Gå til innhold

Feildosering av blodtrykkmedisin.

Anbefalte innlegg

Gjest poncho
Skrevet

Hei. Jeg så ikke før det var for sent at en 8mg tablett med atacand hadde falt over i feil hull i dosetten. Så dermed har jeg tatt 16 mg idag. Er dette farlig? Går litt fort i svingene her noen ganger.

Skrevet

En enkelt gang er det nok ufarlig. Det er jo ikke krise om blodtrykket blir for lavt, det er langt farligere med altfor høyt blodtrykk.

Men du kan jo være litt obs på symptomer på for lavt trykk det første døgnet, og ikke være alene dersom du føler deg svimmel og svak - i tilfelle du skulle besvime. Men uten å være ekspert (har spurt mannen, som har erfaring med blodtrykksmedisin) tror jeg ikke det er noen stor risiko.

Gjest germimate
Skrevet

Ikke noe farlig ifølge min lege da jeg brukte samme medisin :)

Gjest poncho
Skrevet

Ikke noe farlig ifølge min lege da jeg brukte samme medisin :)

Okey :-). Takk for det!

Gjest poncho
Skrevet

En enkelt gang er det nok ufarlig. Det er jo ikke krise om blodtrykket blir for lavt, det er langt farligere med altfor høyt blodtrykk.

Men du kan jo være litt obs på symptomer på for lavt trykk det første døgnet, og ikke være alene dersom du føler deg svimmel og svak - i tilfelle du skulle besvime. Men uten å være ekspert (har spurt mannen, som har erfaring med blodtrykksmedisin) tror jeg ikke det er noen stor risiko.

Takk, ja, jeg kjenner sikkert om det blir veldig lavt. Bruker normalt å ta medisinen min til punkt og prikke, men dette ble jo bare krøll.

Gjest senker den blodtrykket?
Skrevet

Er du fornøyd med denne medisinen? Jeg har nettopp startet på denne 16 mg, da jeg fikk magetrøbbel av forrige medisin. (Diovan og Adalat, løp på do hele tida).

Gjest poncho
Skrevet

Er du fornøyd med denne medisinen? Jeg har nettopp startet på denne 16 mg, da jeg fikk magetrøbbel av forrige medisin. (Diovan og Adalat, løp på do hele tida).

Veldig godt fornøyd, har ingen bivirkniger og blodtrykket har blitt stabilt. Tidligere fikk jeg selo-zok og den var rene revegiften for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...