Gå til innhold

Ups and downs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse og har vært "syk" hele livet. ER i 30 åra i dag. Har utviklet meg enormt egentlig... Utrettet mye, mange gode venner, rikt liv...

Men det med å sette grenser er egentlig det jeg sliter mest med + tålmodigheten min. Jeg blir brennende engasjert, setter himmel og jord i bevegelse til jeg stuper... og da blir jeg gjerne "tullerusk". Det vil si psykotisk og vrak. Ler og skriker om hverandre...

Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene?

Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...

Skrevet

Å nå blir det slik: AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH. SVAR DA!

Skrevet

Heisann!!

Virker på meg som om du har kommet veldig langt og jobber tydeligvis stadig med deg selv..det viser du jo i den selvinsikten du har. Om du har den ene eller den andre diagnosen kan jeg ikke si, men vi har alle utfordringer i livet om man har diagnose eller ikke.

Syns du skal fortsette å jobbe med det å sette grenser og begynn da i det små...ta de små utfordringer og sett grenser og gi deg selv et klapp på skuldra når du klarer det for jeg er sikker på at du klarer å sette flere grenser enn du tror.

Lykke til og en god klem sendes

Skrevet

''Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...''

Skillet er vel at de bipolare episodene ofte varer i flere dager og uker, man er stabilt ned eller oppe. Ved eupf skifter man gjerne sinnstemning flere ganger på samme dag. I tillegg er det sikkert endel andre ting som skiller dem også som jeg ikke husker.

Skrevet

''Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...''

Skillet er vel at de bipolare episodene ofte varer i flere dager og uker, man er stabilt ned eller oppe. Ved eupf skifter man gjerne sinnstemning flere ganger på samme dag. I tillegg er det sikkert endel andre ting som skiller dem også som jeg ikke husker.

''Daglige svingninger er det mange innen fagfeltet som mener bør beskrives som bipolar lidelse og ikke ustabil personlighetsforstyrrelse slik det ofte gjøres, en god respons på stemningsstabiliserende medikamenter kan være en indikasjon på at det er en bipolar spektrumlidelse.''

Dette leste jeg en plass. Har selv diagnosen BP2, man sliter i perioder med daglige svingninger. Synes derfor det var litt interessant.

Skrevet

''Daglige svingninger er det mange innen fagfeltet som mener bør beskrives som bipolar lidelse og ikke ustabil personlighetsforstyrrelse slik det ofte gjøres, en god respons på stemningsstabiliserende medikamenter kan være en indikasjon på at det er en bipolar spektrumlidelse.''

Dette leste jeg en plass. Har selv diagnosen BP2, man sliter i perioder med daglige svingninger. Synes derfor det var litt interessant.

Ja, that was interesting :-). Har også hørt om dette ja, når man har en blandet episode kan man jo være sånn. Det er en ganske jævlig tilstand.

Skrevet

Uff, så vanskelig.... Har ofte daglige svingninger fra himmel til helvete og retur. Men har også perioder der jeg har vært "Jesus nr 2" og i fyr og flamme over uker.... Dreit skikkelig på draget og er flau over oppførselen min enda disse ukene... Gikk ikke rent stille for seg. Troppet opp i media og klaget på det ene og andre.... Gosh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...