Gå til innhold

Migrene og medisin, noen som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Jeg plages med migrene og bruker Imigran 100mg ved behov. Det er ikke alltid nok, å jeg lurer på om man kan ta 2 tabletter i slengen? Maks døgndose er 3 tabletter og jeg holder meg til anbefalingen. Men synes ikke alltid det hjelper.

Er det eventuelt noe annet man kan be legen foreskrive? Har ofte anfall som strekker seg over flere dager. Er slitsomt og plagsomt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/386730-migrene-og-medisin-noen-som-kan-hjelpe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest germimate

Jeg har brukt samme dose,.og legen sa den er høy, så jeg ville ikke gjort det.. Jeg merker en bedøvende og sløvende effekt på 100 mg. Det er vel en grunn til at man ikke skal ta neste dose før etter to timer og.at 2-3 er maksdose pr døgn..

Føler med deg.

Gjest Psyk av alt

Jeg tror ikke du kan ta to i slengen. Jeg veksler mellom Imigran (nesespray) og Maxalt smeltetbl. Doseringen er lik for begge, max 2 doser pr døgn og minst 2 timer mellom hver dose. Har ihvertfall min lege ordinert.

Forsøk Maxalt. Zomig er et annet middel. Om noen av disse har samme virkestoff vet jeg ikke.

Ja du bør absolutt be legen din om å få forsøke minst en annen variant av triptaner. Det finnes 8 forskjellige.

Mener å ha lest at man kan få resept på 3 forskjellige varianter for å finne den som passer en best, og fant noe her:

http://nevro.legehandboka.no/hodepine/behandlinger/regler-om-forskrivning-av-triptaner-39260.html

Jeg fikk Relpax fra start, og den traff 100% på første forsøk. Nå har jeg brukt den i 6 år og har aldri opplevd at den ikke fjerner smertene fullstendig. Dette helt uavhengig av om jeg tar den ved begynnelsen av et anfall, eller midt i.

Annonse

Mannen her er mye plaget av migrene og har prøvd det meste av medisiner. For tiden Maxalt tabletter. Men som Lillemus sier, vi hadde en periode før jul i fjor da vi gikk på en "lavkarbo light" versjon kosthold. Det hadde en veldig positiv virkning både på antall anfall og varigheten. Nå i sommer fikk han tips om å ta blodtrykksdempende medisiner som forebyggende. Selv om han ikke har forhøyet blodtrykk fikk han dette av legen og antall anfall, smertegrad og varighet har sunket betraktelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...