Gå til innhold

Skal til psykiateren nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde spurt direkte om du kunne få fast oppfølgning, så ville du sannsynligvis også ha fått et direkte svar.

Jeg hadde kanskje det. Skal jo tilbake så jeg får spør da.

Skrevet

Følte det gikk veldig bra. Fikk si de det jeg ønsket å si.

Fikk ikke noe tilbud om fast oppfølging, men skal tilbake om 3 mnd. Jeg sa hvordan det fungerte nå med at jeg fikk medisinske råd av NHD, sier til legen hva jeg ønsker å prøve, og han sender spørsmålet videre til psykiateren, og da må jeg vente til jeg får svar fra han. Det er ikke godt nok, for den eneste jeg da har kommunisert skikkelig med hvordan jeg egentlig har det er NHD. Så jeg håper han forstår at jeg trenger fast oppfølging.

For en del år siden fikk jeg også råd fra NHD når jeg var skikkelig nedfor. Det var før jeg hadde vært hos psykiater. Jeg hadde en annen fastlegen da som hadde ferie, så jeg ringte et annet legekontor som egentlig ikke hadde noe informasjon om meg. Fikk utskrevet ap som jeg spurte etter uten å snakke med legen. Når fastlegen kom tilbake fortalte jeg hva jeg hadde begynt på. Han skrev det inn i journalen, uten å spør meg hvorfor jeg hadde begynt på det. Noe som jeg reagerte på.

Tror du har en del å vinne på å være mer åpen, direkte og "krevende". Jeg ville i alle fall ikke vært fornøyd med å ha en halvveis lege der, og en halvveis lege her og egentlig få mest oppfølging av en nettpsykiater på et offentlig forum. Det er jo ikke så rart at du blir usikker. Så syns jeg også å huske at du gikk sånn halvveis til en psykolog. Kanskje du hadde trengt et mer sammenhengende behandlingsopplegg, eller noe sånt:-)

Skrevet

Tror du har en del å vinne på å være mer åpen, direkte og "krevende". Jeg ville i alle fall ikke vært fornøyd med å ha en halvveis lege der, og en halvveis lege her og egentlig få mest oppfølging av en nettpsykiater på et offentlig forum. Det er jo ikke så rart at du blir usikker. Så syns jeg også å huske at du gikk sånn halvveis til en psykolog. Kanskje du hadde trengt et mer sammenhengende behandlingsopplegg, eller noe sånt:-)

Jeg går oftere til psykologen nå enn jeg gjorde. Jeg viste han litt av det jeg har skrevet her inne, og da tror jeg han forsto at jeg ikke alltid er så bra som jeg gir inntrykk av. Det hadde nok vært en fordel om psykolog og psykiater hadde litt kontakt.

Skrevet

Jeg går oftere til psykologen nå enn jeg gjorde. Jeg viste han litt av det jeg har skrevet her inne, og da tror jeg han forsto at jeg ikke alltid er så bra som jeg gir inntrykk av. Det hadde nok vært en fordel om psykolog og psykiater hadde litt kontakt.

Det er bra:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...