Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Hva vi er utvalgt til er jeg ikke sikker på. Men det skjer jo noe hver gang jeg er hypoman, jeg blir mere kreativ, skaper noe, f.eks. musikk.

Depresjonene føler jeg som en straff, jeg har sikkert gjort noe som gjør at jeg fortjener dem, tror jeg.

Jeg tenker at vi fikk denne sykdommen på lik linje med en som fikk feks migrene - ikke at vi har blitt spesielt utvalgt. Og at BP jo også fører noe positivt med seg med tanke på energi og kreativitet :)

Skrevet

Hva vi er utvalgt til er jeg ikke sikker på. Men det skjer jo noe hver gang jeg er hypoman, jeg blir mere kreativ, skaper noe, f.eks. musikk.

Depresjonene føler jeg som en straff, jeg har sikkert gjort noe som gjør at jeg fortjener dem, tror jeg.

Hypomaniene mine var helt fantastiske (nå er de medisinert bort dessverre, men det er prisen jeg betaler for å være stabil). Depresjonene mine var det reneste helvete, suicidal og full pakke. Og så er det tankekjøret da som jeg fremdeles må kjempe mot. Her kommer mindfullness inn.

Hva tror du om deg selv?

Skrevet

BP2. Jeg har mye indre uro, er trett , ustabil, urolig og depresjoner som kommer og går. Skifter veldig med at jeg kan være ustabil, urolig, trett og ikke orke å leve lenger. Til at det plutselig snur og alt er bare helt greit. Vet ikke om jeg kan kalle depresjoner når det kan snu så fort.

Vanskelig å planlegge noe, for jeg vet ikke hvordan jeg er om en stund. Det pleier å hjelpe å komme seg ut, men jeg må jo være hjemme og få gjort noe i huset også.

Men er du ikke medisinert? Det høres ut som du har det helt forferdelig!

Skrevet

Jeg tenker at vi fikk denne sykdommen på lik linje med en som fikk feks migrene - ikke at vi har blitt spesielt utvalgt. Og at BP jo også fører noe positivt med seg med tanke på energi og kreativitet :)

Ja, når vi er hypomane så :-) Men Gud fri og bevare meg vel for depresjonene!

Skrevet

Nå kjenner jeg tårene presse på. Tusen takk!

Og måtte alle dere med as tørre å strekke hånden frem og vise hva dere er bygget av.

Hei!

Hva jeg er bygget av: ville drept dine følelser :-)

Viktigere er at jeg søker å forstå, kjenne menneskene, deg og hva som er bak, men mest av alt har jeg dyp respekt for det det de kaller bipolar har gitt til verden, for min del av litteratur, av kreativitet og broer, mellom det som lett forståes og det i oss som lengter men ikke forstår, der kommer eventyrene og mysteriene inn som krydder og roser og gleder, farger og lukter, ingenting av det vil vel noen være foruten.

Nå skal jeg legge meg sov godt du Gondor og vit du er i en viktig rekke, av både eventyr og varme, men også av håp og drømmer, det er viktig for gleden forlenger livet :-) Gleden er som antioksidanter .

Gjest germimate
Skrevet

BP2. Jeg har mye indre uro, er trett , ustabil, urolig og depresjoner som kommer og går. Skifter veldig med at jeg kan være ustabil, urolig, trett og ikke orke å leve lenger. Til at det plutselig snur og alt er bare helt greit. Vet ikke om jeg kan kalle depresjoner når det kan snu så fort.

Vanskelig å planlegge noe, for jeg vet ikke hvordan jeg er om en stund. Det pleier å hjelpe å komme seg ut, men jeg må jo være hjemme og få gjort noe i huset også.

Har du fått en skikkelig utredning av symptomene dine? Det må vøre slitsomt å ha det sånn. Kanskje ikke så rart du sliter med tretthet når man leser om hvor mye du sliter. Jeg håper at du snart får en skikkelig oppfølging av psykiater!

Skrevet

Hypomaniene mine var helt fantastiske (nå er de medisinert bort dessverre, men det er prisen jeg betaler for å være stabil). Depresjonene mine var det reneste helvete, suicidal og full pakke. Og så er det tankekjøret da som jeg fremdeles må kjempe mot. Her kommer mindfullness inn.

