Gå til innhold

Grådighet og sjenerøsitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Grådighet spres raskere enn sjenerøsitet viser nye studie.

http://www.apa.org/pubs/journals/releases/xge-ofp-gray.pdf

Derfor kan vi jo la julen være en treningsarena for å gi til hverandre, for å gi handler jo om mer enn det materielle vi gir, prosessen starter jo i tankene, vi tenker på noen, så kjenner vi kanskje at dette menneske rører ved noe i oss som får oss til å ville gi en spesiell ting. Til slutt og for min del, kiler det på innsiden av kinnene når jeg endelig har bestemt meg for noe, og jeg håper menneske blir glad.

Min psykiater ble så glad for fugleboken :-) Hun ante ikke at det fantes en med lyder, så nå slipper hun gruble mer om hvordan hun skal lære seg fuglesangen skrev hun. Jeg har altså løst et problem for min psykiater :-)

Nå vet jeg akkurat hva min psykiater skal få til sin bursdag :-)

Og jeg vet at hun blir kjempeglad. Hvem som blir mest glad, den som får gave av meg eller jeg selv, det vet jeg ikke, jeg blir jo så glad selv, og gladere enn over mine egne opp-pakninger.

Godt nytt år forresten til dere alle :-)

Gjest Busjettfrik
Skrevet

Men har du oversikt over det du har brukt i år på julegaver?

Skrevet

Men har du oversikt over det du har brukt i år på julegaver?

Hei!

Ikke enda :-)

Jeg har mest oversikt over gleden det har gitt meg.

Alle kvitteringer har jeg samlet i en bolle og jeg vet jeg har brukt for mye, det gjør jeg hvert år :-) Derfor blir det to nøysomme mnd i januar og februar, noe jeg syns er greit.

Vi er heldige som har den økonomien vi har, med rom for å gi stort sett det vi ønsker, men jeg er også svært gavmild sier min mann, og nok litt i meste laget, men det gjør meg så glad.

I år skulle jeg være økonimisk, jeg har syltet plommer til alle jeg kjenner, men de glemte jeg jo til jul, og pikekyss og karameller hang jeg på som ekstra pynt ogsså ble det ikke så økonomisk likevel, men moro og mye glede det får jeg.

Og min psykiater bruker stadig ord som rart og pussig og merkelig, det er mye hun ikke forstår, men jeg forstår, for jeg kjøper gaver til alle fra hjertet og da er det lettere å treffe riktig, dessuten er jeg barnslig nok til å glemme at damer skal ha parfyme og menn kjedelige sokker, det får ikke et eneste menneske av meg. Bare min mann fikk en skikkelig "mannegave" fult utstyr fikk han, men så viste jeg det var det han ønsket seg. (det var jo ikke så vanskelig heller jeg fant alt hengende på en mannedukke i butikken)

Godt nytt år, nå får jeg gjester snart så meg må stelle meg :-)

Skrevet

Hei!

Ikke enda :-)

Jeg har mest oversikt over gleden det har gitt meg.

Alle kvitteringer har jeg samlet i en bolle og jeg vet jeg har brukt for mye, det gjør jeg hvert år :-) Derfor blir det to nøysomme mnd i januar og februar, noe jeg syns er greit.

Vi er heldige som har den økonomien vi har, med rom for å gi stort sett det vi ønsker, men jeg er også svært gavmild sier min mann, og nok litt i meste laget, men det gjør meg så glad.

I år skulle jeg være økonimisk, jeg har syltet plommer til alle jeg kjenner, men de glemte jeg jo til jul, og pikekyss og karameller hang jeg på som ekstra pynt ogsså ble det ikke så økonomisk likevel, men moro og mye glede det får jeg.

Og min psykiater bruker stadig ord som rart og pussig og merkelig, det er mye hun ikke forstår, men jeg forstår, for jeg kjøper gaver til alle fra hjertet og da er det lettere å treffe riktig, dessuten er jeg barnslig nok til å glemme at damer skal ha parfyme og menn kjedelige sokker, det får ikke et eneste menneske av meg. Bare min mann fikk en skikkelig "mannegave" fult utstyr fikk han, men så viste jeg det var det han ønsket seg. (det var jo ikke så vanskelig heller jeg fant alt hengende på en mannedukke i butikken)

Godt nytt år, nå får jeg gjester snart så meg må stelle meg :-)

''dessuten er jeg barnslig nok til å glemme at damer skal ha parfyme og menn kjedelige sokker''

Parfyme kan jeg styre meg for, det bruker jeg aldri, men et par skikkelige ullsokker blir jeg kjempeglad for. :o) Fikk et par nydelige fra Noa Noa og de tok jeg i bruk med en gang. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...