Gå til innhold

Gutt død av svineinfluensa :( Vaksinevarighet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

7

• meg__123!

5

• stjernestøv

5

• laban

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest skremmer ikke meg

Skjønner ikke at dette er noe å lage en riksnyhet av.. Leser aldri om mennesker som dør av vanlig influensa, og det skjer GARANTERT hvert eneste år, både unge og eldre. Særlig de som er litt svekket fra før. Dette med svineinfluensa er bare for å lage overskrifter..

Har folk ikke lært etter massehysteriet rundt svineinfluensaen sist gang der mennesker gikk i flokk for å vaksinere seg..?

Skjønner ikke at dette er noe å lage en riksnyhet av.. Leser aldri om mennesker som dør av vanlig influensa, og det skjer GARANTERT hvert eneste år, både unge og eldre. Særlig de som er litt svekket fra før. Dette med svineinfluensa er bare for å lage overskrifter..

Har folk ikke lært etter massehysteriet rundt svineinfluensaen sist gang der mennesker gikk i flokk for å vaksinere seg..?

Unge og friske mennesker dør ikke av svineinfluensa - det er nettopp det som skiller svineinfluensaen fra vanlig influensa ;)

Jeg skrev ikke dette for å lage en debatt om svineinfluensa, for det er nok debattert. Eneste jeg ønsket å vite var det jeg spurte om i hovedinnlegget mitt :)

Unge og friske mennesker dør ikke av svineinfluensa - det er nettopp det som skiller svineinfluensaen fra vanlig influensa ;)

Jeg skrev ikke dette for å lage en debatt om svineinfluensa, for det er nok debattert. Eneste jeg ønsket å vite var det jeg spurte om i hovedinnlegget mitt :)

Unge og friske mennesker dør ikke av VANLIG influensa ;)

Trodde ikke det var svineinfluensa fremdeles :-0

Jo, det har vært noen tilfeller denne vinteren... Ser i VG nå at det står at pga at så mange er vaksinerte, så vil viruset sjelden bli så kraftig som det var i den perioden svineinfluensaen herja - så jeg tror nok ikke det er mange som blir skikkelig syke i år.

Annonse

''Unge og friske mennesker dør ikke av svineinfluensa - det er nettopp det som skiller svineinfluensaen fra vanlig influensa.''

Jo, det gjør de. Tok du med et "ikke" for mye?

Man vet ikke helt hvor lenge immuniteten varer, den må måles. Som kjent var det ikke tid til å teste dette på forhånd. Men den holdt seg godt det første året:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:85393::1:5567:20:::0:0

Jo, det har vært noen tilfeller denne vinteren... Ser i VG nå at det står at pga at så mange er vaksinerte, så vil viruset sjelden bli så kraftig som det var i den perioden svineinfluensaen herja - så jeg tror nok ikke det er mange som blir skikkelig syke i år.

Skummelt!

''Dette med svineinfluensa er bare for å lage overskrifter.''

Gid det var så vel.

Men en av de tingene som kjennetegner svineinfluensaen, var at den angriper yngre hardere enn eldre. Dødeligheten større blant yngre enn eldre. Dvs motsatt i forhold til "vanlig" influensa.

Etter det jeg vet er svineinfluensa "innbakt" i vanlig influensavaksine nå, så hvis dere er influensavaksinert så er dere i hvert fall dekket.

Utover det så er jeg 99% sikker på at svineinfluensavaksinen beskytter i flere år.

Med vennlig hilsen

''Har folk ikke lært etter massehysteriet rundt svineinfluensaen sist gang der mennesker gikk i flokk for å vaksinere seg..? – skremmer ikke meg''

"Massehysteriet" hvor et sted mellom en kvart og en halv million mennesker døde?

Det som har kommet frem er jo nettopp at det var helt riktig beslutning å vaksinere, og at mange liv ble reddet.

''Unge og friske mennesker dør ikke av svineinfluensa - det er nettopp det som skiller svineinfluensaen fra vanlig influensa.''

Jo, det gjør de. Tok du med et "ikke" for mye?

Man vet ikke helt hvor lenge immuniteten varer, den må måles. Som kjent var det ikke tid til å teste dette på forhånd. Men den holdt seg godt det første året:

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,5001:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:85393::1:5567:20:::0:0

Skrev en rettelse like under ;)

Takk for link!

Annonse

Etter det jeg vet er svineinfluensa "innbakt" i vanlig influensavaksine nå, så hvis dere er influensavaksinert så er dere i hvert fall dekket.

Utover det så er jeg 99% sikker på at svineinfluensavaksinen beskytter i flere år.

Med vennlig hilsen

Leste på VG-nett nå at man regna med det ble få tilfeller av alvorlig syke av svineinfluensa nå pga at så mange er vaksinerte fra før, og at da vil man helst bare få milde symptomer. Høres greit ut ;)

Begynner nesten å tro jeg hadde influensa i mild grad for et par uker siden. Verka noe sykt i hele kroppen og følte meg skikkelig syk musklulært sett, men ellers var formen helt fin - og ingen feber. Merkelige greier :)

Tja, jeg er ikke bekymra - men det hjelper å vite at man er rimelig trygg om man er vaksinert - og da vil jo heller ikke smittefaren være like stor. Tror vi er rimelig trygge..sikkert farligere å kjøre bil :P

Ja vi er nok rimelig trygge, men en vet aldri....en kan være heldig å vinne i lotto :-O

Tja, jeg er ikke bekymra - men det hjelper å vite at man er rimelig trygg om man er vaksinert - og da vil jo heller ikke smittefaren være like stor. Tror vi er rimelig trygge..sikkert farligere å kjøre bil :P

Det avhenger selvsagt helt av hvordan du kjører!

;)

:hostekule:

Med vennlig hilsen

Ja vi er nok rimelig trygge, men en vet aldri....en kan være heldig å vinne i lotto :-O

Du bør unngå å gå utenfor huset (du kan ramle på isen og slå hodet så kraftig at du dør!) og du bør ikke kjøre bil!!! Langt større sjanse for at det skal skje noe ille der enn at du skal vinne i lotto eller dø av svineinfluensa :P Det hjelper iallefall ikke å bekymre seg :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...