Hva tror du om deg selv?

Hva jeg tror om meg selv? Akkurat nå er jeg et supermenneske, finnes ikke paranoid, tror jeg har varme hender, det stråler liksom fra meg. Innerst inni aner det meg at dette er fordi jeg er litt høy akkurat nå. Jeg kjenner igjen det fra tidligere. Har begynt å studere litt om healing, mener det kan ha noe for seg. Jeg håper at dette vedvarer resten av livet, da har jeg mange drømmer som skal ut i livet. Jeg har det helt fantastisk akkurat nå, alt utenom at nettene er veldig lange, jeg sover dårlig.

Skrevet

Ja, det innebærer noe positivt hvis man evner å bruke det positivt. Jeg ønsker meg ikke tilbake til depresjonen. Håper den er borte for godt.

Skrevet

Men er du ikke medisinert? Det høres ut som du har det helt forferdelig!

Jeg startet tråden lenger nede om svingninger når en bruker medisiner. Jeg har stabile perioder også innimellom.

Skrevet

Hva jeg tror om meg selv? Akkurat nå er jeg et supermenneske, finnes ikke paranoid, tror jeg har varme hender, det stråler liksom fra meg. Innerst inni aner det meg at dette er fordi jeg er litt høy akkurat nå. Jeg kjenner igjen det fra tidligere. Har begynt å studere litt om healing, mener det kan ha noe for seg. Jeg håper at dette vedvarer resten av livet, da har jeg mange drømmer som skal ut i livet. Jeg har det helt fantastisk akkurat nå, alt utenom at nettene er veldig lange, jeg sover dårlig.

Hypomaniac baby! Her går det unna! La oss håpe det varer livet ut og at du får gjennomført dine planer med den forutsetning at det er til det beste for deg og dine medmennesker.

Men erfaringen sier noe helt annet. Får nesten litt vondt inni meg jeg. Kjenner meg så veldig godt igjen. Skitt au! Hvem har sagt at det ikke kan vare?

Nei, jeg kan ikke la være å bekymre meg for deg. Beklager.

Skrevet

Hei!

Hva jeg er bygget av: ville drept dine følelser :-)

Viktigere er at jeg søker å forstå, kjenne menneskene, deg og hva som er bak, men mest av alt har jeg dyp respekt for det det de kaller bipolar har gitt til verden, for min del av litteratur, av kreativitet og broer, mellom det som lett forståes og det i oss som lengter men ikke forstår, der kommer eventyrene og mysteriene inn som krydder og roser og gleder, farger og lukter, ingenting av det vil vel noen være foruten.

Nå skal jeg legge meg sov godt du Gondor og vit du er i en viktig rekke, av både eventyr og varme, men også av håp og drømmer, det er viktig for gleden forlenger livet :-) Gleden er som antioksidanter .

Hva du er bygget av ville drept mine følelser? Vet du hvordan det er å plante angst hos noen? Er du så kraftfull?

Skrevet

Hva du er bygget av ville drept mine følelser? Vet du hvordan det er å plante angst hos noen? Er du så kraftfull?

Hei!

Huff, jeg mente ikke noe galt med det. Jeg tullet :-)

Jeg har av og til en dum humor, iblant upassende. Og ofte umulig for andre å forstå. Jeg tullet i går med noen andre og det var ikke særlig vellykket.

Jeg mente bare at jeg er laget av sånt vanlig som blod og jeg er ganske redd for blod, selv om jeg forholder meg helt annerledes og profesjonelt når jeg dissikerer, men blodprøver... da skjelver jeg, og det tenker jeg fort alle mennesker gjør.

Håper du skjønner bedre nå, :-) det var en dum spøk av meg.

Skrevet

Hypomaniac baby! Her går det unna! La oss håpe det varer livet ut og at du får gjennomført dine planer med den forutsetning at det er til det beste for deg og dine medmennesker.

Men erfaringen sier noe helt annet. Får nesten litt vondt inni meg jeg. Kjenner meg så veldig godt igjen. Skitt au! Hvem har sagt at det ikke kan vare?

Nei, jeg kan ikke la være å bekymre meg for deg. Beklager.

