Mrs D Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 Nettopp! Det som var saken her var at det ble sendt ut en partyinvitasjon til alle medlemmende i en interesseorganisasjon for single personer. Jeg er med i denne fordi jeg vil støtte det arbeidet som gjøres på politisk hold for å fremme forholdene for single, aleneboende mennesker. Jeg ønsker imidlertid ikke at all verden skal vite at jeg er singel. Det anser jeg som en privatsak. Invitasjonen fremsto jo nærmest som en kollektiv kontaktannonse ) Fornavn, etternavn og arbeidssted, alt på ett brett pluss da noen med anonyme mailadresser. Hvis jeg visste at de ville bruke medlemsinformasjonen på den måten, altså til partyinvitasjoner og lign. hadde jeg selvsagt brukt en av mine anonyme adresser. '' Invitasjonen fremsto jo nærmest som en kollektiv kontaktannonse ) Fornavn, etternavn og arbeidssted,'' Arbeidssted? Man skal jo uansett ikke bruke jobbadresser til private ting! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I full offentlighet? Skrevet 4. januar 2013 Del Skrevet 4. januar 2013 '' Invitasjonen fremsto jo nærmest som en kollektiv kontaktannonse ) Fornavn, etternavn og arbeidssted,'' Arbeidssted? Man skal jo uansett ikke bruke jobbadresser til private ting! Hei, takk for kommentar fra deg. For min del bruker jeg en hotmailadresse med fullt navn. Altså ikke arbeidssted, men min "offisielle" Hotmail. Jeg synes ikke det er særlig stas å tenke på at "hele" kongeriket er kjent med at jeg er singel, eller kanskje til og med på sjekker'n...jeg opplever det som en privatsak, og hadde jeg visst at navnet mitt skulle outes i denne sammenheng så hadde jeg ikke meldt meg inn i foreningen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 Hei, takk for kommentar fra deg. For min del bruker jeg en hotmailadresse med fullt navn. Altså ikke arbeidssted, men min "offisielle" Hotmail. Jeg synes ikke det er særlig stas å tenke på at "hele" kongeriket er kjent med at jeg er singel, eller kanskje til og med på sjekker'n...jeg opplever det som en privatsak, og hadde jeg visst at navnet mitt skulle outes i denne sammenheng så hadde jeg ikke meldt meg inn i foreningen. ''Jeg synes ikke det er særlig stas å tenke på at "hele" kongeriket er kjent med at jeg er singel, eller kanskje til og med på sjekker'n...jeg opplever det som en privatsak, og hadde jeg visst at navnet mitt skulle outes i denne sammenheng så hadde jeg ikke meldt meg inn i foreningen.'' At folk vet at jeg er singel plager meg overhodet ikke. Men det er hver enkelt som selv skal bestemme hva de skal "flagge" eller ikke, så å sende ut mailadresser i hytt og pine er uansett en uting. Dette har en sikkerhetsmessig side også. En gang for lenge siden havnet jeg i en sånn mailingliste der alle adresser i massemail ble lagt åpne for alle. Så klikket noen ved et uhell "svar til alle" og jeg havnet i en adressebok hos en for meg ukjent person som jobbet på en vg skole her i fylket. Da sommerferien kom, og vedkommende satt på kontoret sitt og sjekket mail, så sende vedkommende virus til alle i adresselista si, meg inkludert. Fire-fem ganger for dag, fem dager i løpet av en uke. Hver gang rapporterte jeg til nettleverandøren. Noe som endte med at all mailbruk i fylkeskommunen ble stoppet en uke. Og jeg hadde neimen ikke bedt om at adressa mi skulle havne på vidvanke, så til pass for dem. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I full offentlighet? Skrevet 5. januar 2013 Del Skrevet 5. januar 2013 ''Jeg synes ikke det er særlig stas å tenke på at "hele" kongeriket er kjent med at jeg er singel, eller kanskje til og med på sjekker'n...jeg opplever det som en privatsak, og hadde jeg visst at navnet mitt skulle outes i denne sammenheng så hadde jeg ikke meldt meg inn i foreningen.'' At folk vet at jeg er singel plager meg overhodet ikke. Men det er hver enkelt som selv skal bestemme hva de skal "flagge" eller ikke, så å sende ut mailadresser i hytt og pine er uansett en uting. Dette har en sikkerhetsmessig side også. En gang for lenge siden havnet jeg i en sånn mailingliste der alle adresser i massemail ble lagt åpne for alle. Så klikket noen ved et uhell "svar til alle" og jeg havnet i en adressebok hos en for meg ukjent person som jobbet på en vg skole her i fylket. Da sommerferien kom, og vedkommende satt på kontoret sitt og sjekket mail, så sende vedkommende virus til alle i adresselista si, meg inkludert. Fire-fem ganger for dag, fem dager i løpet av en uke. Hver gang rapporterte jeg til nettleverandøren. Noe som endte med at all mailbruk i fylkeskommunen ble stoppet en uke. Og jeg hadde neimen ikke bedt om at adressa mi skulle havne på vidvanke, så til pass for dem. Jeg tenker at jeg nå skriver en mail til avsenderen og ber om å bli slettet fra mailinglisten...og så vurderer jeg å melde meg ut av hele greia. Takk for svarene fra deg og god helg ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs D Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Jeg tenker at jeg nå skriver en mail til avsenderen og ber om å bli slettet fra mailinglisten...og så vurderer jeg å melde meg ut av hele greia. Takk for svarene fra deg og god helg ) Du kan jo gjerne gi vedkommende et lite tips om hvordan det BØR gjøres når man sender mail også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 6. januar 2013 Del Skrevet 6. januar 2013 Kan det kalles "i full offentlighet" når det bekjentgjøres på mail? Det er jo ikke offentlig for alle da. Det er høyst vanlig at samtlige mottakere står i "til-feltet" når man får slike mailer ja (idrettslag, skolen osv.), hvorvidt det er lovlig aner jeg ikke. Det er ikke vanlig at alle mailadressene står i til-feltet. Det vanlige er at de står i blindkopi-feltet, slik at man bare ser egen mailadresse og miladresse til avsender. Dette gjøres både for å holde mailadresser privat, og for å hindre store mengder med spam. Spammere elsker slike maillister som du beskriver. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/386817-lagt-ut-alle-navn/page/2/#findComment-3430533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.