Gå til innhold

Mareritt om fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer mareritt fra underbevisstheten?

Får hjertebank og blir redd, er det noe som kan ha skjedd som kommer til overflaten i mareritt?

Husker lite av min fortid, vil ikke fokusere på det men leve i nuet og se fremover. Tenkte i natt at det dreier seg ikke om sykdom, så veldig klart at jeg var født med evner. Og jeg hadde en tøff oppvekst, det kan missforståes. Tenkte at det er på tide å takle dette, det er mitt ansvar.

Men ser ikke poenget med å bli oppslukt av min fortid, men kan den innhente meg om natten i mareritt?

Gjest germimate
Skrevet

Jeg tror fortiden innhenter deg på den måten. Hadde gjentakende mareritt om det samme i ca 30 år. Nå er det sjelden, men de siste par ukene har jeg hatt mareritt nesten hver natt igjen. Jeg tror det er pga at julen er forbundet med mase dårlige minner og som jeg forsøker å unngå å føle på.

Skrevet

Jeg tror fortiden innhenter deg på den måten. Hadde gjentakende mareritt om det samme i ca 30 år. Nå er det sjelden, men de siste par ukene har jeg hatt mareritt nesten hver natt igjen. Jeg tror det er pga at julen er forbundet med mase dårlige minner og som jeg forsøker å unngå å føle på.

Jeg har alltid gruet meg til julen, men jeg vet ikke hvorfor. Forbinder jul med smerte og redsel for å dø, men når jeg tar medisin blir dette døyvet på en måte. Virker som jeg glemmer mer og mer, og det er jo en god ting. Men så er det nettene da og marerittene, har økt hos meg og.

Har tvilt mye på meg selv og minnene om fortiden, har tenkt at alt bare er er tull. At jeg egentlig har hatt det veldig godt, det er det bildet mine foreldre tegner.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg har alltid gruet meg til julen, men jeg vet ikke hvorfor. Forbinder jul med smerte og redsel for å dø, men når jeg tar medisin blir dette døyvet på en måte. Virker som jeg glemmer mer og mer, og det er jo en god ting. Men så er det nettene da og marerittene, har økt hos meg og.

Har tvilt mye på meg selv og minnene om fortiden, har tenkt at alt bare er er tull. At jeg egentlig har hatt det veldig godt, det er det bildet mine foreldre tegner.

Du skriver at det er et godt bilde foreldrene dine tegner. På hvilken måte gjør de dette?

Kanskje de prøver å skjule for deg hvordan det var på den måten? Jeg vet ikke altså - jeg bare synser her :)

Skrevet

Du skriver at det er et godt bilde foreldrene dine tegner. På hvilken måte gjør de dette?

Kanskje de prøver å skjule for deg hvordan det var på den måten? Jeg vet ikke altså - jeg bare synser her :)

Når de snakker om fortiden snakker de bare om gode ting, jeg husker ikke det heller. Det er som jeg ikke har vært med på det, når jeg var tenåring og gikk til psykolog snakket jeg om "mørke ting". Ser det står skrevet det jeg snakket om, men husker ikke det heller. Det er bra for jeg vil glemme, men hvorfor vil jeg glemme hvis alt bare var bra?

Mulig mine foreldre også har glemt, er glad i dem uansett. Husker mer av min "fantasiverden" enn virkeligheten, der var det ånder, engler og demoner. Men har glemt mye av det og, trodde jeg hadde enda sterkere evner som liten. Kunne få ting til å knuse med tankene, og jeg gjorde mange syke.

Hvorfor klarer ikke en godt voksen dame å ha sex? Klarer det ikke, men klarer meg fint uten. Samboeren tror jeg er figid, men det er ikke det heller. Har bare så store problemer med det, at jeg unngår det.

Skrevet

Det beste er å ikke tenke på dette, det bare kommer med marerittene...

Gjest germimate
Skrevet

Det beste er å ikke tenke på dette, det bare kommer med marerittene...

Tror det jeg og...

Fortsatt god jul :)

Skrevet

Tror det jeg og...

Fortsatt god jul :)

Takk :-)

Fortsatt god jul til deg og :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...