Gå til innhold

NHD. Litt viktig for meg, om avhengighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spm. Er jeg på noen måte "avhengig" av Imovane når jeg tok en tabl. 7,5 mg i natt..? Har misbrukt det før, men det er noen mnd siden nå.. ( Og har en historie bak meg med misbruk til og fra i flere år..)

Med andre ord: kan jeg bare la være å ta noen i natt uten noen form for ubehag og til og med sove godt? Den jeg tok i går kveld var den første Imovane på noen mnd..

TAKKNEMLIG for svar :-)

Gjest syskrinet
Skrevet

Jeg har brukt Imovane stort sett daglig i 5-6 år, men innimellom har jeg noen pauser på 1-4 mnd. Jeg sover dårlig noen dager, men så er det greit liksom. At du skal bil "avhengig" etter 1 tablett kan jeg ikke tenke meg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror at en i utgangspunktet må regne med noen netter med dårligere søvn når en går fra bruk av sovemedisin til ikke bruk.

Jo kortere bruken har vært, jo mindre negative konsekvenser av å slutte.

Skrevet

Jeg tror at en i utgangspunktet må regne med noen netter med dårligere søvn når en går fra bruk av sovemedisin til ikke bruk.

Jo kortere bruken har vært, jo mindre negative konsekvenser av å slutte.

Tror du det vil merkes få "konskvenser" bare etter en gangs bruk?? ( 1 natt..)

Urolig, men VIL slutte!!

Skrevet

Går den ann å misbruke Imovane? Ja, det er et B- resept, men like potent som nikotin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...