Gå til innhold

Søvnapne

Anbefalte innlegg

Gjest søvnapne
Skrevet

Jo, trådstarter spør faktisk:

''Noen som har erfaring og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg har alvorlig søvnapne og kan ikke bruke pustemaskiner på grunn av klaustrofobi.

''

Og jeg svarer at bittskinne/snorkeskinne er det som flere ØNH-spesialister (som ts skriver at hun ikke vil til flere av) anbefaler, og som man kan få tilpasset hos tannleger osv.

Med vennlig hilsen

Jeg spurte om noen hadde erfaring. Har du det? Og hvis du ikke har privat erfaring hvorfor har du da diskutert søvnapne med flere leger? Det er en meget spesiell interesse fra en lekmann.

Det er ikke første gang jeg leser fra deg at du har lest på nettet eller noen har sagt noe til deg og så påberoper du deg kunnskaper. Det er utrolig arrogant og lite troverdig, spesielt når du i tillegg kverulerer slik du har gjort i over ti år på dol.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• frosken

7

• Angustia

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har alvorlig form for søvnapne og skinnene er for mild eller moderat form. Dette er argumentene hos legene.

''Jeg har alvorlig form for søvnapne og skinnene er for mild eller moderat form. Dette er argumentene hos legene. – søvnapne''

Bittskinne er også for de mest alvorlige tilfellene, der hvor problemet kan løses av å flytte kjeven litt forover, slik at det blir luftpassasje.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg spurte om noen hadde erfaring. Har du det? Og hvis du ikke har privat erfaring hvorfor har du da diskutert søvnapne med flere leger? Det er en meget spesiell interesse fra en lekmann.

Det er ikke første gang jeg leser fra deg at du har lest på nettet eller noen har sagt noe til deg og så påberoper du deg kunnskaper. Det er utrolig arrogant og lite troverdig, spesielt når du i tillegg kverulerer slik du har gjort i over ti år på dol.

Hvis du vil diskutere søvnapné, og forskjellige behandlinger for det, så kan vi det. Hvis du undersøker på nett så får du bekreftet det jeg skriver.

Jeg har ingen interesse i å diskutere "Sør".

Med vennlig hilsen

Gjest søvnapne
Skrevet

Hvis du vil diskutere søvnapné, og forskjellige behandlinger for det, så kan vi det. Hvis du undersøker på nett så får du bekreftet det jeg skriver.

Jeg har ingen interesse i å diskutere "Sør".

Med vennlig hilsen

Du tror sikkert selv på alt våset du lirer av deg på dol, men ikke forvent at alle andre gjør det. Det å ha snakket med noen gir en ikke kompetanse på området. Ikke heller å lese på nettet.

Du er rett og slett stein støkk dum når du tror du kan diskutere medisinske problemstillinger som en lege uten å være det.

Gjest søvnapne
Skrevet

''Jeg har alvorlig form for søvnapne og skinnene er for mild eller moderat form. Dette er argumentene hos legene. – søvnapne''

Bittskinne er også for de mest alvorlige tilfellene, der hvor problemet kan løses av å flytte kjeven litt forover, slik at det blir luftpassasje.

Med vennlig hilsen

Kan du holde kjeften din?

Gjest god bedring
Skrevet

Du er jammen meg så utrolig ufin. Greit at du ikke vil høre på rådene til sør, men ærlig talt. Synes du synker dypt nå med disse kommentarene dine. Men du har kanskje så underskudd på søvn, at vi kanskje barer burde unnskylde dine ufine kommentarer

Skrevet

''Noen som har erfaring og kan fortelle meg hva jeg skal gjøre når jeg har alvorlig søvnapne og kan ikke bruke pustemaskiner på grunn av klaustrofobi.

Jeg er redd og engstelig pga. dette nå.''

Kan bare uttale meg på grunnlag av mange jeg har møtt i jobbsammenheng, samt mannen min. Operasjon er ofte smertefull og "mislykka", pustemaskiner og c-pap kan fungere dårlig av mange årsaker. Bittskinner av ymse slag er det som har best resultat blant de jeg kjenner til.

Men som sagt, dette er min "andre-hånds-erfaring". Ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

''Kan du holde kjeften din?''

*Kremt*, ba du ikke om råd?! Noen bruker tid og omtanke på å svare deg, og dette er "takken"?

Gjest søvnapne
Skrevet

Du er jammen meg så utrolig ufin. Greit at du ikke vil høre på rådene til sør, men ærlig talt. Synes du synker dypt nå med disse kommentarene dine. Men du har kanskje så underskudd på søvn, at vi kanskje barer burde unnskylde dine ufine kommentarer

Ærlig talt, dette er min tråd hvor jeg ber om råd mot søvnapne og jeg tror ikke på et kvekk av det Sør kommer med, men han blir ved. Jeg er møkkalei av han på alle mulige måter og håper at jeg ikke får mareritt i natt hvor jeg drømmer han.

Fatter ikke hvorfor du blander deg i det, men deg om det.

Gjest søvnapne
Skrevet

''Kan du holde kjeften din?''

*Kremt*, ba du ikke om råd?! Noen bruker tid og omtanke på å svare deg, og dette er "takken"?

