Gå til innhold

Selvfølelse

Anbefalte innlegg

Gjest Efexoria
Skrevet

Hei Jeg har nettopp hatt et kort forhold, med en fyr i ca 1 mnd. Dette ble avsluttet fra hans side pga "han ikke ønsket noe forhold" Så til problemet: jeg sliter med angst og depresjon og dårlig selvfølelse som følge av angsten og depresjonen. Situasjonen som beskrevet over forverrer dette og gjør at selvfølelsen er på bunn og jeg begynner med en nesten tvangsaktig grubling. - hva er feil med meg? - kommer jeg alltid til å være alene (jeg er 30 år, kvinne, singel ) - har han funnet noen bedre enn meg. Osv osv. Jeg blir kvalm og får et ekkelt sug i magen. Og alt rundt meg trigger disse følelsene og tankene: følelsen av at d er noe galt m meg, at jeg er underlegen mindre verdt enn andre: Det kan være nok å snakke m ei venninne som jeg vet kjenner han, eller høre noen fra samme landsdel som han osv! Jeg tør nesten ikje gå ut på byen etc lenger i redsel for å treffe han. Jeg ser jo at dette er sykelig og at jeg virker helt sprø. I perioder klarer jeg å l være å gruble, men da ligger det hele i bakhodet som en ekkel følelse til noe trigger det. Det rare er at jeg er ikke lei meg pga han. Jeg kan fint leve uten han, d er bare selvfølelsen min d går utover. Jeg har tidligere reagert etter akkurat samme mønster om d er andre jeg har deittet og d ikke har fungert. Nå tør jeg ikke treffe noen lenger(annet enn eventuelle one night stands ), når jeg åpenbart blir gal i hodet av det Jeg har god jobb, bra utseende og bortsett fra i perioder hvor jeg er veldig deprimert fungerer jeg bra. Så jeg forstår virkelig ikke hvorfor jeg reagerer sånn? Syna det minner litt om tvangstanker. Noen som har noen tips eller erfaringer å dele m meg?

Skrevet

Du trenger å bli sett, noen som ser deg og dine behov. Enten må du finne deg en god og skikkelig kjæreste eller så får du gå til legen din og be om samtaler. Hvis du har penger, kan du selvfølgelig gå til en privat praksis for å slippe venteliste. ALLE!! burde tatt seg tid til å snakke med en terapeut i blant! Du kan jo skrive ut innlegget ditt til legen eller den du snakker med.

sitronsommerfugl
Skrevet

Det høres ut som du lar en potensiell kjæreste avgjøre din verdi som menneske. Du må aldri la et annet menneske få så stor makt over deg. Det du trenger er å finne deg selv, dine sterke sider, din styrke, og stole på at du er god som deg!

Leter du etter kjæreste for å hente bekreftelse på at du er et godt og elskverdig menneske? Er det derfor selvfølelsen faller når han gikk? Forsøk å se og tro på en annen synsvinkel, han ønsket ikke et forhold, eller han er ikke den rette for deg. Ingen av disse mulighetene betyr at noe er i veien med deg.

Når du skal gå videre i livet ditt vil jeg anbefale deg å finne selvfølelsen før du leter etter partner. Jeg tror det er på den måten du kan finne den rette og få et godt forhold som fungerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...