Gå til innhold

Søvnapne

Anbefalte innlegg

Gjest søvnapne
Skrevet

Noen som har erfaring og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg har alvorlig søvnapne og kan ikke bruke pustemaskiner på grunn av klaustrofobi.

Jeg er redd og engstelig pga. dette nå.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• frosken

7

• Angustia

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hei,

Du kan høre med lege eller tannlege om du kan få en bittskinne (litt som boksere bruker), som trekker nedre del av kjeven litt ut, og derfor lar luft passere.

Du kan også opereres, men det er visstnok meget smertefullt, og langt fra alltid vellykket.

Med vennlig hilsen

Gjest søvnapne
Skrevet

Hei,

Du kan høre med lege eller tannlege om du kan få en bittskinne (litt som boksere bruker), som trekker nedre del av kjeven litt ut, og derfor lar luft passere.

Du kan også opereres, men det er visstnok meget smertefullt, og langt fra alltid vellykket.

Med vennlig hilsen

Jeg vil prøve operasjon, men hvor kan jeg få den gjennomført?

Skrevet

Jeg vil prøve operasjon, men hvor kan jeg få den gjennomført?

Du må få en henvisning til Øre-nese-hals spesialist fra fastlegen din. Det er meget lang ventetid.

Det sagt, hvis jeg var deg ville jeg undersøkt en bittskinne først. Det har stått en del om det i avisene.

Med vennlig hilsen

Gjest søvnapne
Skrevet

Du må få en henvisning til Øre-nese-hals spesialist fra fastlegen din. Det er meget lang ventetid.

Det sagt, hvis jeg var deg ville jeg undersøkt en bittskinne først. Det har stått en del om det i avisene.

Med vennlig hilsen

Jeg har brukt et år på Øre-nese-hals spesialister som har kastet meg rundt i systemet. Jeg er møkkalei av dem. Bittskinne er noe de prøver å innbille meg at jeg ikke kan bruke uten at de har prøvd det.

Skrevet

Jeg har brukt et år på Øre-nese-hals spesialister som har kastet meg rundt i systemet. Jeg er møkkalei av dem. Bittskinne er noe de prøver å innbille meg at jeg ikke kan bruke uten at de har prøvd det.

Vel, det er jo opp til deg å velge.

Med vennlig hilsen

Gjest søvnapne
Skrevet

Vel, det er jo opp til deg å velge.

Med vennlig hilsen

Nei ikke så lenge de ikke kommer med alternativene.

Skrevet

Det er da ikke verre enn å ta en tur til tannlegen om så var, selv om jeg foreslår du tar en god prat med en ØNH-spesialist først.

Fortrinnsvis (for både din og hans/hennes del) med en positiv og løsningsorientert holdning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Min far bruker bittskinne og har distribuert noen til familie og venner. Alle er fornøyde, prisen er ca 300 kroner, og effekten bedre enn langtidseffekten av operasjon. Jeg hadde definitivt skaffet meg en slik - det er tross alt fullstendig risikofritt og billig, så hva har du egentlig å tape?

Gjest søvnapne
Skrevet

Det er da ikke verre enn å ta en tur til tannlegen om så var, selv om jeg foreslår du tar en god prat med en ØNH-spesialist først.

Fortrinnsvis (for både din og hans/hennes del) med en positiv og løsningsorientert holdning.

Med vennlig hilsen

Det er ikke så enkelt. Kan godt hende at det er enklere for en mann, men i mitt tilfelle så nekter øre- nese- og hals spesialisten alt annet enn pustemaskin og hører ingenting på mine argumenter.

Du kan tro det eller ikke, men det er sant. Jeg tar ikke flere prater.

Gjest søvnapne
Skrevet

Min far bruker bittskinne og har distribuert noen til familie og venner. Alle er fornøyde, prisen er ca 300 kroner, og effekten bedre enn langtidseffekten av operasjon. Jeg hadde definitivt skaffet meg en slik - det er tross alt fullstendig risikofritt og billig, så hva har du egentlig å tape?

Ingenting, men spesialisten nekter og påtvinger meg pustemaskin.

Jeg hadde aller helst valgt operasjon, men det har jeg ikke noe valg om.

Skrevet

Nei, det er korrekt. Operasjon er veldig ofte et meget dårlig valg, som både er meget smertefullt, og som ikke fjerner apnéen.

Det burde være siste valg.

Skrevet

Men her må det være en bittskinne som nok må spesialtilpasses, og som må ha en "offsett", slik at den trekker underkjeven x mm forover, slik at halsen åpnes.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vanskelig å forstå dette på annen måte enn at din søvnapne er alvorlig og invalidiserende. Kanskje du skulle prøvd pustemaskin, fått deg noen gode netters søvn og sjekka hvordan du tenkte da? Jeg kan forøvrig ikke skjønne hvorfor i alle dager legen ikke vil la deg prøve snorkeskinne - det er jo helt ufarlig! Mas og krev - den som skriker høyest, får mest!

Gjest søvnapne
Skrevet

Vanskelig å forstå dette på annen måte enn at din søvnapne er alvorlig og invalidiserende. Kanskje du skulle prøvd pustemaskin, fått deg noen gode netters søvn og sjekka hvordan du tenkte da? Jeg kan forøvrig ikke skjønne hvorfor i alle dager legen ikke vil la deg prøve snorkeskinne - det er jo helt ufarlig! Mas og krev - den som skriker høyest, får mest!

Jeg greier ikke å sove med pustemaskinen så jeg får ikke god natts søvn med den. hvis jeg hadde gjort det hadde jeg vært fornøyd.

Gjest søvnapne
Skrevet

Nei, det er korrekt. Operasjon er veldig ofte et meget dårlig valg, som både er meget smertefullt, og som ikke fjerner apnéen.

Det burde være siste valg.

Ja og det er siste valg for meg, men det forstår du ikke og prøver å forsvare legenes overvalting over meg. Du er arrogant.

Skrevet

Jeg greier ikke å sove med pustemaskinen så jeg får ikke god natts søvn med den. hvis jeg hadde gjort det hadde jeg vært fornøyd.

Da må du jo ta noen initiativ for f. eks. å forsøke en bittskinne.

Skrevet

Ja og det er siste valg for meg, men det forstår du ikke og prøver å forsvare legenes overvalting over meg. Du er arrogant.

''Ja og det er siste valg for meg, men det forstår du ikke og prøver å forsvare legenes overvalting over meg. Du er arrogant. – søvnapne''

Og det er trolig nettopp pga. slike kommentarer til leger og spesialister at de neppe lytter så mye til deg.

Gjest søvnapne
Skrevet

Da må du jo ta noen initiativ for f. eks. å forsøke en bittskinne.

Jeg har tatt mange initiativ. Jeg vet ikke hvorfor du tror at du kan heve deg over meg, men jeg vet at du er arrogant til de grader. Pell deg over til det andre nettstedet hvor du trakasserer islendinger og slikk dine venner der opp etter ryggen.

Du vet ingenting om søvnapne og burde holde kjeft. Jeg er lei av deg. Jeg er syk og lei av trakassering av idiotiske leger.

Gjest søvnapne
Skrevet

''Ja og det er siste valg for meg, men det forstår du ikke og prøver å forsvare legenes overvalting over meg. Du er arrogant. – søvnapne''

Og det er trolig nettopp pga. slike kommentarer til leger og spesialister at de neppe lytter så mye til deg.

Hold den motbydelige kjeften din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...