Gå til innhold

Har noen et hyggelig tips til mat på nyttårs....

Anbefalte innlegg

Vi tar den ut ved ca. 55 grader. Hva har du forsøkt allerede?

Gordon Ramsays oppskrift sier at den skal steike 35 min ved 200 grader. Da vi forsøkte det første gangen, var den altfor, altfor mye stekt.

De to siste gangene har vi brukt steketermometer og tatt den ut ved ca 55 grader, men jeg synes fortsatt den er litt mye stekt ;)

Mulig det er meg det er noe galt med, men jeg elsker rå biff ;)

Fortsetter under...

Gordon Ramsays oppskrift sier at den skal steike 35 min ved 200 grader. Da vi forsøkte det første gangen, var den altfor, altfor mye stekt.

De to siste gangene har vi brukt steketermometer og tatt den ut ved ca 55 grader, men jeg synes fortsatt den er litt mye stekt ;)

Kjøttet ville hatt det bedre med lavere steketemperatur og da vil heller ikke etterstekingen være så sterk. Når du steker ved 200 grader, så har du dårlig kontroll med hvor mange grader kjernetemperaturen øker etter at du har tatt kjøttet ut av ovnen.

Fritt sitert fra Familiekokeboka (er det ikke det den heter?) ;-)

55 grader er nok medium rare, så prøv en litt lavere temperatur :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...