Gå til innhold

NHD,andre:vekkreist i jula og farlig selvskading

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer dette. Jeg er vekkreist til svigers nå i julen. Jeg har så fryktelig dårlig samvittighet. Jeg klarer ikke å la være å selvskade. Det er skjult selvskading som ingen merker, foruten at de ser jeg er dårlig fysisk. Selv om jeg prøver å skjule det også. Det er selvskading som jeg stadig blir fortalt er livsfarlige greier å holde på med og som jeg lovet å ikke gjøre når jeg skulle dra vekk. (fra behandlerne). Men det blir bare verre og verre. Jeg føler at jeg må gjøre det for å "holde ut".

Og kanskje går det gale? Kanskje stopper hjertet? En del av meg vil det, en annen del av meg skriker etter å få hjelp til å slutte med det. Skadene av selvskadingen er begynt å komme og fikk medisin av legen, men som jeg ikke får meg til å ta.

Jeg tør ikke å gi beskjed til hjelperne rundt i frykt for å bli innlagt. Samtidig som en del av meg trenger hjelp for å unngå dette.

Men nå er det jul. Og jeg er langt borte. Likevel klarer jeg ikke la være:(

Jeg vet ikke hvordan jeg skal løse dette. Jeg vil ikke innlegges. Og en del av meg håper på å få dø, mens en annen del av meg skriker at jeg må gi beskjed til noen:(

Mvh

Skrevet

Har du ingen medisiner som kan hjelpe mot den indre smerten? Selvskading har aldri løst noen problemer, det bare forverrer dem.

Skrevet

Har du ingen medisiner som kan hjelpe mot den indre smerten? Selvskading har aldri løst noen problemer, det bare forverrer dem.

Jeg kan ikke snakke med svigers. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men nå er julen snart over.

Har vival, men liker ikke helt å ta de, fordi jeg da mister litt kontroll og ofte tar altfor mange etterhvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...