Gå til innhold

Selvfølelse

Anbefalte innlegg

Gjest Efexoria
Skrevet

Hei Jeg har nettopp hatt et kort forhold, med en fyr i ca 1 mnd. Dette ble avsluttet fra hans side pga "han ikke ønsket noe forhold" Så til problemet: jeg sliter med angst og depresjon og dårlig selvfølelse som følge av angsten og depresjonen. Situasjonen som beskrevet over forverrer dette og gjør at selvfølelsen er på bunn og jeg begynner med en nesten tvangsaktig grubling. - hva er feil med meg? - kommer jeg alltid til å være alene (jeg er 30 år, kvinne, singel ) - har han funnet noen bedre enn meg. Osv osv. Jeg blir kvalm og får et ekkelt sug i magen. Og alt rundt meg trigger disse følelsene og tankene: følelsen av at d er noe galt m meg, at jeg er underlegen mindre verdt enn andre: Det kan være nok å snakke m ei venninne som jeg vet kjenner han, eller høre noen fra samme landsdel som han osv! Jeg tør nesten ikje gå ut på byen etc lenger i redsel for å treffe han. Jeg ser jo at dette er sykelig og at jeg virker helt sprø. I perioder klarer jeg å l være å gruble, men da ligger det hele i bakhodet som en ekkel følelse til noe trigger det. Det rare er at jeg er ikke lei meg pga han. Jeg kan fint leve uten han, d er bare selvfølelsen min d går utover. Jeg har tidligere reagert etter akkurat samme mønster om d er andre jeg har deittet og d ikke har fungert. Nå tør jeg ikke treffe noen lenger(annet enn eventuelle one night stands ), når jeg åpenbart blir gal i hodet av det Jeg har god jobb, bra utseende og bortsett fra i perioder hvor jeg er veldig deprimert fungerer jeg bra. Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg reagerer sånn? Syna det minner litt om tvangstanker. Noen som har noen tips eller erfaringer å dele m meg?

Skrevet