Gå til innhold

Dilemma; hva er best?

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Gå på jobb, slite fysisk og ha det bra psykisk

eller

være hjemme, slite psykisk og ha det bra fysisk...

?

Hilsen en rådvill

Skrevet

Vil det hjelpe om du hadde mulighet for 50% sykemelding en periode?

Skrevet

Enig med Lillemus. Finnes det ingen mellomting her?

Lønner seg sjelden å tenke svart/hvitt, det vet jeg fra egen erfaring :D

Gjest germimate
Skrevet

Helt klart. Takk og god jul til deg :)

Gjest germimate
Skrevet

Enig med Lillemus. Finnes det ingen mellomting her?

Lønner seg sjelden å tenke svart/hvitt, det vet jeg fra egen erfaring :D

Jeg vet :)

Det er den mellomtingen jeg har lett etter.

God jul :)

Skrevet

Helt klart. Takk og god jul til deg :)

Da kontakter du legen i romjulen og forklarer hvordan du har det og at du gjerne vil ha 50% sykemelding en periode for å se om det kan hjelpe deg. God Jul! :o)

Skrevet

Jeg vet :)

Det er den mellomtingen jeg har lett etter.

Lykke til og god jul :)

Skrevet

Gå på jobb.

I tillegg bør du sannsynligvis komme i gang med trening rettet mot dine fysiske plager etter nyttår.

God jul!

Gjest germimate
Skrevet

Gå på jobb.

I tillegg bør du sannsynligvis komme i gang med trening rettet mot dine fysiske plager etter nyttår.

God jul!

Skal jeg bare trosse "lampene" som blinker?

Gjest germimate
Skrevet

En mellomting.

Husk å ta vare på deg selv.

:) God jul :)

Skrevet

Håper du går på jobb, og at du ikke har det for vondt.

God jul :-)

Gjest germimate
Skrevet

Håper du går på jobb, og at du ikke har det for vondt.

God jul :-)

:) God jul til deg også, Stjernestøv ;)

Gjest germimate
Skrevet

Gå på jobb.

God jul!

Skal jeg bare trosse "lampene" som blinker?

Skrevet

Det kommer helt an på hva du lider av. Men sånn generelt så er det lurt å gå på jobb, for koble av og få kroppen litt i gang. Men vipper du i fra det ene til det andre så høres det mer ut som om du trenger 50 % sykmelding.

God bedring

Skrevet

Jeg ville nok helt klart ha foretrukket å ha det bra psykisk..... Har du mulighet til å få bedre tilpassede arbeidsoppgaver, redusert arbeidstid e.l.? Kanskje du burde tatt opp denne problemstillingen med fastlegen din, slik at hun/han kan hjelpe deg å finne løsninger som er skreddersydde for deg?

Skrevet

Dersom dette gjelder fysiske problemer du har over tid bør du sammen med din arbeidsgiver finne ut hvordan dere kan tilrette legge arbeidet på en best mulig måte fremover. Å bare sykemelde seg har sjelden en god effekt på lang sikt. Deretter bør du se på hva du selv kan gjøre for din egen fysiske helse, hvilke tiltak kan du iverksette på fritiden. Jobb er klart viktig for din mentale helse og forsøk å se på langvarige gode løsninger på dette problemet.

Gjest Ladytron
Skrevet

Lykke til, håper du finner en god løsning. Jeg har forresten lest at i noen tilfeller kan styrketrening hjelpe mot kroniske fysiske smerter (mest mot nakkesmerter og hodepine etter hva jeg har forstått).

Skrevet

Lykke til, håper du finner en god løsning. Jeg har forresten lest at i noen tilfeller kan styrketrening hjelpe mot kroniske fysiske smerter (mest mot nakkesmerter og hodepine etter hva jeg har forstått).

Fysisk aktivitet er et must mot slike smerter.... Jeg VET at dersom jeg har muskelsmerter etc. så blir de borte etter en joggetur på 20-30 min:)

Skrevet

Hei,

For meg er det helt åpenbart å gå på jobb- og heller se fram til neste fridag.

Det er jo 2 fridager pr 7 dager i de fleste yrker.

Vet ikke om det hjelper, men det er en relativt stor del av befolkningen på jorda som ikke har en jobb/ inntekt å gå til og som ville "gjort hva som helst for å bytte med oss"...

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...