Gå til innhold

Psykisk lidelse vs. Psykiatrisk sykdom

Anbefalte innlegg

Gjest drittlei.no
Skrevet

Hva er forskjellen?

Tenker bare på det i forbindelse med diskusjonen om AS er en psykisk lidelse eller ikke. NHD mener at det er det. Men er det en psykiatrisk sykdom?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her er vi litt uryddige med språket. Med ICD-10 kom disorder i stedet for disease. I Norge valgte vi å oversette det med lidelse - ikke sykdom.

Skrevet

En spade er en spade uansett hva man kaller den. Det viktigste er hvordan man lever med tingene.

Skrevet

Her er vi litt uryddige med språket. Med ICD-10 kom disorder i stedet for disease. I Norge valgte vi å oversette det med lidelse - ikke sykdom.

Hei!

:-) Sykdom løser jo alt, da skjønner jeg.

Ha en God jul,

Jeg er straks ferdig til jul, jeg har arbedeit hardt og har noen timer igjen, men etter gulvvasken så er det klart for å ta det med ro noen dager :-) Jeg er kjempeglad nå, for jeg gleder meg skikkelig til Hovmesteren i kveld også selveste julaften i morgen :-)

Skrevet

Hei!

Fint du er interessert i asperger syndrom. :-)

Selv syns jeg det er kjedelig å snakke om, men siden jeg har det angår det meg, så jeg skriver om meg selv, jeg er mere interessert i amfibier eller reptiler eller botanikk, men akkurat det passer ikke inn på psykiatriforum tenker jeg.

Ha en god jul. nå er jeg så glad.for jeg er vel ferdig, og venter mest i spenning på bare at det nå er jul :-)

Når barna legger seg skal jeg lage julestrømper og gåter, jeg har tom bakt rundstykkene til julefrokosten, så jeg kan nå bare slappe av i 2 dager.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Selv syns jeg det er kjedelig å snakke om, men siden jeg har det angår det meg, så jeg skriver om meg selv, jeg er mere interessert i amfibier eller reptiler eller botanikk, men akkurat det passer ikke inn på psykiatriforum tenker jeg.

Ha en god jul. nå er jeg så glad.for jeg er vel ferdig, og venter mest i spenning på bare at det nå er jul :-)

Når barna legger seg skal jeg lage julestrømper og gåter, jeg har tom bakt rundstykkene til julefrokosten, så jeg kan nå bare slappe av i 2 dager.

LOL. Nok et treffende svar i fra deg til vedkommende :-)) Du kan ikke lenger si at du aldri er frivillig morsom. Du har jo humor i bøtter og spann og kan bruke det ;-)

Skrevet

LOL. Nok et treffende svar i fra deg til vedkommende :-)) Du kan ikke lenger si at du aldri er frivillig morsom. Du har jo humor i bøtter og spann og kan bruke det ;-)

Hei!

:-)

Det har du rett i jeg er frivillig morsomt, men ikke alltid andre forstår det :-)

Men du gjorde :-)

Gjest drittlei.no
Skrevet

Hei!

Ha en god jul, Madelenemie! Du har vært flink, og jeg håper du nå kan hvile deg og kose deg nå noen dager, slik du ønsker. :)

Gjest drittlei.no
Skrevet

Ja? Trodde du at mennesker med AS var uten humor? Du bør komme deg ut av generaliseringens og fordommenes verden...

Msdelenemie er ikke psykisk utviklingshemmet heller da. Hun kan vel spøke hun som andre, og til og med være ironisk som du så her.

Gjest drittlei.no
Skrevet

Så psykisk lidelse er det samme som psykiatrisk lidelse? Har alle som sliter psykisk en psykiatrisk lidelse? Altså; hører all form for psykisk lidelse (alle som sliter psykisk) under psykiatrien?

Skrevet

Ha en god jul, Madelenemie! Du har vært flink, og jeg håper du nå kan hvile deg og kose deg nå noen dager, slik du ønsker. :)

Hei!

God jul til deg også :-)

Nå hviler jeg skikkelig, jeg leser og hygger meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...