tjohei Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Skal vanlig freia helnøtt oppbevares i kjøleskap eller i vanlig romtemeratur? 0 Siter
Sør Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Vanlig romtemperatur. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Sol-65 Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Den blir jo oppbevart i romtemperatur i butikken, så jeg har den i hvertfall i normal romtemperatur. Evt i fryseboksen dersom jeg vil spare den til langt frem i tid. Er ingen sjokoladeelsker. 0 Siter
ekte nick Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Det er valgfritt. Jeg oppbevarer alltid sjokolade i kjøleskap, fordi da syns jeg den smaker best (kald og litt hard). 0 Siter
-ssi Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 På pakken står det at den skal oppbevares i romtemperatur. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Jeg oppbevarer alltid sjokolade i romtemperatur, når den er kjøleskapskald smaker den jo ingenting. Jeg kjenner til og med noen som gjerne legger sjokoladen i fryseren... 0 Siter
Gjest liker lade Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Den holder seg i romtemperatur og... den blir dog noe "mykere", veldig hard når den oppbevares i kjøleskap. Mange foretrekker den når den er kald og hard.... Og den holder seg sikkert lenger og. Bare pass på å lukke den godt igjen hver gang du tar en bit så den ikke får smak fra ting fra kjøleskapet som lukter.... 0 Siter
Gjest HHP58 Skrevet 31. desember 2012 Skrevet 31. desember 2012 Under 15C.Så får du finne ut om det er over dette i rommet.Sjokolade smelter ved 40-50C,så jeg vil vel anbefale langtidslagring i kjøleskap.Ta den ut om morgenen om den skal spises om kvelden. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 da vi var på Freia sa de at den ikke tålte kjøleskapstemp og ikke for varmt. romtemp er helt perfekt. 0 Siter
Sør Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Hei, For å presisere: Sjokolade skal ikke oppbevares i kjøleskap. Det er for fuktig, og feil temperatur. Hvis du skal oppbevare det lenge, så kan du fryse sjokoladen, men du kan måtte temperere den etterpå. Her er fra Wiki, på engelsk: ''Chocolate is very sensitive to temperature and humidity. Ideal storage temperatures are between 15 and 17 °C (59 and 63 °F), with a relative humidity of less than 50%. Various types of "blooming" effects can occur if chocolate is stored or served improperly. Fat bloom is caused by storage temperature fluctuating or exceeding 24 C while sugar bloom is caused by temperature below 15 C or excess humidity. '' Altså, helst mellom 15 og 17 grader, og ikke over 24 grader; tørt og gjerne mørkt. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Den er iallefall best på smak når den er kald 0 Siter
Gjest hjkgv Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Fuck de som sier sjokolade ikke tåler kjøleskap - hvis du liker den best kald, så ha den i kjøleskap! Hvis du liker den best romtemperert, så ha den i rommet (eller på gangen, hvis "rommet" er så varmt at sjokoladen smelter) Jeg har aldri ei sjokoladeplate mer enn to-tre dager (for å være ærlig - to-tre timer, av og til minutter.. ), og på den tida skjer det ingenting galt med den i kjøleskapet Hvis du derimot skal ha den der noen måneder, kan du sikkert heller følge rådet til Sør om å fryse den ned 0 Siter
flisa Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Et tips; legg merke til hvordan butikken oppbevarer de 0 Siter
tjohei Skrevet 1. januar 2013 Forfatter Skrevet 1. januar 2013 Vanlig romtemperatur. Med vennlig hilsen Jeg synes å huske at det står på sjokoladene at den skal oppbevares svalt, mørkt og tørt. 0 Siter
tjohei Skrevet 7. januar 2013 Forfatter Skrevet 7. januar 2013 Jeg synes å huske at det står på sjokoladene at den skal oppbevares svalt, mørkt og tørt. Svalt og tørt står det. Den smaker bedre i romtemperatur. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 7. januar 2013 Skrevet 7. januar 2013 Svalt og tørt står det. Den smaker bedre i romtemperatur. Den smaker IKKE bedre i romtemperatur!! Basta bom 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.