Gå til innhold

Jula ødelagt i år også :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stund vurdert å snakke med legen min om sykemeldig fordi lampene blinker. Men jeg har gått på jobb fordi jeg drar meg selv ned når jeg har fri. Da kommer tankene. De slipper jeg når jeg er på jobb. Og tankene er mer slitsomme. Så jeg tror ikke det er brq for meg å ha fri eller være sykemeldt. Jeg har det best når jeg jobber.

Jeg tror også at du har best av å jobbe, men jeg tror ikke at du har gått av å jobbe for mye. Sett grenser før du kjører deg så langt ned at sykemelding blir eneste utveg.

Gjest germimate
Skrevet

''Det er jo galt uansett hva jeg gjør. Det tar fra meg motivasjonen til å fortsette :-('' Slutt å grav deg ned, ta to skritt til siden, sett deg ned, pust, og se på situasjonen. Hva kan du lære av dette. Hvordan kan du unngå at dette skjer igjen.

''Nestleder på jobben er fortciletbfordi det ikke er folk å ta av. Og da greier jeg ikke si nei.'' Det er ditt ansvar å si nei. Din arbeidsgiver er ikke tjent med at du nå på nytt vurderer sykemelding. Det er ditt ansvar å ta vare på deg selv.

Jeg greide etterhvert å ta time-out. Det er jeg stolt av.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg tror ingen, ikke en gang mine aller nærmeste, har skjønt hvor kjørt jeg har vært denne mnd. Jeg omtrent ropte og bad om hjelp mange ganger, men ingen hørte :-(

Det som skjedde idag var bare toppen av det hele. Men jeg blir ikke hørt.

Jeg har flere ganger idag spurt meg selv om mannen min er så glad i meg som han sier, når han kan sitte og se på dag ut og dag inn at jeg sliter med å få gjort ting og likevel ikke hjelper til. Jeg hadde ikke klart det :-(

''Jeg har flere ganger idag spurt meg selv om mannen min er så glad i meg som han sier, når han kan sitte og se på dag ut og dag inn at jeg sliter med å få gjort ting og likevel ikke hjelper til. Jeg hadde ikke klart det :-(''

Og dette er den samme voldelige mannen som du flyttet i fra?

Gjest germimate
Skrevet

''Jeg har flere ganger idag spurt meg selv om mannen min er så glad i meg som han sier, når han kan sitte og se på dag ut og dag inn at jeg sliter med å få gjort ting og likevel ikke hjelper til. Jeg hadde ikke klart det :-(''

Nei.

Skrevet

Prøv å tenk litt mindre sorthvitt. Julen behøver ikke være totalt ødelagt selv om noe går på tverke og noen oppfører seg utrivelig.

Tenk på hvordan du kan gjøre det beste ut av det.

mvh

Gjest germimate
Skrevet

Prøv å tenk litt mindre sorthvitt. Julen behøver ikke være totalt ødelagt selv om noe går på tverke og noen oppfører seg utrivelig.

mvh

Jo, men jeg hadde jobba for at den skulle bli fin, jeg var i godt humør og hadde det bra. Gledet meg til jul. Og så skal den ikke bli slik likevel. Jeg er urolig og lei meg - og jeg vet at det vil fortsette sånn fordi jeg ikke takler det. Jeg slapper ikke av og det gjør vondt.

Jeg har ikke hatt noen god jul på mange år - hvorfor kan jeg ikke bare få ha det BRA? Hvorfor kan ikke folk unne meg det? Er jeg en så fæl person at jeg ikke fortjener det?

Skrevet

Jeg greide etterhvert å ta time-out. Det er jeg stolt av.

Jeg synes du skal skrive ned dette slik at du hele tiden er bevisst, inntil det går automatisk. Minn deg selv på at du må lytte til kropp og sjel, bli flinkere til å si nei og sett grenser. Å ta en time out eller 3 er ganske så nyttig.

Gjest germimate
Skrevet

mvh

Jo, men jeg hadde jobba for at den skulle bli fin, jeg var i godt humør og hadde det bra. Gledet meg til jul. Og så skal den ikke bli slik likevel. Jeg er urolig og lei meg - og jeg vet at det vil fortsette sånn fordi jeg ikke takler det. Jeg slapper ikke av og det gjør vondt.

Jeg har ikke hatt noen god jul på mange år - hvorfor kan jeg ikke bare få ha det BRA? Hvorfor kan ikke folk unne meg det? Er jeg en så fæl person at jeg ikke fortjener det?

Gjest germimate
Skrevet

mvh

Skrevet

Gitt at det fortsatt er en uke til jul, så lurer jeg på hvordan den allerede kan være ødelagt.

Jeg lurer også på hvilken nytte du har av å poste denne typen innlegg her på dol.

Gjest germimate
Skrevet

Gitt at det fortsatt er en uke til jul, så lurer jeg på hvordan den allerede kan være ødelagt.

Jeg lurer også på hvilken nytte du har av å poste denne typen innlegg her på dol.

Jeg vet det blir sånn fordi jeg har erfaring med det (greier ikke slappe av osv).

Skrevet

Jeg vet det blir sånn fordi jeg har erfaring med det (greier ikke slappe av osv).

Men hvis du vet at sånn _blir_ det, hvorfor skriver du da om det her? Jeg kan ikke se at du stiller et eneste spørsmål eller er på leting etter noen konstruktive løsninger.

Er du ikke da primært ute etter å formidle at du igjen er blitt et offer for omgivelsenes ondskap? Hjelper denne typen selvforståelse deg?

Skrevet

Du har en uke til å drive skadebegrensning fremfor å helle bensin på det negative bålet.

''Jeg har ikke hatt noen god jul på mange år - hvorfor kan jeg ikke bare få ha det BRA? Hvorfor kan ikke folk unne meg det? Er jeg en så fæl person at jeg ikke fortjener det?''

Det er forsvinnende lite sannsynlig at det du synes har ødelagt julen er sagt og gjort i den hensikt; At du ikke skal få ha det bra i julen.

Advent å jul er en periode det kan være mye stress. Derfor kan det være lurt å ikke legge liste så høyt for å kunne definere ting som bra.

mvh

Gjest germimate
Skrevet

Men hvis du vet at sånn _blir_ det, hvorfor skriver du da om det her? Jeg kan ikke se at du stiller et eneste spørsmål eller er på leting etter noen konstruktive løsninger.

Er du ikke da primært ute etter å formidle at du igjen er blitt et offer for omgivelsenes ondskap? Hjelper denne typen selvforståelse deg?

Nei. Jeg prøver faktisk å redde den. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal formidle det eller spørsmål.

Skrevet

''Jeg vet det blir sånn fordi jeg har erfaring med det (greier ikke slappe av osv).''

Her virker det som du har bestemt deg for å gå i et surt gammelt spor.

mvh

Gjest Tankevekkende
Skrevet

Jeg tror ingen, ikke en gang mine aller nærmeste, har skjønt hvor kjørt jeg har vært denne mnd. Jeg omtrent ropte og bad om hjelp mange ganger, men ingen hørte :-(

Det som skjedde idag var bare toppen av det hele. Men jeg blir ikke hørt.

Jeg har flere ganger idag spurt meg selv om mannen min er så glad i meg som han sier, når han kan sitte og se på dag ut og dag inn at jeg sliter med å få gjort ting og likevel ikke hjelper til. Jeg hadde ikke klart det :-(

Har du virkelig flyttet tilbake med han som banket både datteren din og deg?

Gjest Tankevekkende
Skrevet

Det har jeg også lurt på lenge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...