Gå til innhold

Dårlige venner eller ingen venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå som jeg har passert de 50,ser jeg at jeg har tatt flere dårlige valg.Den ene vennen min er en kvinne uten internett og med en så stor sårbarhet at hun må klenge seg på sine venner for å få bekreftelse.Ringer eller sdnder jeg sms skjeldnere enn 1-2 gr i uka blir hun gjerne sur,og hun suger ut energi av meg.Hun er enten borderline eller bipolar.

En annen venn er en mann som er litt yngre enn meg og er scizofren.Har har bakgrunn fra Jehovas Vitne og han elsker å krangle med meg.Han påstår at han diskuterer,men han godtar ikke mine meninger og er veldig rigid i forhold til sine egne og han forsvarer også JV enda han ble kasta ut pga snusbruk.Merkelig,alkohol kan de drikke,men ikke røyke eller bruke snus.De plasserer seg gjerne utenfor samfunnet og har egne regler og følger ikke samfunnet sine påfunn slik som bursdager,jul,påske osv. Dette er "hedenske påfunn " som ikke står i "grunnteksten".

At alle som ikke var jøder ble kalt hedninger og at Bibelen ble skrevet på gresk og hebraisk plager ham ikke nevneverdig.

Jesus Kristus og DHÅ tilhører ikke treenigheten siden JV er en monoteistisk religion.Kun Jehova,Jahve,Gud Allah eller skaperen.De er hans vitner på deres tolkning av sannheten.

De har ikke noe helvete,og bare 144 000 kommer til himmelen.Resten av de "frelste" skal leve på "en ny jord".

Skrevet

Hvorfor søker du deg ikke mot mennesker som har mer til felles med deg? Der finnes små klubber for bil intr, eller hva med tog interessen din, filmer, historie, eller noe annet du liker å drive med? Undersøk hva som finnes på hjemstedet ditt. Valget er -gode venner, alt annet er bortkastet tid.

Skrevet

da menner jeg at det er bedre med ingen venner, så lenge en kan være venn med seg selv og hunden så kommer du langt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...