Gå til innhold

Full mann og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes som frosken at det mye forenkling av problemstillingen i denne tråden. Når det røyner på tror du da at du greier å kaste han ut på selve juleaften? At hans mor har meninger er ikke noe galt og at hun ikke ønsker sønnen sin alene og full på juleaften høres ikke spesielt ut.

Hvor er ditt og svigermors alkoholforbruk opp i dette?

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gondor

10

• Lillemus

2

• frosken

2

• XbellaX

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Hvis han kommer dritings på julaften og barna får bestemme, hva tror du de vil si da? Eller er dette ene og alene mitt ansvar?''

Det er du som må forsøke å ta ansvar for situasjonen og foreta de valgene som vil gjøre situasjonen minst mulig belastende for ungene. Jeg synes imidlertid at det er en tendens i denne tråden til at problemstillingen forenkles litt vel mye, da barna sannsynligvis påvirkes sterkt enten han får komme eller ikke komme julaften. Det å vite at ens far sitter alene og drikker på julaften, bidrar ikke akkurat til julestemning. Det er ingen tvil om at det beste vil være om han er edru i morgen og dere kan feire sammen slik dere har planlagt. Dersom han ikke er edru i morgen, så tror jeg dere er i en vanskelig situasjon uansett. Hvorvidt du skal nekte ham adgang eller ikke, synes jeg denne gangen muligens avhenger av hvor mye han har drukket - ikke fordi jeg er opptatt av at det er synd på ham, men fordi jeg lurer på hva som er verst for ungene.

Jeg synes du skal samle ungene i morgen tidlig og prate om dette. Forklare at du evt. har bestemt deg for at han må være edru for å delta på julefeiringen sammen med dere. La de få uttrykke hva de mener og føler, men hold fast ved at det er du som må foreta et valg, - ikke de.

Til neste år, så bør de prinsipielle avgjørelsene drøftes lenge før julaften.

Dette var et meget klokt innlegg frosken. Du sier bl.a at vi burde ta opp dette lenge før jul. Det har du helt rett i.

Nå er julaften over for vårt vedkommende. Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg lå og balet med tankene på at ex skulle være full. Jeg ringte ham tidlig i dag morges og da var han fin. Heldigvis. Jeg ringte til moren hans og hun gråt av glede.

Alt gikk fint og nå ser vi frem til at han skal overnatte hos oss. I morgen blir det julefrokost.

Skrevet

Dette var et meget klokt innlegg frosken. Du sier bl.a at vi burde ta opp dette lenge før jul. Det har du helt rett i.

Nå er julaften over for vårt vedkommende. Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg lå og balet med tankene på at ex skulle være full. Jeg ringte ham tidlig i dag morges og da var han fin. Heldigvis. Jeg ringte til moren hans og hun gråt av glede.

Alt gikk fint og nå ser vi frem til at han skal overnatte hos oss. I morgen blir det julefrokost.

Så flott at det ble en fin julaften! Synes du kan fortelle eksen din at du er veldig glad for at han viste deg og barna denne respekten, og at du håper det fortsetter sånn:)

Skrevet

Så godt å høre at det ble en hyggelig kveld for dere alle :-)

Skrevet

Hvor mange timer brukte du på å bekymre deg over dette? Husk mindfullness :-). Fortiden har vært, det trenger absolutt ikke å bli slik i fortsettelsen?

hidi, the scorpion
Skrevet

''Alt gikk fint og nå ser vi frem til at han skal overnatte hos oss. I morgen blir det julefrokost.''

Så flott, Gondor, alle barn fortjener en "hvit" jul!

Tenker han gleder seg til en herlig julefrokost;)

Skrevet

Kjekt at alt gikk fint.:-) Har tenkt litt på deg. Jeg sliter mye jeg også, men er heldig og har en flott og stabil familie. :-) . Når jeg leser mye her på dol, så ser jeg at det er mange som sliter med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...