Gå til innhold

Mat nyttårsaften

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal ha Racklette. Det har blitt en slags tradisjon.

Raclette er jo godt da! Mange, mange år siden jeg har spist det gitt, men det fikk jeg lyst på! :o) Men vi skal bort på kveldsmat i kveld, blir neppe raclette, men jeg antar vi blir gode og mette allikevel. :o)

Annonse

De årene vi er hos svigermor har vi pnnekjøtt, kålrabistappe og rødkål, slik som på julaften. Det skal vi ha i år.

De årene vi har vært hjemme, har vi som regel vært sammen med venner, og har hatt koldtbord.

Det er supergodt med pinnekjøtt, men jeg føler vel egentlig at det blir litt for tett mellom julaften og nyttårsaften med samme type mat. I tillegg hadde vi pinnekjøtt to uker før jul også...

De årene vi er hos svigermor har vi pnnekjøtt, kålrabistappe og rødkål, slik som på julaften. Det skal vi ha i år.

De årene vi har vært hjemme, har vi som regel vært sammen med venner, og har hatt koldtbord.

Det er supergodt med pinnekjøtt, men jeg føler vel egentlig at det blir litt for tett mellom julaften og nyttårsaften med samme type mat. I tillegg hadde vi pinnekjøtt to uker før jul også...

På tide å dra hjem, prust? ;-)

På tide å dra hjem, prust? ;-)

Hadde det vært opp til bare meg, hadde jeg nok heller villet ha disse romjulsdagene hjemme ja. Men jeg har det helt greit. Slappe dager, er mye sammen med ungene, både ute og inne.

Det å være en del av en familie handler vel litt om å gi og ta litt om hverandre ;-)

Hadde det vært opp til bare meg, hadde jeg nok heller villet ha disse romjulsdagene hjemme ja. Men jeg har det helt greit. Slappe dager, er mye sammen med ungene, både ute og inne.

Det å være en del av en familie handler vel litt om å gi og ta litt om hverandre ;-)

Skjønner :-)

Jeg elsker pinnekjøtt! Vi hadde det rett før jul, men har ikke spist det i jula.

Nyttårsaften skal vi ha en haug med venner og naboer her, og hver familie tar med seg to ting til tapasbordet. Vi lager 4-5 ting i tillegg. Tror det blir veldig bra. :)

Annonse

Gjest Shira :o)

Vi skal ha økologisk kalkun fra Homlagarden:

http://coop.no/Varer/Dagligvarer/Ferskvarer/Kalkun/

Det er mange år siden jeg sist spiste kalkun derifra, gleder meg! Tilbehøret er ikke helt klart enda, vi er flere som skal spise sammen og jeg har kun bestemt kalkunen jeg.

Vi skal være sammen med to vennepar og tilhørende barn - og menyen?? Min venninne og jeg snakket om det i går, og ble enige om reker, rett og slett. Alle menn er litt matleie, og vi er også det - så da vi snakket om det, så var reker med majones, loff, pepper, avokado og diverse tilbehør det vi hadde aller mest lyst på. Så da blir det det, og jeg kjenner det skal bli kjempegodt!

Sånn forøvrig har vi ingen tradisjoner nyttårsaften noen av oss heller, så vi tar det vi har lyst på. I fjor var vi mange og hadde både kalkun og pinnekjøtt, og året før var det tapas, hvis jeg husker riktig :)

Jeg elsker pinnekjøtt! Vi hadde det rett før jul, men har ikke spist det i jula.

Nyttårsaften skal vi ha en haug med venner og naboer her, og hver familie tar med seg to ting til tapasbordet. Vi lager 4-5 ting i tillegg. Tror det blir veldig bra. :)

Det høres perfekt ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...