Gjest Blender Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Har ikke klart å slutte med Imovane.. Men heller holdt på en "fast" temmelig høy dose over flere kvelder/netter.. Det resulterer i at jeg føler veldig dårlig samvittighet og anger. Får dårlig selvfølelse. Blir lunefull og sint overfor de nærmeste.. Ser ut som jeg er i ferd med å begynne året med nytt misbruk.. Jeg vil jo egentlig ikke det, men er svak når natta nærmer seg.. Noen kommentarer eller tips? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Tenk nøye over: Hva er så ille med å sove lite noen netter? Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet? 0 Siter
Gjest Blender Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Tenk nøye over: Hva er så ille med å sove lite noen netter? Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet? Takk for svar! Jeg skal virkelig tenke nøye igjennom det du skriver! Jeg vil jo ut av denne vonde sirkelen. 0 Siter
Gjest wettikke Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Prøve kvitte deg med disse pillene? (ikke at jeg tror det er så lett som det høres ut altså) 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Kan du be noen du stoler på om å kaste tablettene? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Tenk nøye over: Hva er så ille med å sove lite noen netter? Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet? ''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?'' Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det? 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 ''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?'' Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det? Lurer jeg og på 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Lurer jeg og på Ja, da trenger man jo ikke nødvendigvis å sove 0 Siter
Gjest germimate Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 Ja, da trenger man jo ikke nødvendigvis å sove Ja, jeg synes svaret var nyttig 0 Siter
Gjest hjkgv Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 ''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?'' Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det? Jeg har hatt et par slike netter, uten at det har vært for å bli kvitt noen avhengighet, og jeg har ikke vært uthvilt. Men det har hjulpet å ikke skulle på jobb dagen etter og derfor ikke behøvd å stresse med å få sove. Lydbøker kan forøvrig funke - det gjelder å lede tankene over på noe annet hvis det er mulig. Masturbering kan vel også funke.. hvis det er lov å foreslå det 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2013 Skrevet 1. januar 2013 ''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?'' Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det? Nei, det er ikke like effektivt som å sove, men det er det nest beste en kan oppnå om en ikke sover. Det gir utrolig bra restitusjon. En bivirkning ved denne atferden som innebærer at en koser seg i stedet for å stresse med at en ikke sover, er at en lett kan falle i søvn. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Jeg har hatt et par slike netter, uten at det har vært for å bli kvitt noen avhengighet, og jeg har ikke vært uthvilt. Men det har hjulpet å ikke skulle på jobb dagen etter og derfor ikke behøvd å stresse med å få sove. Lydbøker kan forøvrig funke - det gjelder å lede tankene over på noe annet hvis det er mulig. Masturbering kan vel også funke.. hvis det er lov å foreslå det Tror jeg vil bruke musikk til å slappe av :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Nei, det er ikke like effektivt som å sove, men det er det nest beste en kan oppnå om en ikke sover. Det gir utrolig bra restitusjon. En bivirkning ved denne atferden som innebærer at en koser seg i stedet for å stresse med at en ikke sover, er at en lett kan falle i søvn. Fornuftig, høres bra ut :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.