Gå til innhold

Avvisninger..

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Broren min har ikke svart på to, etter min mening,viktige sms. Jeg ble lei meg. Jeg tenker at noe er galt.

Jeg blir alltid usikker i slike situasjoner og tenker noe er galt. Er han sur, har jeg gjort noe galt osv.

Overreagerer jeg?

Skrevet

Hvor lenge er det siden du sendte meldingene da?

Kanskje han sover? Kanskje er ute på julehandel? På jobb? Kanskje mobilen ligger igjen hjemme? Kanskje den er tom for batteri og han har rotet bort / glemt laderen? Kanskje han ikke har hørt/sett at han har fått melding?

Skrevet

Nei, hadde min bror ikke svart, hadde jeg sendt han en melding, og spurt han om han er i live og at det hadde vært meget hyggelig med et svar.

Gjest germimate
Skrevet

Hvor lenge er det siden du sendte meldingene da?

Kanskje han sover? Kanskje er ute på julehandel? På jobb? Kanskje mobilen ligger igjen hjemme? Kanskje den er tom for batteri og han har rotet bort / glemt laderen? Kanskje han ikke har hørt/sett at han har fått melding?

Mandag og tirsdag morgen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dessverre er det slik at andre kan bli sure selv om ikke jeg har gjort noe galt. Det er deres problem.

Skrevet

Mandag og tirsdag morgen

Når du tenker deg om - hvor relevante og interessante og viktige var meldingene for ham? Du synes de var viktige for deg, det betyr ikke at han synes det samme.

Gjest annlovinda
Skrevet

Hvis jeg trenger å få svar på viktige ting, så pleier jeg heller å ringe. Kanskje han var opptatt når meldingene kom, og ikke hadde tid å svare da? Og da er det veldig lett å glemme å svare på meldingene i ettertid, selv om man hadde tenkt å gjøre det.

Skrevet

Som en heller sløv sms-bruker syns jeg du overreagerer; det kan være et utall grunner til at han ikke svarer (umiddelbart).

''Broren min har ikke svart på to, etter min mening,viktige sms. Jeg ble lei meg. Jeg tenker at noe er galt.

Jeg blir alltid usikker i slike situasjoner og tenker noe er galt.''

Da ville jeg ringt for å forsikre meg om at han er i live / i god behold.

''Er han sur, har jeg gjort noe galt osv.''

Dette er etter min meining også best å oppklare pr fysisk samtale, ikke sms....

Skrevet

En mulig årsak til at tekstmeldinger ikke blir besvart er at man får dem på et tidspunkt man ikke kan svare og så glemmer en.

En annen årsak er at mobilen ligger i en krok og man ikke har sett på den på en stund.

Noe liker dårlig å skrive tekstmeldinger og har dermed en tendens til å utsette det. Opplever man et press til å svare kan dette redusere sjansen for at det faktisk blir gjort.

Av og til lar folk være å svare fordi de i utgangspunktet er sure på avsenderen eller blir sure pga innholdet i meldingen.

Så får man velge om man tolker ting til det mest positivt tenkelige alternativet eller det mest negative.

mvh

Skrevet

Det er vel bedre å ringe enn å gå rundt med negative følelser? Tror du ikke han hadde klart å sende et surt svar hvis han mente du hadde gjort noe galt?

Mannen min, som riktignok sikkert er 20 år eldre enn broren din, er ikke til å stole på når det gjelder SMS. Ham må man ringe til for å få respons - slik man måtte i pre-mobiltiden.

Skrevet

Hei!

Hvis mennesker ikke svarer meg, lurer jeg først på hvorfor, så tenker jeg de nok har mye å gjøre eller bare er slitne eller har glemt det. (jeg prøver likevel ikke å mase, for det er jo ikke lett å vite om de har glemt eller oppfatter at man maser) (det jeg syns er rart er at man ofte bare skriver en stor bokstav istedet for sitt navn, jeg lurte veldig på det før, hvorfor man plutselig kaller seg selv en stor forbokstav, i dag forsøker jeg meg selv på det systemet, det er en måte å være uformel og vennlig på.

Selv kan jeg glemme å svare, fordi jeg må tenke først, det kan ta tid, også glemmer jeg kanskje å svare, det har også skjedd. Jo vanskeligere sms er å svare på jo mer usikkert om de får svar, jo viktigere jo mer kan jeg synes det blir så komplisert, da er det fint om menneskene bare fortsetter å sende meg sms, for jeg har jo tenkt å svare, bare jeg finner ut hva.

Hvis det er følsomme tema, blir det kjempekomplisert, hvis det er avtaler eller tjenester svarer jeg fort. Alt som man ikke trenger å fundere for mye på.

Så du kan jo tenke på om det var et følsomt tema, da er det naturlig at man ikke svarer på en stund.

Skrevet

Hvis jeg ikke får svar på sms, så tenker jeg at enten mista de telefonen i doen, eller så døde de før de rakk å svare. :0) Og at de i begge tilfeller er heldige som slapp unna maset..

Skrevet

Folk som skriver til meg vet de ikke må være hårsår.

Jeg glemmer mobilen både her og der. Har mistet spontane vin-invitasjoner på det viset- men sånn er det bare. Nytter ikke si jatakk til vin kl 8 om morgenen, når man ble invitert til å komme over i 21 tiden kvelden før...

Om din bror er som meg- så betyr to eller fem manglende svar ingenting.

Forresten så hater jeg skrive SMS. Det blir kortest mulig meldinger.

Skrevet

Hvis jeg trenger å få svar på viktige ting, så pleier jeg heller å ringe. Kanskje han var opptatt når meldingene kom, og ikke hadde tid å svare da? Og da er det veldig lett å glemme å svare på meldingene i ettertid, selv om man hadde tenkt å gjøre det.

Ja, det hender også. Nemlig at jeg leser meldingen uten å kunne svare akkurat da, og dermed forsvinner den konvolutten på telefonen som varsler om meldingen. Dermed er hele greia glemt.

Skrevet

Noen hater å skrive sms... meg selv innkludert. Ofte har jeg ikke tid til å sitte å knote på telefonen... Prøv å ring i steden ;-)

Skrevet

Ut fra overskriften ser det ut til at ditt førstevalg av tolkning av denne situasjonen er at du blir avvist.

Er dette den mest positive, konstruktive og ikke minst riktige måten å se det på? Som du ser av svarene du har fått, finnes det mange alternativ tolkninger som er både mer konstruktive og kanskje til og med mer plausible.

Mest sannsynlig er grunnen til at du ikke har fått et svar _ikke_ at mottageren er sur på deg. Og om så skulle være, er det likevel ingen katastrofe.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...