Gå til innhold

Svikter meg selv og de rundt meg..

Anbefalte innlegg

Gjest Blender
Skrevet

Har ikke klart å slutte med Imovane.. Men heller holdt på en "fast" temmelig høy dose over flere kvelder/netter..

Det resulterer i at jeg føler veldig dårlig samvittighet og anger. Får dårlig selvfølelse. Blir lunefull og sint overfor de nærmeste..

Ser ut som jeg er i ferd med å begynne året med nytt misbruk..

Jeg vil jo egentlig ikke det, men er svak når natta nærmer seg..

Noen kommentarer eller tips?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tenk nøye over:

Hva er så ille med å sove lite noen netter? Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?

Gjest Blender
Skrevet

Tenk nøye over:

Hva er så ille med å sove lite noen netter? Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?

Takk for svar!

Jeg skal virkelig tenke nøye igjennom det du skriver! Jeg vil jo ut av denne vonde sirkelen.

Gjest wettikke
Skrevet

Prøve kvitte deg med disse pillene?

(ikke at jeg tror det er så lett som det høres ut altså)

Gjest Ladytron
Skrevet

Kan du be noen du stoler på om å kaste tablettene?

stjernestøv
Skrevet

Tenk nøye over:

''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?''

Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det?

Gjest germimate
Skrevet

''Kan du ikke bare prøve å kose deg i en god, varm seng med lyset avslått og kroppen avslappet?''

Hvis kroppen klarer å slappe av, er det like effektivt som å sove? Blir man like uthvilt av det?

Lurer jeg og på :)

stjernestøv
Skrevet

Lurer jeg og på :)

Ja, da trenger man jo ikke nødvendigvis å sove :)

Gjest germimate
Skrevet

Ja, da trenger man jo ikke nødvendigvis å sove :)

Ja, jeg synes svaret var nyttig :)

Skrevet

Jeg har hatt et par slike netter, uten at det har vært for å bli kvitt noen avhengighet, og jeg har ikke vært uthvilt. Men det har hjulpet å ikke skulle på jobb dagen etter og derfor ikke behøvd å stresse med å få sove. Lydbøker kan forøvrig funke - det gjelder å lede tankene over på noe annet hvis det er mulig. Masturbering kan vel også funke.. hvis det er lov å foreslå det :P

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke like effektivt som å sove, men det er det nest beste en kan oppnå om en ikke sover. Det gir utrolig bra restitusjon.

En bivirkning ved denne atferden som innebærer at en koser seg i stedet for å stresse med at en ikke sover, er at en lett kan falle i søvn.

stjernestøv
Skrevet

Jeg har hatt et par slike netter, uten at det har vært for å bli kvitt noen avhengighet, og jeg har ikke vært uthvilt. Men det har hjulpet å ikke skulle på jobb dagen etter og derfor ikke behøvd å stresse med å få sove. Lydbøker kan forøvrig funke - det gjelder å lede tankene over på noe annet hvis det er mulig. Masturbering kan vel også funke.. hvis det er lov å foreslå det :P

Tror jeg vil bruke musikk til å slappe av :-)

stjernestøv
Skrevet

Nei, det er ikke like effektivt som å sove, men det er det nest beste en kan oppnå om en ikke sover. Det gir utrolig bra restitusjon.

En bivirkning ved denne atferden som innebærer at en koser seg i stedet for å stresse med at en ikke sover, er at en lett kan falle i søvn.

Fornuftig, høres bra ut :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...