Gjest Blender Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Et lite spm. Er jeg på noen måte "avhengig" av Imovane når jeg tok en tabl. 7,5 mg i natt..? Har misbrukt det før, men det er noen mnd siden nå.. ( Og har en historie bak meg med misbruk til og fra i flere år..) Med andre ord: kan jeg bare la være å ta noen i natt uten noen form for ubehag og til og med sove godt? Den jeg tok i går kveld var den første Imovane på noen mnd.. TAKKNEMLIG for svar :-) 0 Siter
Gjest syskrinet Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Jeg har brukt Imovane stort sett daglig i 5-6 år, men innimellom har jeg noen pauser på 1-4 mnd. Jeg sover dårlig noen dager, men så er det greit liksom. At du skal bil "avhengig" etter 1 tablett kan jeg ikke tenke meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror at en i utgangspunktet må regne med noen netter med dårligere søvn når en går fra bruk av sovemedisin til ikke bruk. Jo kortere bruken har vært, jo mindre negative konsekvenser av å slutte. 0 Siter
Gjest Blender Skrevet 28. desember 2012 Skrevet 28. desember 2012 Jeg tror at en i utgangspunktet må regne med noen netter med dårligere søvn når en går fra bruk av sovemedisin til ikke bruk. Jo kortere bruken har vært, jo mindre negative konsekvenser av å slutte. Tror du det vil merkes få "konskvenser" bare etter en gangs bruk?? ( 1 natt..) Urolig, men VIL slutte!! 0 Siter
Olav Femte Skrevet 29. desember 2012 Skrevet 29. desember 2012 Går den ann å misbruke Imovane? Ja, det er et B- resept, men like potent som nikotin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.