Gå til innhold

Cirkadin og imovane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på cirkadin i dag. Ble trett men fikk ikke sove. Nå er jeg veldig fristet til å ta imovane, men vet ikke om det er så lurt å kombinere.

Skrevet

Prøvde en gang til, men nå ga jeg opp. Tok bare en halv imovane.

Skrevet

Prøvde en gang til, men nå ga jeg opp. Tok bare en halv imovane.

Våknet etter 4 1/2 time. Er urolig så jeg tok en sobril. Nå er jeg bekymret. Ser at bruken av imovane og sobril har økt betrakelig den senere tid.

Skrevet

Våknet etter 4 1/2 time. Er urolig så jeg tok en sobril. Nå er jeg bekymret. Ser at bruken av imovane og sobril har økt betrakelig den senere tid.

Jeg har prøvd Cirkadin og virket ikke på meg.

Når det gjelder Imovane og Sobril kjenner jeg meg igjen. Jeg "sto i" uroen noen dager og så ble det bedre. Har hatt en flott juleferie uten både Sobril og Imovane. Rolig i kroppen og sover bedre om natta og ikke minst, uroen fra 4-5 tida om morgenen er borte. Jeg har slukka lyset rundt midnatt og sovet til 8 tida hver dag (avbrutt av et toalettbesøk midt på natta), til og med klart å ligge og slappe av til nærmere 9. Dette er FERIE!

Dagene mine har vært bedre. Jeg vil tro det kommer av at jeg ikke har fått i meg noen av disse pillene. Håper det varer!!

Fortsatt god romjul og godt nytt år.

Skrevet

Jeg har prøvd Cirkadin og virket ikke på meg.

Når det gjelder Imovane og Sobril kjenner jeg meg igjen. Jeg "sto i" uroen noen dager og så ble det bedre. Har hatt en flott juleferie uten både Sobril og Imovane. Rolig i kroppen og sover bedre om natta og ikke minst, uroen fra 4-5 tida om morgenen er borte. Jeg har slukka lyset rundt midnatt og sovet til 8 tida hver dag (avbrutt av et toalettbesøk midt på natta), til og med klart å ligge og slappe av til nærmere 9. Dette er FERIE!

Dagene mine har vært bedre. Jeg vil tro det kommer av at jeg ikke har fått i meg noen av disse pillene. Håper det varer!!

Fortsatt god romjul og godt nytt år.

Takk for det, og god romjulsferie og nyttårsferie for deg også :-)

Jeg føler meg rolig nå når jeg har tatt sobril. Har nok tatt en del pga at jeg var så ustabil og måtte klare å komme igjennom de viktigste juleforberedelsenel. Det er wellbutrinen som er med på å gjøre at jeg har søvnproblemer, og nå skal jeg øke den, så jeg er spent på hvordan det blir. Uroen sliter jeg også med perioder jeg ikke tar sobril.

Håper jeg får god effekt av cirkadinen, for jeg liker ikke å bruke imovane. Men etter som jeg har forstått så er den veldig dyr i bruk.

Skrevet

Takk for det, og god romjulsferie og nyttårsferie for deg også :-)

Jeg føler meg rolig nå når jeg har tatt sobril. Har nok tatt en del pga at jeg var så ustabil og måtte klare å komme igjennom de viktigste juleforberedelsenel. Det er wellbutrinen som er med på å gjøre at jeg har søvnproblemer, og nå skal jeg øke den, så jeg er spent på hvordan det blir. Uroen sliter jeg også med perioder jeg ikke tar sobril.

Håper jeg får god effekt av cirkadinen, for jeg liker ikke å bruke imovane. Men etter som jeg har forstått så er den veldig dyr i bruk.

Håper det blir bedre for deg.

Det er godt i de periodene man slipper disse pillene. Hadde 7 uker i sommer som jeg var helt uten, tenkte ikke på dem engang (Imovane og Sobril), men plutselig kom uroen tilbake så er ikke sikkert den gode perioden er evig nå heller....spørs nok det. Får allikevel nyte denne gode perioden. Er jo lov å håpe på at den er laaaaaang :) Må tenke positivt. Er kjempeglad for at det ble en god periode i julen, det betyr jo mye for da skal man være sammen med familie og venner.

Lykke til med Cirkadin og håper du får god effekt etterhvert. Ja, de er vissnok gankse dyre i bruk, men mye bedre å bruke enn Imovane.

