Gå til innhold

Behandling av psykiske syk 13 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min kusine er 13 år, sliter psykisk med en alvorlig depresjon- konstantert av bup, dps og østbytun i Akershus. Uten bedring over lang tid. Hun går ikke på skole for tiden.

Finnes det noen langtidsbehandling hvor min tante og kusine kan være over en lengre periode ? F.eks 3-4 måneders periode?

Intensiv behandling av psykolog/psykitater, medisiner, mestring av daglig livet, personlig positiv utvikling.

Har googlet nettet og det er en jungel av svar- men ikke noe konkret behandlingssted. Hadde satt pris på svar.

Skrevet

Det eneste stedet jeg vet om (men jeg er ingen ekspert på sånt) som behandler familier, er Modum Bad. Du kan jo lese her og se om det kan være aktuelt:

http://www.modum-bad.no/

Det står noe om hvordan man søkes inn der også - jeg kjenner lite til jungelen i behandlingsapparatet.

Skrevet

Det eneste stedet jeg vet om (men jeg er ingen ekspert på sånt) som behandler familier, er Modum Bad. Du kan jo lese her og se om det kan være aktuelt:

http://www.modum-bad.no/

Det står noe om hvordan man søkes inn der også - jeg kjenner lite til jungelen i behandlingsapparatet.

Modums familieavdeling fokuserer på de voksnes problemer og samspillet i familien. Dersom det er ungdommen som har behandlingsbehov, så vil barne- og ungdomspsykiatrien være riktig instans, ikke Modum.

http://www.modum-bad.no/hvem_er_tilbudet_for_/cms/258

Skrevet

Modums familieavdeling fokuserer på de voksnes problemer og samspillet i familien. Dersom det er ungdommen som har behandlingsbehov, så vil barne- og ungdomspsykiatrien være riktig instans, ikke Modum.

http://www.modum-bad.no/hvem_er_tilbudet_for_/cms/258

Det stemmer sikkert, derfor tok jeg de forbeholdene i det jeg skrev, Jeg rakk ikke å lese noe særlig på nettsiden selv.

Skrevet

Det stemmer sikkert, derfor tok jeg de forbeholdene i det jeg skrev, Jeg rakk ikke å lese noe særlig på nettsiden selv.

Er tydeligvis mange tilbud for voksne men få for ungdom.

Skrevet

Hva slags behandling som er nyttig kommer vel mye an på situasjonen til kusina di. Er det f.eks. ytre faktorer som kan være relevant — brudd med kjæreste, mobbing, ensomhet? Og hvordan er familiesituasjonen? Har hun foreldre som behandler henne på en god måte?

Kort sagt: Er det åpenbare ting i miljøet som kan endres for at hun skal få det bedre, eller ser depresjonen mer ut til å komme innafra, av seg selv?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er sannsynligvis en bipolar lidelse.

Hun bør behandles av en kompetent barne- og ungdomspsykiater som kan gi henne de riktige medisinene.

Langtidsinnleggelser har en lei evne til å konservere sykdom.

Skrevet

Jeg blir alltid bekymret når jeg hører om så unge mennesker som ikke klarer å gå på skolen. Du skriver at Østbytunet har vært inne i bildet, da har hun kanskje allerede vært gjennom et behandlingstilbud der?

Jeg tror det som regel vil være det beste å ta opp (gjerne gang på gang) med de som allerede er involvert i behandlingen hva som kan gjøres for å oppnå bedring. Til syvende og sist skal hun jo hjem igjen og fungere i sitt eget nærmiljø, og langvarige opphold gjør ofte dette enda vanskeligere.

Skrevet

Jeg så forbeholdene dine; mente bare å supplere:-)

Skrevet

Dette er sannsynligvis en bipolar lidelse.

Hun bør behandles av en kompetent barne- og ungdomspsykiater som kan gi henne de riktige medisinene.

Langtidsinnleggelser har en lei evne til å konservere sykdom.

Hei!

?

Hva i alle dager får deg til å tenke bipolar av så lite ?

Det er tankevekkende og skremmende m.m

Det skal jeg ta en utskrift av om du ikke har tid til å svare, for dette sjokkerer meg, virkelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...