Gå til innhold

Nu i disse romjulstider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover som en gris og tar morgendosen min tidligst kl 13. Så følger kveldsdosen kl 23. Vanligvis tar jeg medisindosene mine kl 7:30 og 19. Gjør det egentlig noe? Jeg føler ingen forskjell, så da burde det være greit? Kanskje det ikke spiller så stor rolle når man tar dosene uansett? Jeg synes det er vanskelig å huske på kveldsdosen.

Kan jeg ta hele dosen med lamictal, cipralex og fluanxol på morgenen sammen med wellbutrin eller bør jeg ta det i to doser? Det hadde vært mye greiere å ta det bare en gang i døgnet.

Det har faktsik ikke falt meg inn å spørre psykiateren min om dette. Sløvt....

Skrevet

Om du søker opp medisinene på felleskatalogen.no, vil du kunne lese om hvordan du tar de. Jeg synes ihvertfall dette er veldig greit.

Jeg tar wellbutrin om morgenen. Lamictal tok jeg morgen og kveld da jeg brukte den. Cipralex tok jeg om morgenen. Hvis du leser om fluanxol så står det noe sånt som: Ved doser på 2.-3 mg kan den taes en gang pr dag, fortrinnsvis på morgenen fordi den virker litt oppkvikkende i små doser. Er du over 3 mg anbefales det å ta den to ganger i døgnet.

Jeg tar medisiner to ganger i døgnet, synes ikke dette er noe problem. Jeg bruker dosett og da er det veldig enkelt å arbeide inn en rutine på dette. Det er veldig sjelden jeg ikke tar medisinene mine. Dette merker jeg også på at formen er bedre. God jul :-)

Skrevet

Om du søker opp medisinene på felleskatalogen.no, vil du kunne lese om hvordan du tar de. Jeg synes ihvertfall dette er veldig greit.

Jeg tar wellbutrin om morgenen. Lamictal tok jeg morgen og kveld da jeg brukte den. Cipralex tok jeg om morgenen. Hvis du leser om fluanxol så står det noe sånt som: Ved doser på 2.-3 mg kan den taes en gang pr dag, fortrinnsvis på morgenen fordi den virker litt oppkvikkende i små doser. Er du over 3 mg anbefales det å ta den to ganger i døgnet.

Jeg tar medisiner to ganger i døgnet, synes ikke dette er noe problem. Jeg bruker dosett og da er det veldig enkelt å arbeide inn en rutine på dette. Det er veldig sjelden jeg ikke tar medisinene mine. Dette merker jeg også på at formen er bedre. God jul :-)

Takk for svar. Jeg har også dosett, men nå som jeg står opp til så forskjellige tider, begynner jeg å lure.

God natt! Nå går jeg å legger meg med med alle medisinene innabords.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har også dosett, men nå som jeg står opp til så forskjellige tider, begynner jeg å lure.

God natt! Nå går jeg å legger meg med med alle medisinene innabords.

Jeg også kan variere litt på tidspunkt nå som det er jul. Det går nå stort sett greit ihvertfall, blir sånn ca riktig. Du må ha en riktig god natt, ikke drøm om meg for da får du mareritt :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du for en periode legger om fra "arbeidsinntak" til "ferieinntak", går det helt grei.

Derimot må du ikke hele året fra dag til dag endre inntakstidspunkt med > 4 timer.

Både Lamictal og Fluanxol (bør tas om morgenen) kan du gjerne ta om morgenen. Mange tar også SSRI om morgenen. Her er det imidlertid individuelle forskjeller. Noen blir trøtt av SSRI og må derfor ta den om kvelden.

Du kan trygt forsøke å ta alt om morgenen. Din opplevelse/erfaring vil bestemme om dette er riktig for deg.

Skrevet

Om du for en periode legger om fra "arbeidsinntak" til "ferieinntak", går det helt grei.

Derimot må du ikke hele året fra dag til dag endre inntakstidspunkt med > 4 timer.

Både Lamictal og Fluanxol (bør tas om morgenen) kan du gjerne ta om morgenen. Mange tar også SSRI om morgenen. Her er det imidlertid individuelle forskjeller. Noen blir trøtt av SSRI og må derfor ta den om kvelden.

Du kan trygt forsøke å ta alt om morgenen. Din opplevelse/erfaring vil bestemme om dette er riktig for deg.

Takk for svar. Så får jeg prøve meg frem.

Skrevet

Jeg også kan variere litt på tidspunkt nå som det er jul. Det går nå stort sett greit ihvertfall, blir sånn ca riktig. Du må ha en riktig god natt, ikke drøm om meg for da får du mareritt :-)

Ha ha! :-) Jeg drømte ikke om deg. Derimot sov jeg meget godt og hadde superfine drømmer.

Skrevet

Ha ha! :-) Jeg drømte ikke om deg. Derimot sov jeg meget godt og hadde superfine drømmer.

Bravo ;.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...