Gå til innhold

Datteren min er skremmende lik meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har vært deprimert flere ganger i livet, men virket bra i senere tid. En dag hun var nedfor nå fikk jeg snakket en del med henne. Hun fortalte at hun kunne svinge fra å være langt nede en del av dagen, for så å føle at alt var greit uten å forstå hvorfor. Når hun er nede kommer alt det negative i livet hennes frem. Hun fortalte mye om hvordan hun hadde det og reagerte på ting, som var skremmende likt hvordan jeg har det og reagerer på ting. Det var vondt å høre.

Hun er 20 år, og jeg oppfordret henne til å søke hjelp. Men hva hjelper? Jeg har jo selv både medisiner og samtale behandling, men er likevel ikke bra. Jeg synes det er vanskelig. Hun må selv velge om hun vil søke hjelp, og jeg kan bare støtte henne så godt jeg kan. Prøve å gi henne mot når hun ser svart på alt.

Jeg blir fortvilet hvis hun skal gå gjennom livet slik jeg har gjort.

Skrevet

Hei. Det er nok bra at hun får hjelp. Ikke bra å slite alene, det er bedre å ha en person utenfor familien å snakke med.

Skrevet

Nei, du kan jo ikke tvinge henne til å søke hjelp. Men hun kan vite at du er der for henne om hun velger å gjøre det (og selvfølgelig hvis hun velger det motsatte).

Hadde jeg hatt samme muligheter som datteren din har (dvs ha deg (mor) som ressurs og som er åpen for psykiske problemer, erkjennelse og kunnskap ifht egen sykdom, Og ikke minst selvinnsikt, det glemte jeg... sukk

osv), så hadde livet mitt sett helt anerledes ut i dag...

lykke til!

Skrevet

Nei, du kan jo ikke tvinge henne til å søke hjelp. Men hun kan vite at du er der for henne om hun velger å gjøre det (og selvfølgelig hvis hun velger det motsatte).

Hadde jeg hatt samme muligheter som datteren din har (dvs ha deg (mor) som ressurs og som er åpen for psykiske problemer, erkjennelse og kunnskap ifht egen sykdom, Og ikke minst selvinnsikt, det glemte jeg... sukk

osv), så hadde livet mitt sett helt anerledes ut i dag...

lykke til!

Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...