Gå til innhold

Jeg er bra rar.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig med meg for tiden? Fra å være høyt oppe, sånn plutselig, våken og uten søvn, faller jeg plutselig ned med selvmordstanker og sover hele tiden. Så går det en dag, eller to, og jeg skifter liksom modus.

Er vel noe som ligner hypomani innimellom, tror jeg, men så er jeg også veldig deprimert sånn helt plutselig. Føler meg veldig ustabil og har liksom mistet litt kontroll.

Har også veldig problemer med søvn. Jeg kan plutselig bli veldig trett og sovne et par timer. Så er jeg lys våken i et døgn, for så å sove i noen timer igjen. Det prikker i hodet og jeg føler meg ikke helt normal. Redd for å miste enda mere kontroll. Idag tenkte jeg å gjøre slutt på det hele. Nå tenker jeg at jeg ikke har det så verst. Hva er dette?

Jeg har bp diagnose, kan det være denne som gjør meg så rar?

Skrevet

Jeg er BP II, jeg synes dette hørtes helt "normalt" ut... så er vel bra rar jeg også :)

Skrevet

Jeg er BP II, jeg synes dette hørtes helt "normalt" ut... så er vel bra rar jeg også :)

Så da ramler jeg sikkert ikke helt av riktig enda? Føler meg ikke helt stabil. Synd det, for jeg har vært ganske bra ei stund nå. Er du sånn hele tiden, eller i perioder? Jeg har perioder hvor jeg føler meg crazy.

Skrevet

Så da ramler jeg sikkert ikke helt av riktig enda? Føler meg ikke helt stabil. Synd det, for jeg har vært ganske bra ei stund nå. Er du sånn hele tiden, eller i perioder? Jeg har perioder hvor jeg føler meg crazy.

For min del må det ikke bety at jeg ramler helt av nei. Som regel går det sakte men sikkert over. En sjelden gang går det enten ned eller opp. Da kan jeg se tilbake og skjønner at det var starten. Stort sett en opptur sånn som du beskriver det. Jeg tror det viktigste er å ta ekstra godt vare på seg selv når det er sånn. Hvis du har mulighet, ta det litt rolig med/på jobb. Henge litt med "normale" mennesker, prøve å fokusere på noe annet/noe konkret/praktisk, SOVE. Jeg kan sove av meg sånne ting.

Jeg har det altså ikke sånn hele tiden. Skjønner hva du mener med at du føler deg crazy. Jeg har også perioder hvor jeg tenker at jeg er skikkelig poco loco, og føler at det rabler helt for meg. Kan få helt vanvittige tanker, fantasier, kan fortsette og "leve" (dvs følelsene henger veldig godt i, utover dagen) i en drøm jeg har hatt på natta osv. Men som sagt, stort sett går det over av seg selv. Nesten uten at man merker det, sakte men sikkert:)

Skrevet

For min del må det ikke bety at jeg ramler helt av nei. Som regel går det sakte men sikkert over. En sjelden gang går det enten ned eller opp. Da kan jeg se tilbake og skjønner at det var starten. Stort sett en opptur sånn som du beskriver det. Jeg tror det viktigste er å ta ekstra godt vare på seg selv når det er sånn. Hvis du har mulighet, ta det litt rolig med/på jobb. Henge litt med "normale" mennesker, prøve å fokusere på noe annet/noe konkret/praktisk, SOVE. Jeg kan sove av meg sånne ting.

Jeg har det altså ikke sånn hele tiden. Skjønner hva du mener med at du føler deg crazy. Jeg har også perioder hvor jeg tenker at jeg er skikkelig poco loco, og føler at det rabler helt for meg. Kan få helt vanvittige tanker, fantasier, kan fortsette og "leve" (dvs følelsene henger veldig godt i, utover dagen) i en drøm jeg har hatt på natta osv. Men som sagt, stort sett går det over av seg selv. Nesten uten at man merker det, sakte men sikkert:)

Ja, jeg prøver jo å sove da, men jeg har liksom for dårlig styring til at det blir noe skikk på det. Idag har jeg tenkt å være helt normal da, skal gå inn i det nye året å være frisk og rask har jeg tenkt :-).

Skrevet

Ja, jeg prøver jo å sove da, men jeg har liksom for dårlig styring til at det blir noe skikk på det. Idag har jeg tenkt å være helt normal da, skal gå inn i det nye året å være frisk og rask har jeg tenkt :-).

Da har vi noe til felles ;) Lykke til!

Heeelt normale blir vi vel kanskje aldri, men det er vel heller ikke noe mål;)

Skrevet

Da har vi noe til felles ;) Lykke til!

Heeelt normale blir vi vel kanskje aldri, men det er vel heller ikke noe mål;)

Hehe, nei, det kommer jo an på hvor høyt man skal legge denne lista :-). Nesten normal er vel godt nok :-). Godt nytt år!

Skrevet

Hehe, nei, det kommer jo an på hvor høyt man skal legge denne lista :-). Nesten normal er vel godt nok :-). Godt nytt år!

Mer enn godt nok:)

Godt nyttår til deg også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...