Gjest wiiiii Skrevet 17. desember 2012 Skrevet 17. desember 2012 Har diagnosen ustabil personlighetsforstyrrelse og har vært "syk" hele livet. ER i 30 åra i dag. Har utviklet meg enormt egentlig... Utrettet mye, mange gode venner, rikt liv... Men det med å sette grenser er egentlig det jeg sliter mest med + tålmodigheten min. Jeg blir brennende engasjert, setter himmel og jord i bevegelse til jeg stuper... og da blir jeg gjerne "tullerusk". Det vil si psykotisk og vrak. Ler og skriker om hverandre... Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke... 0 Siter
Gjest wiiiii Skrevet 17. desember 2012 Skrevet 17. desember 2012 Å nå blir det slik: AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH. SVAR DA! 0 Siter
moro67 Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 Heisann!! Virker på meg som om du har kommet veldig langt og jobber tydeligvis stadig med deg selv..det viser du jo i den selvinsikten du har. Om du har den ene eller den andre diagnosen kan jeg ikke si, men vi har alle utfordringer i livet om man har diagnose eller ikke. Syns du skal fortsette å jobbe med det å sette grenser og begynn da i det små...ta de små utfordringer og sett grenser og gi deg selv et klapp på skuldra når du klarer det for jeg er sikker på at du klarer å sette flere grenser enn du tror. Lykke til og en god klem sendes 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 ''Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...'' Skillet er vel at de bipolare episodene ofte varer i flere dager og uker, man er stabilt ned eller oppe. Ved eupf skifter man gjerne sinnstemning flere ganger på samme dag. I tillegg er det sikkert endel andre ting som skiller dem også som jeg ikke husker. 0 Siter
Gjest bølger Skrevet 18. desember 2012 Skrevet 18. desember 2012 ''Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...'' Skillet er vel at de bipolare episodene ofte varer i flere dager og uker, man er stabilt ned eller oppe. Ved eupf skifter man gjerne sinnstemning flere ganger på samme dag. I tillegg er det sikkert endel andre ting som skiller dem også som jeg ikke husker. ''Daglige svingninger er det mange innen fagfeltet som mener bør beskrives som bipolar lidelse og ikke ustabil personlighetsforstyrrelse slik det ofte gjøres, en god respons på stemningsstabiliserende medikamenter kan være en indikasjon på at det er en bipolar spektrumlidelse.'' Dette leste jeg en plass. Har selv diagnosen BP2, man sliter i perioder med daglige svingninger. Synes derfor det var litt interessant. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 ''Daglige svingninger er det mange innen fagfeltet som mener bør beskrives som bipolar lidelse og ikke ustabil personlighetsforstyrrelse slik det ofte gjøres, en god respons på stemningsstabiliserende medikamenter kan være en indikasjon på at det er en bipolar spektrumlidelse.'' Dette leste jeg en plass. Har selv diagnosen BP2, man sliter i perioder med daglige svingninger. Synes derfor det var litt interessant. Ja, that was interesting :-). Har også hørt om dette ja, når man har en blandet episode kan man jo være sånn. Det er en ganske jævlig tilstand. 0 Siter
Gjest wiiiiii Skrevet 19. desember 2012 Skrevet 19. desember 2012 ''Kanskje jeg er bipolar i steden?? Finnes det noen klare skiller mellom disse doagnosene? Går på antidepressiva, men lamictal tålte jeg ikke...'' Skillet er vel at de bipolare episodene ofte varer i flere dager og uker, man er stabilt ned eller oppe. Ved eupf skifter man gjerne sinnstemning flere ganger på samme dag. I tillegg er det sikkert endel andre ting som skiller dem også som jeg ikke husker. Uff, så vanskelig.... Har ofte daglige svingninger fra himmel til helvete og retur. Men har også perioder der jeg har vært "Jesus nr 2" og i fyr og flamme over uker.... Dreit skikkelig på draget og er flau over oppførselen min enda disse ukene... Gikk ikke rent stille for seg. Troppet opp i media og klaget på det ene og andre.... Gosh. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.