Hvis du har lest tråden så ser du at jeg har ikke akkurat takket Sør og at jeg har sagt direkte at jeg ikke har tillit til han. Se også hva frosken skrev i går. Likevel blir Sør ved å tre sine råd over hodet på meg. Hvorfor skal jeg takke han for det?

Gjest god bedring
Skrevet

Ærlig talt, dette er min tråd hvor jeg ber om råd mot søvnapne og jeg tror ikke på et kvekk av det Sør kommer med, men han blir ved. Jeg er møkkalei av han på alle mulige måter og håper at jeg ikke får mareritt i natt hvor jeg drømmer han.

Så DIN tråd er sperret for andre enn de du ønsker skal svare. Eller om de bare gir akkurat det svaret du ønsker.

Jaja - deg om det.

Ufin er du iallefall.

Når du skriver inn spørsmål her, er det tillatt for oss alle å svare og gi de rådene vi synes er gode.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra deg.

;)

Skrevet

Hvis du har lest tråden så ser du at jeg har ikke akkurat takket Sør og at jeg har sagt direkte at jeg ikke har tillit til han. Se også hva frosken skrev i går. Likevel blir Sør ved å tre sine råd over hodet på meg. Hvorfor skal jeg takke han for det?

''Hvis du har lest tråden så ser du at jeg har ikke akkurat takket Sør og at jeg har sagt direkte at jeg ikke har tillit til han. Se også hva frosken skrev i går. Likevel blir Sør ved å tre sine råd over hodet på meg. Hvorfor skal jeg takke han for det?''

Nei, jeg har ikke lest heile tråden. Har lest et par av Sør sine svar i denne tråden, og han ber vel ikke om takk? Uansett syns jeg svaret ditt var ufint.

Dessuten var vel mitt svar det mest udokumenterte (les: useriøse) så langt i denne tråden, uten at jeg dermed fikk ukvemsord i retur i "Svar til meg"....

Gjest søvnapne
Skrevet

Så DIN tråd er sperret for andre enn de du ønsker skal svare. Eller om de bare gir akkurat det svaret du ønsker.

Jaja - deg om det.

Ufin er du iallefall.

Når du skriver inn spørsmål her, er det tillatt for oss alle å svare og gi de rådene vi synes er gode.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger fra deg.

;)

Håper du synes selv du er morsom. Jeg synes ikke det.

Gjest søvnapne
Skrevet

''Hvis du har lest tråden så ser du at jeg har ikke akkurat takket Sør og at jeg har sagt direkte at jeg ikke har tillit til han. Se også hva frosken skrev i går. Likevel blir Sør ved å tre sine råd over hodet på meg. Hvorfor skal jeg takke han for det?''

Nei, jeg har ikke lest heile tråden. Har lest et par av Sør sine svar i denne tråden, og han ber vel ikke om takk? Uansett syns jeg svaret ditt var ufint.

Dessuten var vel mitt svar det mest udokumenterte (les: useriøse) så langt i denne tråden, uten at jeg dermed fikk ukvemsord i retur i "Svar til meg"....

Ja så var svaret mitt ufint. Hva håper du å nå frem med å støtte Sørs evige kveruleringer?

Jeg vet ikke hvorfor du mener at jeg skulle reagere på et eneste svar fra deg. Tror ikke jeg har svart på det i det hele tatt.

Jeg er lei Sør. Han har tråkket over flere grenser i følsomme tråder og meg bekjent har ikke du gjort det. Denne tråden er på psykiatri og handler om vanskeligheter relatert til min helse.

Skrevet

Sør er en boomerang. Du kaste ham så langt bort du bare vil, men han kommer alltid tilbake. Så lenge du fortsetter å skrive til ham, vil du alltid få et svar. Det blir som å prøve å jage bort innpåslitne vepser med å vifte med hånda. Det lureste er å stå helt i ro. Med andre ord er det DU som trigger flere og flere svar, svar som du ikke vil ha. Skjønner?

Gjest søvnapne
Skrevet

Sør er en boomerang. Du kaste ham så langt bort du bare vil, men han kommer alltid tilbake. Så lenge du fortsetter å skrive til ham, vil du alltid få et svar. Det blir som å prøve å jage bort innpåslitne vepser med å vifte med hånda. Det lureste er å stå helt i ro. Med andre ord er det DU som trigger flere og flere svar, svar som du ikke vil ha. Skjønner?

Ja jeg vet at du har rett, men har ikke greid å bruke den vitenen til å holde meg fra å svare.

Skrevet

Ja jeg vet at du har rett, men har ikke greid å bruke den vitenen til å holde meg fra å svare.

Den som er med på leken.. ;)

Har du fått bestilt deg snorkeskinne? Eller bestilt time hos spesialist ved en privatklinikk?

Gjest god bedring
Skrevet

Håper du synes selv du er morsom. Jeg synes ikke det.

Nei - jeg synes i grunn du er litt latterlig i grunn

Skrevet

Jeg har alvorlig form for søvnapne og skinnene er for mild eller moderat form. Dette er argumentene hos legene.

På den siden står det jo at det kan brukes for:

- Obstruktiv søvnapné med AHI> 25 der det har mislykkes med å bruke en CPAP

- Pasienter som ikke kan bruke pustemaske (CPAP)

Da burde det vel være noe å prøve...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...