Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen uker siden hadde jeg tankekjør a la det jeg pleide å ha før i tiden. Stemmene prøvde å lokke meg med, dra meg nedover til et vanvittig sted. Jeg kjempet og kjempet for å holde meg i vater. Jeg klarte det delvis. Jeg tenkte at hvis dette fortsetter øker jeg fluanxol til 10 mg. Men dagen etter var jeg fin igjen. Jeg var veldig sliten i hodet, men jeg var frisk.

Hva skjedde egentlig? Hvorfor brøt dette seg igjennom? Hva er det for slags krefter som trer i kraft? For det er voldsomme krefter!

Skrevet

Hjelp! Hva om medisinene plutselig slutter å virke? Da er jeg fordømt!

Skrevet

De kreftene og den energien jeg opplever nå har jeg vansker for å tro blir produsert av meg selv. Har en følelse av at den kommer fra noe høyere.

Skrevet

De kreftene og den energien jeg opplever nå har jeg vansker for å tro blir produsert av meg selv. Har en følelse av at den kommer fra noe høyere.

Det er det jeg også tenker. Eller er vi så kraftfulle? Hvorfor er det mange som slipper helt unna da? Før i tiden hadde jeg ofte følelsen av at jeg var besatt av en ond ånd. Nå tror jeg ikke det, men allikevel....... Hva er det for noe?

Skrevet

Tankekjør, er det noe som følger med BP?

Jeg har aldri hatt det, så da er det kanskje ikke BP. De gangene jeg tror jeg har vært hypoman så har jeg blitt intenst opptatt av noe. Hatt energi til å få gjort noe jeg normalt hadde hatt store problemer med å gjennomføre. Tankene har vært så intense på det jeg har vært opptatt av at jeg har hatt store problemer med å konsentrere meg om andre ting. Alt har måttet skje fort.

Skrevet

Tankekjør, er det noe som følger med BP?

Jeg har aldri hatt det, så da er det kanskje ikke BP. De gangene jeg tror jeg har vært hypoman så har jeg blitt intenst opptatt av noe. Hatt energi til å få gjort noe jeg normalt hadde hatt store problemer med å gjennomføre. Tankene har vært så intense på det jeg har vært opptatt av at jeg har hatt store problemer med å konsentrere meg om andre ting. Alt har måttet skje fort.

Det er i hvert fall ikke tankekjør etter min erfaring. Tankekjør for meg er bråkete stemmer som klandrer meg og som gjentar seg selv til det kjedsommelige. Jeg må holde fast ved de tankene ellers tar de rotta på meg. De skriker og jeg får ikke fred. Forferdelig.

Hypomani er noe helt annet.

Skrevet

Det er i hvert fall ikke tankekjør etter min erfaring. Tankekjør for meg er bråkete stemmer som klandrer meg og som gjentar seg selv til det kjedsommelige. Jeg må holde fast ved de tankene ellers tar de rotta på meg. De skriker og jeg får ikke fred. Forferdelig.

Hypomani er noe helt annet.

Jeg vet at det ikke er tankekjør det jeg har hatt. Det er derfor jeg lurte på om det var noe som følger med BP. For da må diagnosen min være feil.

Skrevet

Jeg vet at det ikke er tankekjør det jeg har hatt. Det er derfor jeg lurte på om det var noe som følger med BP. For da må diagnosen min være feil.

Jeg tror ikke nødvendigvis det følger med bp.

Skrevet

Det er det jeg også tenker. Eller er vi så kraftfulle? Hvorfor er det mange som slipper helt unna da? Før i tiden hadde jeg ofte følelsen av at jeg var besatt av en ond ånd. Nå tror jeg ikke det, men allikevel....... Hva er det for noe?

Hei!

Jeg tror det er talent, kreativitet m.m.

Jeg har nå sette flere programmer på TV om bipolar, de det gjelder er forfattere en av dem er hun som har skrevet harry Potter bøkene tror jeg.

På den måten tenker jeg dette kommer godt med, hva skulle jeg gjort uten Ringenes Herre m.m :-)

Skrevet

Hei!

Jeg tror det er talent, kreativitet m.m.

Jeg har nå sette flere programmer på TV om bipolar, de det gjelder er forfattere en av dem er hun som har skrevet harry Potter bøkene tror jeg.

På den måten tenker jeg dette kommer godt med, hva skulle jeg gjort uten Ringenes Herre m.m :-)

For en fantastisk måte å tenke på! Takk. Det fikk meg inn på nye tanker.

Hilsen en som digger Ringenes herre og gleder seg til å se Hobbiten.

Skrevet

For en fantastisk måte å tenke på! Takk. Det fikk meg inn på nye tanker.

Hilsen en som digger Ringenes herre og gleder seg til å se Hobbiten.

Hei!

Da digger vi sammen:-)

I kveld er halve meg på hobittten, i morgen den andre halvdelen, og jeg gleder meg.

Bruk din kreativitet, den er i deg gondor!

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis det følger med bp.

Ok. Jeg synes bare det er en del av dere som har BP som er plaget med mye tankekjør. Det høres ikke godt ut.

Selv om vi er mange som sliter psykisk, og selv om vi har samme diagnose, så har jeg lært på forumet her at det kan utarte seg på mange forskjellige måter.

Skrevet

Hei!

