Gå til innhold

Jeg trenger et råd!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg forsvinner om ca en time inn i festens forunderlige verden og ordflom og kaos, da kommer gjestene. Jeg forblir i den flere timer. (jeg er jo helt ferdig malt og pyntet nå :-)

Men jeg har 2 nyttårsforsett, sjelden jeg har noe, men i år har jeg to. Og jeg lurer på dette:

Hvordan minner jeg meg selv daglig om mitt nyttårsforsett?

Jeg glemmer meg så fort og jeg kommer ikke nå på hvordan jeg fra imorgen i et år skal huske på å gjøre dette hver eneste dag.

Håpet er at jeg om et år er blitt noe ala Karate Kid eller i den kategorien, eller Kung Fu panda, noe i den retning, men jeg må for å bli det huske å gjøre en ting hver dag i 365 dager.

Glad for et eller flere råd.

Godt nytt år! :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/387092-jeg-trenger-et-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest opplagte er jo å legge inn en alarm på mobilen hver dag.

Hei!

Takk, så gjør jeg det nå.

Håper det fungerer. Det burde det jo, tenkte på strikk rundt armleddet jeg, men alarm skal jeg legge inn, håper bare ikke den slår seg på når jeg er i teater eller på kino.

Hei!

Takk, så gjør jeg det nå.

Håper det fungerer. Det burde det jo, tenkte på strikk rundt armleddet jeg, men alarm skal jeg legge inn, håper bare ikke den slår seg på når jeg er i teater eller på kino.

Om morgenen, når du står opp? Da får du en påminnelse med en gang.

Både melding på mobilen og lapp på kjøleskapet eller ytterdøra eller soveromsdøra er gode ideer.

Husk at forsettet ditt er lettere å formulere hvis du formulerer det positivt, og konkret for den dagen: Altså istedenfor å skrive feks "jeg skal ikke spise usunn mat" så skriver man: "Idag skal jeg spise sunn mat"

Annonse

Gjest hohohooooooooo

Heng en lapp på kjøleskapsdøra, da blir du minnet om det hver gang du skal ha noe i kjøleskapet. Du kan også henge en lapp over sengen, og ved døra før du går ut :D

Og du kan legge inn notis på mobilen din der du hver dag får en påminning om forsettene dine.

F:eks. Husk å smile. Husk å ikke spise sjokolade... eller hva nå dine forsetter er hehehe :-)

godt nyttår!

Henge et bilde av Kungfu panda ved senga eller på kjøleskapet?

Jeg skal prøve å komme meg opp av senga kjappere når jeg våkner. Bruker så lang tid på å innse at jeg må opp og i gang, og blir liggende alt for mye. Så da har jeg hengt opp en lapp som jeg ser fra senga der jeg har skrevet "Verden venter på deg". Det fungerte i alle fall nå i romjula, at verden venter på meg, ja, da må jeg nesten stå opp.

Både melding på mobilen og lapp på kjøleskapet eller ytterdøra eller soveromsdøra er gode ideer.

Husk at forsettet ditt er lettere å formulere hvis du formulerer det positivt, og konkret for den dagen: Altså istedenfor å skrive feks "jeg skal ikke spise usunn mat" så skriver man: "Idag skal jeg spise sunn mat"

Det skulle stått:

Husk at forsettet ditt er lettere å FØLGE hvis du formulerer det positivt, og konkret.....

:-)

Henge et bilde av Kungfu panda ved senga eller på kjøleskapet?

Jeg skal prøve å komme meg opp av senga kjappere når jeg våkner. Bruker så lang tid på å innse at jeg må opp og i gang, og blir liggende alt for mye. Så da har jeg hengt opp en lapp som jeg ser fra senga der jeg har skrevet "Verden venter på deg". Det fungerte i alle fall nå i romjula, at verden venter på meg, ja, da må jeg nesten stå opp.

Hei!

:-)

Så bra dagens beste råd, jeg elsker Kung fu panda :-)

og jeg er så visuell at bilder er best for meg :-)

Tusen takk

Heng en lapp på kjøleskapsdøra, da blir du minnet om det hver gang du skal ha noe i kjøleskapet. Du kan også henge en lapp over sengen, og ved døra før du går ut :D

Og du kan legge inn notis på mobilen din der du hver dag får en påminning om forsettene dine.

