Gå til innhold

Skal sjokolade oppbevares i kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal vanlig freia helnøtt oppbevares i kjøleskap eller i vanlig romtemeratur?

Fortsetter under...

Skrevet

Den blir jo oppbevart i romtemperatur i butikken, så jeg har den i hvertfall i normal romtemperatur. Evt i fryseboksen dersom jeg vil spare den til langt frem i tid. Er ingen sjokoladeelsker.

Skrevet

Det er valgfritt. Jeg oppbevarer alltid sjokolade i kjøleskap, fordi da syns jeg den smaker best (kald og litt hard).

Annonse

Skrevet

Jeg oppbevarer alltid sjokolade i romtemperatur, når den er kjøleskapskald smaker den jo ingenting. Jeg kjenner til og med noen som gjerne legger sjokoladen i fryseren...

Gjest liker lade
Skrevet

Den holder seg i romtemperatur og... den blir dog noe "mykere", veldig hard når den oppbevares i kjøleskap. Mange foretrekker den når den er kald og hard....

Og den holder seg sikkert lenger og. Bare pass på å lukke den godt igjen hver gang du tar en bit så den ikke får smak fra ting fra kjøleskapet som lukter....

Skrevet

Under 15C.Så får du finne ut om det er over dette i rommet.Sjokolade smelter ved 40-50C,så jeg vil vel anbefale langtidslagring i kjøleskap.Ta den ut om morgenen om den skal spises om kvelden.

Skrevet

da vi var på Freia sa de at den ikke tålte kjøleskapstemp og ikke for varmt. romtemp er helt perfekt.

Skrevet

Hei,

For å presisere:

Sjokolade skal ikke oppbevares i kjøleskap. Det er for fuktig, og feil temperatur. Hvis du skal oppbevare det lenge, så kan du fryse sjokoladen, men du kan måtte temperere den etterpå.

Her er fra Wiki, på engelsk:

''Chocolate is very sensitive to temperature and humidity. Ideal storage temperatures are between 15 and 17 °C (59 and 63 °F), with a relative humidity of less than 50%. Various types of "blooming" effects can occur if chocolate is stored or served improperly. Fat bloom is caused by storage temperature fluctuating or exceeding 24 C while sugar bloom is caused by temperature below 15 C or excess humidity. ''

Altså, helst mellom 15 og 17 grader, og ikke over 24 grader; tørt og gjerne mørkt.

Med vennlig hilsen

Annonse

Skrevet

Fuck de som sier sjokolade ikke tåler kjøleskap - hvis du liker den best kald, så ha den i kjøleskap! Hvis du liker den best romtemperert, så ha den i rommet (eller på gangen, hvis "rommet" er så varmt at sjokoladen smelter) Jeg har aldri ei sjokoladeplate mer enn to-tre dager (for å være ærlig - to-tre timer, av og til minutter.. ), og på den tida skjer det ingenting galt med den i kjøleskapet :) Hvis du derimot skal ha den der noen måneder, kan du sikkert heller følge rådet til Sør om å fryse den ned :)

Skrevet

Et tips; legg merke til hvordan butikken oppbevarer de :)

Skrevet

Vanlig romtemperatur.

Med vennlig hilsen

Jeg synes å huske at det står på sjokoladene at den skal oppbevares svalt, mørkt og tørt.

Skrevet

Jeg synes å huske at det står på sjokoladene at den skal oppbevares svalt, mørkt og tørt.

Svalt og tørt står det. Den smaker bedre i romtemperatur.

Skrevet

Svalt og tørt står det. Den smaker bedre i romtemperatur.

Den smaker IKKE bedre i romtemperatur!! Basta bom :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...