Gå til innhold

Fysisk og mental sykdom.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 1980 fikk jeg Crohn sykdom. Jeg var 12 å da. Veldig dårlig.

I årene som gikk var det ikke noe særlig bedring.

Brukte alle medesinene for denne kroniske sykdommen. Fjernet 75 % av tykktarmen og satt den sammen med tynntarmen. Smerter heler tiden.

I 1995 begynte jeg på IMUREL pluss en lav dose av PREDISOLOL og ENTOCORT.

Jeg ble bedere. Men kom i kontakt med en Professor i autoimunn sykdom i USA.

Det mentale:

Han har en teori - at mange autoimmune sykdommer, kommer av stress og angst.

Hvis man kan slå ned dette - vil inflamasjonen gå til bake.

Jeg bruker IMUREL - PREDNISOLON - ENTOCORT og middel mot OSTEPORESE som jeg har.

Jeg bruker også XANOR DEPOT. Tar 6 mg om dagen.

Og jeg er MYE bedere av min Crohn. Når jeg tar de.

Stress og angst - har noe med denne sykdommen å gjøre..

Skrevet

Jeg tror at det er mye mer sammenheng mellom fysisk og psykisk sykdom enn folk flest er klar over.

Gjest drittlei.no
Skrevet

''I 1980 fikk jeg Crohn sykdom. Jeg var 12 å da. Veldig dårlig. I årene som gikk var det ikke noe særlig bedring.

Brukte alle medesinene for denne kroniske sykdommen. Fjernet 75 % av tykktarmen og satt den sammen med tynntarmen. Smerter heler tiden. I 1995 begynte jeg på IMUREL pluss en lav dose av PREDISOLOL og ENTOCORT''

Ja, du er ikke aleine om det. Til din opplysning har jeg fjernet 100% av tykktarmen, og gått på enda flere medisiner enn de du nevner her..

Og ja, det er helt opplagt en sammenheng mellom psyken og kroppslige sykdommer.

Beklager, men jeg har spist muggost og sitroner!

Skrevet

''I 1980 fikk jeg Crohn sykdom. Jeg var 12 å da. Veldig dårlig. I årene som gikk var det ikke noe særlig bedring.

Brukte alle medesinene for denne kroniske sykdommen. Fjernet 75 % av tykktarmen og satt den sammen med tynntarmen. Smerter heler tiden. I 1995 begynte jeg på IMUREL pluss en lav dose av PREDISOLOL og ENTOCORT''

Ja, du er ikke aleine om det. Til din opplysning har jeg fjernet 100% av tykktarmen, og gått på enda flere medisiner enn de du nevner her..

Og ja, det er helt opplagt en sammenheng mellom psyken og kroppslige sykdommer.

Mener dere at det overge det - skal over dede skal velte crhon?

Herregud.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...