket med dem om dette er gjort flere ganger.

Skrevet

Godt å se flere tenker likt. Snakket med dem om dette er gjort flere ganger.

Det er helt ubegripelig at de ikke skjønner det.... Hva bruker de som argument for forskjellsbehandlingen da?

Skrevet

Hvor gammel er den yngste nå?

Og hva begrunner dine foreldre dette med?

Skrevet

Kan det rett og slett bunne i at dine foreldre har blitt eldre på disse 7 årene og synes det er mer slitsomt med små barn enn med han som er 7 år eldre? Det forsvarer selvfølgelig ikke forskjellsbehandlingen, men kan kanskje forklare litt av det...

Skrevet

Kan det rett og slett bunne i at dine foreldre har blitt eldre på disse 7 årene og synes det er mer slitsomt med små barn enn med han som er 7 år eldre? Det forsvarer selvfølgelig ikke forskjellsbehandlingen, men kan kanskje forklare litt av det...

''Kan det rett og slett bunne i at dine foreldre har blitt eldre på disse 7 årene og synes det er mer slitsomt med små barn enn med han som er 7 år eldre? ''

Ja, det tenkte jeg også...

Skrevet

''Kan det rett og slett bunne i at dine foreldre har blitt eldre på disse 7 årene og synes det er mer slitsomt med små barn enn med han som er 7 år eldre? Det forsvarer selvfølgelig ikke forskjellsbehandlingen, men kan kanskje forklare litt av det...''

akkurat det samme tenkte jeg.

Det er mye som kan skje på 7 år, også for dem i 60-årsalderen...

Skrevet

Tror dette har noe med små kontra store barn og at dine foreldre er eldre og ikke orker så mye.. Tror ikke det er vondt ment men rett og slett at de ikke orker så mye.

Akkurat slik har jeg også hatt det, i begynnelsen ble jeg såret men etterhvert som den ynste vokste seg til begynte de å delta mer i livet deres også..

Skrevet

De har barnebarn på samme alder som mn yngste ( hun er 6 år nå) de er der jevnt.

Skrevet

De har barnebarn på samme alder som mn yngste ( hun er 6 år nå) de er der jevnt.

Foreslå at din yngste får komme samtidig med at de har jevnaldrende søskenbarn på besøk? På den måten blir belastningen for besteforeldrene mindre når det gjelder antall ganger de åpner hjemmet for barnebarna, men det kan gi litt "stordriftsfordeler" å ha flere på omtrent samme alder der samtidig.

Forutsatt at dette ikke er veldig slitsomme 6-åringer, da kan påkjenningen bli større jo flere de er.

Ellers synes jeg du kan si fra når de evt. inviterer den eldste at nei, nå blir ikke det aktuelt før lillesøsteren har fått litt mer av sin "kvote". Hvis det altså er slik at du har tatt opp saken flere ganger og det ikke er noen spesiell grunn (alder, oppførsel,...) til at de ikke skulle orke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...