Gå til innhold

NHD: Wellbutrin

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Mister Wellbutrin sin effekt dersom den ikke blir tatt hver dag og til samme tid (er det noen vits å ta den)?

Gjest germimate
Skrevet

Hvorfor tar du den ikke hver dag?

Ustabil døgnrytme, og er ikke alltid i nærheten av pillene når de skal tas og så blir de glemt.

Har ikke turt å prøve å ta de på kveldstid enda sammrn.med de andre meds da jeg er avhengig av god søvn. Men kanskje keg ikke vil merke noe heller - har du prøvd?

Skrevet

Ustabil døgnrytme, og er ikke alltid i nærheten av pillene når de skal tas og så blir de glemt.

Har ikke turt å prøve å ta de på kveldstid enda sammrn.med de andre meds da jeg er avhengig av god søvn. Men kanskje keg ikke vil merke noe heller - har du prøvd?

Jeg har fast rutine at jeg tar medisinene rett etter at jeg har dusjet og kledd meg på morgenen. Det har hendt at jeg har glemt den, men våger ikke å ta den senere enn 4-5 tiden på ettermiddagen.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg har fast rutine at jeg tar medisinene rett etter at jeg har dusjet og kledd meg på morgenen. Det har hendt at jeg har glemt den, men våger ikke å ta den senere enn 4-5 tiden på ettermiddagen.

Tar du alle dine meds på morgenen?

Skrevet

Tar du alle dine meds på morgenen?

Alt utenom når jeg trenger sovemedisin og sobril.

Gjest germimate
Skrevet

Alt utenom når jeg trenger sovemedisin og sobril.

Jeg tror det hadde fungert bedre for meg også å ta alt på morgenen. Da har jeg mye større kontroll. Men vet ikke om det er så lurt? Jeg er så redd for å ødelegge noe.

Skrevet

Jeg tror det hadde fungert bedre for meg også å ta alt på morgenen. Da har jeg mye større kontroll. Men vet ikke om det er så lurt? Jeg er så redd for å ødelegge noe.

Skriv opp hva du bruker og spør NHD om du kan ta alt om morgenen. Det er mye lettere å få en god rutine på det da.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke hver dag?

Tas den 8/31 dager eller 28/31 dager?

Gjest germimate
Skrevet

Ikke hver dag?

Tja.. 21/31, kanskje...

Men kan jeg ta alt på morgenen i stedet? Kanskje det vil fungere bedre, jeg vet ikke. Jeg tenker jo også at hvorfor skulle det fungere bedre når det allerede ikke fungerer å ta W fast på morgenen.

Jeg har ikke turt å endre på noe jeg har gjort fast i mange år - altså å ha tatt mine meds på kveld..

Lamictal 300 mg, Efexor 37,5 mg og Wellbutrin 150 mg er mine faste meds

Gjest germimate
Skrevet

Ikke hver dag?

Når jeg tenker meg bedre om så er det nærmere 8/31.. Jeg er nok sløv til å ta den, så om den i hele tatt virker vet jeg ikke.

Jeg vet den virket når jeg startet med den - for meg gjorde den underverker og fikk meg "ovenpå" igjen etter å ha slitt med energimangel og tretthet i flere år.

Men siste halvår har jeg fått det mye bedre - så hva som er høna og egget vet jeg ikke siden jeg ikke tar den regelmessig (slik jeg sikkert burde... :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når jeg tenker meg bedre om så er det nærmere 8/31.. Jeg er nok sløv til å ta den, så om den i hele tatt virker vet jeg ikke.

Jeg vet den virket når jeg startet med den - for meg gjorde den underverker og fikk meg "ovenpå" igjen etter å ha slitt med energimangel og tretthet i flere år.

Men siste halvår har jeg fått det mye bedre - så hva som er høna og egget vet jeg ikke siden jeg ikke tar den regelmessig (slik jeg sikkert burde... :)

1. Du hadde meget god effekt da du startet. Jeg tror du ville hatt godt av å fortsette.

2. Med lavere inntak enn 24/28 (27/31) er nytten tvilsom.

3. Valget er ditt.

Gjest germimate
Skrevet

1. Du hadde meget god effekt da du startet. Jeg tror du ville hatt godt av å fortsette.

3. Valget er ditt.

Det skader jo uansett ikke å fortsette, ser jeg...

Tusen takk for vurderingen - da er det ikke mer å lure på.

Gjest germimate
Skrevet

3. Valget er ditt.

Det skader jo uansett ikke å fortsette, ser jeg...

Tusen takk for vurderingen - da er det ikke mer å lure på.

Gjest germimate
Skrevet

3. Valget er ditt.

Vet du, jeg skal fra i kveld av teste dette ut og ta den på kveld sammen med de andre.

Husker jeg riktig har du skrevet at det ikke gjør noe å ta den på kveld (bortsett fra at det kan påvirke søvnen).

Det er jo ikke verre enn at jeg går tilbake til å ta den på dag hvis det viser seg at det ødelegger nattesøvnen.

Skrevet

''Ustabil døgnrytme, og er ikke alltid i nærheten av pillene når de skal tas og så blir de glemt.

''

Jeg synes det er helt utrolig at du velger å ikke ta Wellbutrin hver dag. Hva prøver du å oppnå ved å la være?

Gjest germimate
Skrevet

''Ustabil døgnrytme, og er ikke alltid i nærheten av pillene når de skal tas og så blir de glemt.

''

Jeg synes det er helt utrolig at du velger å ikke ta Wellbutrin hver dag. Hva prøver du å oppnå ved å la være?

Hva jeg prøver å oppnå?!

Takk for den!

Det andre har jeg svart på.

Skrevet

Hva jeg prøver å oppnå?!

Takk for den!

Det andre har jeg svart på.

Når jeg hører om voksne mennesker, med normal kognitiv kapasitet, fortelle at de jevnt og trutt lar være å ta faste medisiner fast, så blir jeg så utrolig overrasket. Jeg skjønner faktisk ikke helt at de klarer å la være å ta såpass vare på seg selv dersom intensjonen er å ta ansvar for seg selv.

Du skriver ofte på dol om slitenhet, om at du er redd for å møte veggen på nytt, om tidligere depresjoner, om usikkerhet i forhold hvor mye du orker fremover osv. Hva tenker du selv om at du slurver med medisinene i en slik situasjon?

Skrevet

''Jeg tror det hadde fungert bedre for meg også å ta alt på morgenen. Da har jeg mye større kontroll. Men vet ikke om det er så lurt? Jeg er så redd for å ødelegge noe.

''

Hva er begrunnelsen for at du ikke klarer å ta medisiner to ganger daglig? Det er jo bare å gjøre det?

Gjest germimate
Skrevet

''Jeg tror det hadde fungert bedre for meg også å ta alt på morgenen. Da har jeg mye større kontroll. Men vet ikke om det er så lurt? Jeg er så redd for å ødelegge noe.

''

Hva er begrunnelsen for at du ikke klarer å ta medisiner to ganger daglig? Det er jo bare å gjøre det?

Fordi de må tas til fast tid!

Ikke si at jeg ikke tar ansvar :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...