Gå til innhold

NHD/seroquel som sovemiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skrev at seroquel mister sin virkning som sovemedisin, betyr det at de som bruker det til det klarer seg like godt uten etter en stund?

Skrevet

Har stått på Seroquel i 3-4 år. Har ikke mistet virkningen på meg så langt. Bruker den riktignok som tilskudd til stemningsstabiliserende (300 mg depot), men likevel har jeg aldri sovet så godt på nettene noen gang. Har hatt noen perioder med dårlig selvinnsikt og ment jeg skulle klare meg uten (anbefales overhodet ikke!!!) - har da trengt en kort uke på å få kroppen til å fikse jobben selv, men deretter har jeg sovet som noermalt (uten medisiner). Jeg har imidlertid ikke fått Seroquel for moro skyld, så etter en tid har jeg blitt dårlig i bipolarfoten og har måtte gjennom et styr med sykdom og kraftigmedisinering. Nå håper jeg at jeg greier å holde tunga rett i munnen når "greier meg uten"-tankene drar seg til igjen.

Skrevet

Har stått på Seroquel i 3-4 år. Har ikke mistet virkningen på meg så langt. Bruker den riktignok som tilskudd til stemningsstabiliserende (300 mg depot), men likevel har jeg aldri sovet så godt på nettene noen gang. Har hatt noen perioder med dårlig selvinnsikt og ment jeg skulle klare meg uten (anbefales overhodet ikke!!!) - har da trengt en kort uke på å få kroppen til å fikse jobben selv, men deretter har jeg sovet som noermalt (uten medisiner). Jeg har imidlertid ikke fått Seroquel for moro skyld, så etter en tid har jeg blitt dårlig i bipolarfoten og har måtte gjennom et styr med sykdom og kraftigmedisinering. Nå håper jeg at jeg greier å holde tunga rett i munnen når "greier meg uten"-tankene drar seg til igjen.

Jeg tar det kun for søvn, og han skrev at virkningen gikk ut etter en stund. Kanskje det gir en annen virkning når en har BP og tar det for slike ting :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg forstår at en må uttrykke seg ekstyremt tydelig.

Seroquel sin søvnforbedrende virkning avtar noe etter to til tre uker. For _enkelte_ kan dette være en stor nok endring til at søvnen ikke blir så god som en skulle ønske.

Hvis du tar Seroquel for søvn, og dette skulle skje hos akkurat deg, kan det være smart å ta 3-4 dager pause før en begynner på igjen.

For de som tar Seroquel først og fremst av andre årsaker enn søvnforbedring, bør en snakke med lege/psykiater før ev evt tar en slik medisinpause.

Skrevet

Jeg forstår at en må uttrykke seg ekstyremt tydelig.

Seroquel sin søvnforbedrende virkning avtar noe etter to til tre uker. For _enkelte_ kan dette være en stor nok endring til at søvnen ikke blir så god som en skulle ønske.

Hvis du tar Seroquel for søvn, og dette skulle skje hos akkurat deg, kan det være smart å ta 3-4 dager pause før en begynner på igjen.

For de som tar Seroquel først og fremst av andre årsaker enn søvnforbedring, bør en snakke med lege/psykiater før ev evt tar en slik medisinpause.

Ok, takk :)

Jeg tar det for søvn, så da er det nok placebo at jeg tror de virker fremdeles, har jo tatt dem i over et år, to år når jeg tenker meg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...