Gå til innhold

Full mann og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ringte ex i sted og han er full. Han skulle komme over til adventsmiddag hos oss, men det kan han ikke. Han skal til oss i morgen, men hvis han er full i morgen også, bør han ikke da bli bedt om å dra hjem? Jeg husker hvordan minstemann innstendig ba ham om å ikke drikke rødvin forrige jul.

Men da blir han sittende julaften alene. Har barna godt av å se en full pappa istede for å oppleve at pappa ikke er der?

Jeg har lyst til å be hele fyren dra til helvete. Pokker ta ham hvis han er full i morgen!

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

10

• Lillemus

2

• frosken

2

• XbellaX

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde aldri sluppet ham inn dersom han var full... Er absolutt sikker på at barna har best av å slippe å se ham i en slik setting. Du burde kontakte ham i kveld og si at han kun får komme imorgen dersom han er edru. Det er ikke synd på ham - han kan selv velge!

Skrevet

Du må nekte han å komme hvis han drikker i morgen, det bare ødelegger jula for barna dine :(

Skrevet

Gi ham klar beskjed i forkant om at han ikke får komme i morra om han er full. Kommer han på døra allikevel så slipper du ham ikke inn! Her er barna helt klart det viktigste og de har det mye bedre uten en full pappa tilstede!

Skrevet

Jeg hadde aldri sluppet ham inn dersom han var full... Er absolutt sikker på at barna har best av å slippe å se ham i en slik setting. Du burde kontakte ham i kveld og si at han kun får komme imorgen dersom han er edru. Det er ikke synd på ham - han kan selv velge!

Jeg har nettopp ringt ham og han er inneforstått med dette. Men jeg stoler ikke helt på ham. Faen! Hvorfor rotet jeg meg bort i en sånn type?

Gjest broken glass
Skrevet

Det er ikke synd på han om han blir nektet å komme nei, men har han et alkoholproblem er det synd på han.

Skrevet

Jeg har nettopp ringt ham og han er inneforstått med dette. Men jeg stoler ikke helt på ham. Faen! Hvorfor rotet jeg meg bort i en sånn type?

Uten ham hadde du ikke fått de fine barna du har (antar det er han som er pappaen?) ;)

Bra du har ringt ham, så nå er resten opp til ham! Har du planlagt hvordan du skal forholde deg dersom han kommer full imorgen? Tror det er viktig at du har en plan slik at dere ikke skremmer opp barna unødig...

Gjest broken glass
Skrevet

Type? Det er mange grunner til at folk blir alkoholikere. Du skal ikke dømme, men du må skjerme barna dine.

Skrevet

Det er ikke synd på han om han blir nektet å komme nei, men har han et alkoholproblem er det synd på han.

Selvsagt - det var ikke det jeg svarte på... Det jeg svarte på var at det ikke var synd på ham dersom han selv valgte å komme full på julaften. Da må han ta konsekvensen av det. Det verste man kan gjøre er å dulle med rusmisbrukere, uansett hvor synd det er på dem eller ikke (vet dog ikke om han her er rusmisbruker eller om ham bare drikker til feil tider..)

Gjest broken glass
Skrevet

Selvsagt - det var ikke det jeg svarte på... Det jeg svarte på var at det ikke var synd på ham dersom han selv valgte å komme full på julaften. Da må han ta konsekvensen av det. Det verste man kan gjøre er å dulle med rusmisbrukere, uansett hvor synd det er på dem eller ikke (vet dog ikke om han her er rusmisbruker eller om ham bare drikker til feil tider..)

Enig i det. Alkoholikere og narkomane må ikke bli dullet med, da fortsetter misbruket. Barn må for enhver pris bli skjermet fra misbrukere når de er påvirket.

Gjest broken glass
Skrevet

Er ikke uten grunn at selvmordsfaren er svært høy hvis man er alkoholiker. Det er en sykdom som ødelgger mye. Du mister dine sosiale relasjoner inkl. familie. Økonomien ødelegges, og man blir dypt deprimert.

Skrevet

Enig i det. Alkoholikere og narkomane må ikke bli dullet med, da fortsetter misbruket. Barn må for enhver pris bli skjermet fra misbrukere når de er påvirket.

Da er vi enige :)

Skrevet

Er ikke uten grunn at selvmordsfaren er svært høy hvis man er alkoholiker. Det er en sykdom som ødelgger mye. Du mister dine sosiale relasjoner inkl. familie. Økonomien ødelegges, og man blir dypt deprimert.

Ja, det er et trist liv :( Det vanskelige er nok for pårørende å balansere mellom å ikke gi rusmisbrukeren muligheten til å fortsette misbruket, samtidig som de skal være støttende overfor vedkommende som har det tøft.

Skrevet

Det er vanskelig. Han elsker sønnene sine. Det er bare det at minstemann klaget i fjor! Skal jeg slippe ham inn bare hvis han er pussa?

Skrevet

Det er vanskelig. Han elsker sønnene sine. Det er bare det at minstemann klaget i fjor! Skal jeg slippe ham inn bare hvis han er pussa?

Nei, du skal ikke slippe ham inn hvis han er pussa heller! Barn skal ikke se sine foreldre verken pussa eller full! Har du gitt klar beskjed? Det er viktig at du er helt konsekvent og sier klart og tydelig fra hva du krever av ham - og det er at dersom han skal slippes inn juekvelden, så skal han være klin edru! I motsatt fall får han feire julaften et annet sted. Når du begynner å tvile på deg selv og hva du mener, så "vinner" han, og barna blir taperne...

Gjest broken glass
Skrevet

Bir vanskelig å vurdere hvor påvirket han er ved et par ord i døren. Er han først kommet blir det vanskelig å nekte han. Du må kreve nulltoleranse for alkohol, hvis han skal være sammen med barna dine. En flaske øl til maten går greit, man blir ikke beruset av det, men ikke noe mer!

Skrevet

Bir vanskelig å vurdere hvor påvirket han er ved et par ord i døren. Er han først kommet blir det vanskelig å nekte han. Du må kreve nulltoleranse for alkohol, hvis han skal være sammen med barna dine. En flaske øl til maten går greit, man blir ikke beruset av det, men ikke noe mer!

Enig!

Gjest broken glass
Skrevet

Ja, det er et trist liv :( Det vanskelige er nok for pårørende å balansere mellom å ikke gi rusmisbrukeren muligheten til å fortsette misbruket, samtidig som de skal være støttende overfor vedkommende som har det tøft.

Enig! Man kan støtte, men bare hvis personen søker hjelp. Det er god hjelp å få hvis man vil.

Skrevet

Enig! Man kan støtte, men bare hvis personen søker hjelp. Det er god hjelp å få hvis man vil.

Ja, det er sant.. Bare så synd at enkelte ikke ønsker å forstå at de har et problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...