F:eks. Husk å smile. Husk å ikke spise sjokolade... eller hva nå dine forsetter er hehehe :-)

godt nyttår!

Hei!

:-) Mitt forsett er:

Å gjøre en ubehagelig ting/ noe jeg mest av alt vil utsette, hver dag i 365 dager :-)

Det gode ved forsettet er at jeg trenger bare gjøre det ubehagelig en gang pr dag :-)

Jo før jo bedre med andre ord.

Takk

Annonse

Hei!

Takk, så klokt skrevet, det er et viktig poeng.

Istedet for å gå til dette som et selvpiningsår :-) kan jeg jo snu det til noe mer positivt.

Jeg har forsett å : gjøre en ubehagelig ting hver dag i det nye året, det ubehagelige kan være alt jeg feks utsetter og tenker jeg tar det i morgen:-)

Jeg håper på en smitteffekt, vi får se hvordan det går :-) at det blir så moro å få unna ting at jeg opplever gleden og fordelen ved å gjøre kjedelige ting.

Nå skal jeg lime en nissefot som knakk, istedet for å tenke det kan noen andre gjøre og pakke den ned om noen dager uten fot. Jeg er lat på å hente superlim å gjøre litt av det som fraviker fra mine plikter, eks klesvask og ting jeg bare MÅ

Tøffing!

Hei!

Takk, det var fint å lese, for jeg så akkurat hobbiten og da tenkte jeg at jeg er en god blanding av Frodo og gandalf.

Jeg liker å være hjemme med en god bok og jeg har min egen visdom på lur, da gandalf snakket om hverdagshelter som Frodo, reiste jeg meg opp og tenkte "kjære Gud, det er jo mine egne ord", det skjedde flere ganger og min mann lurte på hva jeg ble så intenst opptatt av.

Også dette : Det er ikke hvor riktig det er å drepe noen, men hvor mange liv man sparer som er riktig.

Da tenkte jeg igjen "men i alle dager det er da mine tanker", dette skjedde flere ganger gjennom hele filmen, gandalf sa ordene mine! ??

Hei!

Takk, det var fint å lese, for jeg så akkurat hobbiten og da tenkte jeg at jeg er en god blanding av Frodo og gandalf.

Jeg liker å være hjemme med en god bok og jeg har min egen visdom på lur, da gandalf snakket om hverdagshelter som Frodo, reiste jeg meg opp og tenkte "kjære Gud, det er jo mine egne ord", det skjedde flere ganger og min mann lurte på hva jeg ble så intenst opptatt av.

Også dette : Det er ikke hvor riktig det er å drepe noen, men hvor mange liv man sparer som er riktig.

Da tenkte jeg igjen "men i alle dager det er da mine tanker", dette skjedde flere ganger gjennom hele filmen, gandalf sa ordene mine! ??

Hei!

Som er riktig skulle være: som er viktig.

Hei!

Takk, så klokt skrevet, det er et viktig poeng.

Istedet for å gå til dette som et selvpiningsår :-) kan jeg jo snu det til noe mer positivt.

Jeg har forsett å : gjøre en ubehagelig ting hver dag i det nye året, det ubehagelige kan være alt jeg feks utsetter og tenker jeg tar det i morgen:-)

Jeg håper på en smitteffekt, vi får se hvordan det går :-) at det blir så moro å få unna ting at jeg opplever gleden og fordelen ved å gjøre kjedelige ting.

Nå skal jeg lime en nissefot som knakk, istedet for å tenke det kan noen andre gjøre og pakke den ned om noen dager uten fot. Jeg er lat på å hente superlim å gjøre litt av det som fraviker fra mine plikter, eks klesvask og ting jeg bare MÅ

Det var et lurt forsett! :-)

Vanskelig å formulere det "postivt" kanskje. Med mindre man omformer det til å "gjøre 1 ting her og nå", eller "hoppe i det" eller "være utholdende/modig i å gjøre ting" eller noe sånt.

Lykke til med forsettet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...