Da digger vi sammen:-)

I kveld er halve meg på hobittten, i morgen den andre halvdelen, og jeg gleder meg.

Bruk din kreativitet, den er i deg gondor!

Tusen takk Madelenemie! De ordene betyr mer enn du aner.

Den mellomste sønnen min har sett Hobbiten og vil at resten av familien skal se den sammen. Jeg har en go'gutt som er bare 11 år gammel så vi slipper å ta ham under frakken for å få ham inn. (Var redd det skulle være 15 års grense).

Jeg gleder meg som en unge. Med jevne mellomrom har vi Ringenes Herre maraton og da sitter vi med tindrende øyne hele gjengen. Jeg elsker magi og eventyr!

Skrevet

Ok. Jeg synes bare det er en del av dere som har BP som er plaget med mye tankekjør. Det høres ikke godt ut.

Selv om vi er mange som sliter psykisk, og selv om vi har samme diagnose, så har jeg lært på forumet her at det kan utarte seg på mange forskjellige måter.

Det har du nok rett i. Vi er individer med våre egene individuelle variasjoner.

Hva plages du først og fremst med?

Skrevet

Jeg lurer på hva det er ja. Har også hatt følelsen av at det er noe som er med meg på godt og vondt. Jeg vet ikke hva det er. Nå er det jo noe bra som følger meg og vil meg godt. Verre er det de gangene det vil meg vondt, blir da veldig redd.

Det er rart at ikke alle mennesker har det sånn. Vi er vel utvalgt pga et eller annet.

Skrevet

Tusen takk Madelenemie! De ordene betyr mer enn du aner.

Den mellomste sønnen min har sett Hobbiten og vil at resten av familien skal se den sammen. Jeg har en go'gutt som er bare 11 år gammel så vi slipper å ta ham under frakken for å få ham inn. (Var redd det skulle være 15 års grense).

Jeg gleder meg som en unge. Med jevne mellomrom har vi Ringenes Herre maraton og da sitter vi med tindrende øyne hele gjengen. Jeg elsker magi og eventyr!

Hei!

I den er vi veldig forenet :-) enten vi har bipoar eller asperger.

Jeg vil ordene mine skal treffe deg der de bør treffe i hjertet ditt.

I hjertet er vi enten vi kreative eller realister nærmere forbundet enn vi aner, jeg kjenner meg jo berørt av Harry Potter, av Ringenes herre eller Artimos Fowl, så mange gaver til verden har Bipolar gitt :-) Du har en rekke i deg jeg ikke ville vært foruten:-)

Ha en god og kreativ adventstid.

Skrevet

Jeg lurer på hva det er ja. Har også hatt følelsen av at det er noe som er med meg på godt og vondt. Jeg vet ikke hva det er. Nå er det jo noe bra som følger meg og vil meg godt. Verre er det de gangene det vil meg vondt, blir da veldig redd.

Det er rart at ikke alle mennesker har det sånn. Vi er vel utvalgt pga et eller annet.

Tror du vi er utvalgt? Men hva er vi utvalgt til?

Nå er jeg veldig spent på svar. Det eneste jeg vet er at tankekjøret og alle følelsene som har fulgt med det er det reneste helvete. Og jeg overdriver ikke. Uff. Bare tanken på alle de årene som har vært preget av dette.

Skrevet

Hei!

I den er vi veldig forenet :-) enten vi har bipoar eller asperger.

Jeg vil ordene mine skal treffe deg der de bør treffe i hjertet ditt.

I hjertet er vi enten vi kreative eller realister nærmere forbundet enn vi aner, jeg kjenner meg jo berørt av Harry Potter, av Ringenes herre eller Artimos Fowl, så mange gaver til verden har Bipolar gitt :-) Du har en rekke i deg jeg ikke ville vært foruten:-)

Ha en god og kreativ adventstid.

Nå kjenner jeg tårene presse på. Tusen takk!

Og måtte alle dere med as tørre å strekke hånden frem og vise hva dere er bygget av.

Skrevet

Tror du vi er utvalgt? Men hva er vi utvalgt til?

Nå er jeg veldig spent på svar. Det eneste jeg vet er at tankekjøret og alle følelsene som har fulgt med det er det reneste helvete. Og jeg overdriver ikke. Uff. Bare tanken på alle de årene som har vært preget av dette.

Hva vi er utvalgt til er jeg ikke sikker på. Men det skjer jo noe hver gang jeg er hypoman, jeg blir mere kreativ, skaper noe, f.eks. musikk.

Depresjonene føler jeg som en straff, jeg har sikkert gjort noe som gjør at jeg fortjener dem, tror jeg.

Skrevet

Det har du nok rett i. Vi er individer med våre egene individuelle variasjoner.

Hva plages du først og fremst med?

BP2. Jeg har mye indre uro, er trett , ustabil, urolig og depresjoner som kommer og går. Skifter veldig med at jeg kan være ustabil, urolig, trett og ikke orke å leve lenger. Til at det plutselig snur og alt er bare helt greit. Vet ikke om jeg kan kalle depresjoner når det kan snu så fort.

Vanskelig å planlegge noe, for jeg vet ikke hvordan jeg er om en stund. Det pleier å hjelpe å komme seg ut, men jeg må jo være hjemme og få gjort noe i huset også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...