Skrevet

Det er godt i de periodene man slipper disse pillene. Hadde 7 uker i sommer som jeg var helt uten, tenkte ikke på dem engang (Imovane og Sobril), men plutselig kom uroen tilbake så er ikke sikkert den gode perioden er evig nå heller....spørs nok det. Får allikevel nyte denne gode perioden. Er jo lov å håpe på at den er laaaaaang :) Må tenke positivt. Er kjempeglad for at det ble en god periode i julen, det betyr jo mye for da skal man være sammen med familie og venner.

Lykke til med Cirkadin og håper du får god effekt etterhvert. Ja, de er vissnok gankse dyre i bruk, men mye bedre å bruke enn Imovane.

Det er slitsomt med den uroen, men som du sier så må vi ta vare på de gode dagene, og virkelig nyte det. Jeg var heldigvis bra på julaften når jeg hadde alle samlet hos oss.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

TÅLMODIGHET er helt vesentlig når en skal teste ut medisiner.

Dvs at medisinen ikke kan vurderes etter kun et døgns bruk!

Det gjelder ikke bare denne medisinen. Det gjelder alle psykofarmaka - også ved doseendringer.

Skrevet

Det er slitsomt med den uroen, men som du sier så må vi ta vare på de gode dagene, og virkelig nyte det. Jeg var heldigvis bra på julaften når jeg hadde alle samlet hos oss.

Så bra at du hadde en god dag på julaften.

Det betyr jo SÅ mye med gode dager synes jeg. Like spennende hver morgen hvordan formen er. Jeg setter kjempestor pris på når jeg merker at formen er grei for da vet jeg at jeg får en god dag.

Jeg har også fibromyalgi som gjør at formen varierer. Husker de første årene etterat jeg fikk diagnosen så var det uvant med varierende form.. Allikevel var ikke formen på langt nær så dårlig som nå i de dårlige periodene og ikke var periodene så lange heller. Uroen mindre også. Nå er det både fysiske smerter og uroen som plager og ikke minst utmattelsen. Utmattelsen og uroen er mye verre enn de fysiske smertene. Man har vel ikke annet å gjøre enn å lære seg å leve med dette, har prøvd mye for å bli bedre, men er visst vanskelig å finne noe som varer....

Gjest syskrinet
Skrevet

Hva er det som er så galt med å bruke Imovane?

Skrevet

TÅLMODIGHET er helt vesentlig når en skal teste ut medisiner.

Dvs at medisinen ikke kan vurderes etter kun et døgns bruk!

Det gjelder ikke bare denne medisinen. Det gjelder alle psykofarmaka - også ved doseendringer.

Jeg vet at det tar ca en uke før de virker, men kan jeg ta imovane i tillegg den tiden? Psykiateren ville først prøve 450 mg wellbutrin istedenfor stemningsstabiliserende. Jeg går til en psykiater som du kjenner og sier er veldig flink

Vet ikke om du har lest alt på tråden "Skal til psykiateren nå." Jeg fortalte han om hvordan det har fungert. Det siste stykket har jeg ikke fortalt om.

''Jeg sa hvordan det fungerte nå med at jeg fikk medisinske råd av NHD, sier til legen hva jeg ønsker å prøve, og han sender spørsmålet videre til psykiateren, og da må jeg vente til jeg får svar fra han. Det er ikke godt nok, for den eneste jeg da har kommunisert skikkelig med hvordan jeg egentlig har det er NHD. Så jeg håper han forstår at jeg trenger fast oppfølging.

For en del år siden fikk jeg også råd fra NHD når jeg var skikkelig nedfor. Det var før jeg hadde vært hos psykiater. Jeg hadde en annen fastlegen da som hadde ferie, så jeg ringte et annet legekontor som egentlig ikke hadde noe informasjon om meg. Fikk utskrevet ap som jeg spurte etter uten å snakke med legen. Når fastlegen kom tilbake fortalte jeg hva jeg hadde begynt på. Han skrev det inn i journalen, uten å spør meg hvorfor jeg hadde begynt på det. Noe som jeg reagerte på.''

Regner med at du er enig i at dette ikke er god nok oppfølging. Så nå håper jeg på å få fast oppfølging hos psykiateren.

Skrevet

Hva er det som er så galt med å bruke Imovane?

Man kan bli avhengig og skal bare brukes i korte perioder og så lav dose som mulig har jeg alltid hørt og lest. Den dosen man begynner med virker heller ikke etterhvert så da blir det å øke og øke....har hørt om mange som erfarer dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...