''Nei, jeg kan ikke la være å bekymre meg for deg. Beklager.''

Ikke vær bekymret, dette går så bra så. Kjenner jeg er litt sliten idag etter alt "kjøret", så da greier jeg kanskje snart å få slappet av litt. Jeg skal forsøke og koble ut turbogiret og sette den i 4. gir istedet :-)

Skrevet

''Nei, jeg kan ikke la være å bekymre meg for deg. Beklager.''

Ikke vær bekymret, dette går så bra så. Kjenner jeg er litt sliten idag etter alt "kjøret", så da greier jeg kanskje snart å få slappet av litt. Jeg skal forsøke og koble ut turbogiret og sette den i 4. gir istedet :-)

Sikkert smart å slappe litt av. Kan du ikke sette maskineriet i 3. gir i stede? :-)

Skrevet

Hei!

Huff, jeg mente ikke noe galt med det. Jeg tullet :-)

Jeg har av og til en dum humor, iblant upassende. Og ofte umulig for andre å forstå. Jeg tullet i går med noen andre og det var ikke særlig vellykket.

Jeg mente bare at jeg er laget av sånt vanlig som blod og jeg er ganske redd for blod, selv om jeg forholder meg helt annerledes og profesjonelt når jeg dissikerer, men blodprøver... da skjelver jeg, og det tenker jeg fort alle mennesker gjør.

Håper du skjønner bedre nå, :-) det var en dum spøk av meg.

Puh! Der ble jeg lettet. Fantasien får fort vinger på seg.

Det var i grunnen ganske morsomt. Kanskje det er jeg som er dum som ikke skjønte det?

Eller kanskje vi ikke er dumme noen av oss? Satser på det siste. :-)

Skrevet

Sikkert smart å slappe litt av. Kan du ikke sette maskineriet i 3. gir i stede? :-)

Ja, det kan jeg jo forsøke, bare det at det går litt i 110 km/t og da blir det en forferdelig støy i 3.gir ::-)

Skrevet

Ja, det kan jeg jo forsøke, bare det at det går litt i 110 km/t og da blir det en forferdelig støy i 3.gir ::-)

Jeg gir opp. Vreng den opp i 5. gir og nyt turen! ;-)

Skrevet

Puh! Der ble jeg lettet. Fantasien får fort vinger på seg.

Det var i grunnen ganske morsomt. Kanskje det er jeg som er dum som ikke skjønte det?

Eller kanskje vi ikke er dumme noen av oss? Satser på det siste. :-)

Hei!

Puh, det var du :-) Har tenkt på deg i dag og at jeg burde ha et nyttårsforsett: ikke tulle!

Fordi når jeg tulelr skjer det plutselig og uventet og faktisk er det få andre enn jeg selv som morer meg. Når jeg ikke mener å more andre morer jeg andre og blir da et spørsmålstegn :-)

Jeg tullet i går med noen av min venns venner, da de kom inn som en gruppe på min mobil jeg leste tråden og skrev noe som de fikk sjokk/ble skikkelig overrasket over, tror fordi de ikke regnet meg det fra meg. Min mann sendte meg så sms om at jeg ikke skulle kommentere, jeg gjorde ikke det, han virket irritert fordi jeg kom sånn inn, men jeg mente bare å være morsom, men de andre syntes ikke det. Jeg syns fortsatt jeg var morsom, men når andre ikke syns det er det jo det som er viktigst :-)

Så du er ikke alene.

Lite å få gjort noe med, for jeg mener jo bare å være hyggelig også kan jeg skremme andre eller hva som skjer? Når jeg satte på smilefjes trodde jeg de skjønte det, men disse damene har nok vansker med å skjønne helt at jeg er like glad i dem som min mann er og at jeg derfor følte meg fri nok til å spøke litt med dem om forholdet de har til min mann. Huff, jeg tenkte ikke at de kunne ta det galt opp. Min mann kjenner meg, men disse damene "kjenner" meg også, men de lever jo ikke med meg så de ble sjokkert eller noe.

Ja ja Ha en God jul, skriver jeg noe skremmende en annen gang er det fint at du spør hva jeg driver med, det fins nok en logisk forklaring. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...