Gå til innhold

psykopater

Anbefalte innlegg

Gjest kakaodue
Skrevet

Er det mange som er psykopater, eller ligger i grenseland for denne diagnosen ?. Jeg føler jeg møter så mange i dette tilfelle jenter som er utrolig slemme mot hverandre. Snakker stygt, og sladrer og forvrenger til bare for å bli populære selv. Blir sjokkert ofte over hvordan enkelte ter seg. Er det bare jeg som er for snill?, jeg liker ikke å baksnakke om venner, venner som kanskje sliter veldig med sine liv og prøver det beste.

Jeg synes spesielt jenter er så fæle til dette.

Skrevet

Jeg liker heller ikke å baksnakke. Lurer på om det ikke er blitt for enkelt å tilskrive noen psykopatisk lidelse.

Skrevet

''Er det mange som er psykopater, eller ligger i grenseland for denne diagnosen ?. Jeg føler jeg møter så mange i dette tilfelle jenter som er utrolig slemme mot hverandre. Snakker stygt, og sladrer og forvrenger til bare for å bli populære selv. Blir sjokkert ofte over hvordan enkelte ter seg. Er det bare jeg som er for snill?, jeg liker ikke å baksnakke om venner, venner som kanskje sliter veldig med sine liv og prøver det beste. Jeg synes spesielt jenter er så fæle til dette. – kakaodue''

Folk er ikke psykopater (sosiopater) bare fordi de er drittsekker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

psykopati ordet misbrukes, blandt annet av trådstarter. Men det er ofte slik med psykiatriske diagnoser. De ender opp som skjellsord (idiot, imbecil, åndsvak o.l) eller misforstått (schizofreni som folk tror er å ha flere personligheter). Osv.

Gjest drittlei.no
Skrevet

Enig med Sør. Å være drittsekk er ikke nødvendigvis det samme som å være psykopat.

Og når du sier "jenter", mener du da jenter i skolepliktig alder? Da er i så fall dette et fenomen som trenger godt med spalteplass. ;)

Men la meg si det slik; jeg tror de aller fleste jenter vokser opp og modnes til å bli skikkelige jenter/damer med årene. Mye hjelper seg når en er begynt på videregående.

Skrevet

Enig med Sør. Å være drittsekk er ikke nødvendigvis det samme som å være psykopat.

Og når du sier "jenter", mener du da jenter i skolepliktig alder? Da er i så fall dette et fenomen som trenger godt med spalteplass. ;)

Men la meg si det slik; jeg tror de aller fleste jenter vokser opp og modnes til å bli skikkelige jenter/damer med årene. Mye hjelper seg når en er begynt på videregående.

Nå, jeg synes nå man ser mye av det samme blant voksne "jenter" også. Mye mer raffinerte metoder bare:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...