Gå til innhold

Psykisk bra= bedre immunforsvar?

Anbefalte innlegg

Gjest germimate
Skrevet

Hvis man over tid har det bra psykisk.. har immunforsvaret det også bra da (sjeldnere fysisk syk)?

stjernestøv
Skrevet

Det tror jeg. Når jeg er psykisk syk er jeg mer fysisk syk, har jeg det bra psykisk er jeg sjeldere fysisk syk.

Gjest germimate
Skrevet

Det tror jeg. Når jeg er psykisk syk er jeg mer fysisk syk, har jeg det bra psykisk er jeg sjeldere fysisk syk.

Ok, da er det sikkert en sammenheng :)

Gjest poncho
Skrevet

Ok, da er det sikkert en sammenheng :)

Jeg er rimelig sikker på at det er en sammenheng. Etter å ha slitt psykisk i veldig mange år, siden jeg var ganske ung, har jeg også fått fysiske diagnoser. Autoimmune sykdommer er jeg ganske sikker på at man kan pådra seg, dette har jeg også lest om.

Har veldig ofte influensalignende symptomer, dette takler jeg også dårligere når jeg er psykisk syk i tillegg. Bare noen tanker fra meg.

Gjest syk to ganger
Skrevet

Jeg ser ikke noen sammenheng.

Jeg fikk depresjon som 11 åring. første forkjølelse med feber etter det som 14 åring-fortsatt deprimert. Kan ikke huske jeg var syk fra barneskolen for annet enn vannkopper heller.

Manisk som 19 åring - deprimert før og etter. Neste gang jeg var sjuk var på 30 års dagen min og ukene etter-influensa eller noe sånt. Men nå det siste året har det vært diverse galt da..fortsatt deprimert.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg ser ikke noen sammenheng.

Jeg fikk depresjon som 11 åring. første forkjølelse med feber etter det som 14 åring-fortsatt deprimert. Kan ikke huske jeg var syk fra barneskolen for annet enn vannkopper heller.

Manisk som 19 åring - deprimert før og etter. Neste gang jeg var sjuk var på 30 års dagen min og ukene etter-influensa eller noe sånt. Men nå det siste året har det vært diverse galt da..fortsatt deprimert.

Så det er ikke slik som jeg spør om i overskriften, mener du?

Gjest syk to ganger
Skrevet

Så det er ikke slik som jeg spør om i overskriften, mener du?

Mulig det er sånn generelt, men i mitt tilfelle stemmer det ikke :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...